Ook ik meld me af bij deze

Daar dit topic al weer in de spelonken van het forum was afgedaald en zelfs niet meer te vinden was in de lijst met actieve onderwerpen, lijkt het mij een goed idee om de bidstond letterlijk en figuurlijk weer nieuw leven in te blazen.
Feit is dat de bidstond vanaf het begin van dit jaar nog niet echt geweldig gelopen heeft. Hier bedoel ik niet mee dat de bijeenkomsten weinig zin hebben gehad, nee de invulling en de vorm vond ik persoonlijk nog steeds heel erg waardevol. Wel heb ik het idee dat het animo voor de bidstond aan het wegzakken is. Een concreet voorbeeld daarvan is dat er de afgelopen twee week geen bidstond geweest is, en dat het aantal personen dat meedraait ook een stuk lager is.

Vandaar dat het mij zinvol lijkt om ons middels dit forum te bezinnen op de bistond. Willen wij er mee door gaan, en zo ja in welke vorm. Temeer daar de bidstond in Vinkhuizen en omstreken helemaal op haar gat ligt. Kunnen mensen uit deze groep ook aangeven hoe zij tegenover de bidstond staan?

Wat mij betreft heeft de bidstond zich in de afgelopen maanden bewezen. Ik ging altijd goedgemutst en met een lekker gevoel de dag in. Natuurlijk is het moeilijk om op tijd je bed uit te komen, dit is iedere keer een van de grootste struikelblokken. Maar elke keer als ik erin geslaagd ben om ook daadwerkelijk onder mijn warme dekbed vandaan te komen heb ik na afloop een voldaan gevoel...

Het is mooi en goed om een keer in de week in de ochtend, gezamelijk, tijd te nemen voor onze Schepper, onze hemelse Vader die zich met ons leven wil bemoeien... Een gedachte waar ik iedere keer weer stil van wordt. Natuurlijk moet je jezelf overwinnen om Hem de eer te geven op de vroege morgen. Maar ik zou het jammer vinden als dit initiatief een langzame dood sterft...

Prima punt, Stephan!

Wanneer ik voor mezelf spreek heb ik de afgelopen tijd ook veel aan de bidstond gehad. Het 's ochtends samenzijn voor God is een tijd van bezinning op je leven en ook op de dag die komen gaat. Het met elkaar meeleven zo vroeg op de ochtend heeft iets!!

Ik wil me er graag voor inzetten ermee door te gaan, maar het moet wel befietsbaar blijven. Dit mede omdat ik wel om 9.00 uur college heb en naar Vinkhuizen heen en weer fietsen iedere week voor mij wel iets teveel van het goede is. Een enkele keer naar Stephan daargelaten...

Mijn hoop is ook dat de animo terugkomt en dat we met een al dan niet klein clubje door kunnen gaan, het liefste met een oost- en een west-groep. Bij gebrek aan animo zal misschien gefuseerd moeten worden. Ik sluit me bij de oproep van Stephan aan dat iedereen die mee wil doen met een bidstond zich hier wil melden, of als er vragen zijn hoe de bidstond gehouden gaat worden kan dat ook persoonlijk door een telefoontje richting de betrokkenen te plegen!!

Ook ik wil om bovengenoemde redenen graag doorgaan met bidstond.
Merk bij mezelf toch dat als ik in mijn eentje de dag met gebed wil beginnen dat het vaak erbij inschiet, of dat ik er zolaat aan begin dat mijn halve dag alweer voorbij is. Nu moet ik daarbij natuurlijk in eerste plaat bij mezelf te rade gaan en als ik het met regelmaat zou doen, zou het waarschijnlijk een stuk makkelijker vast te houden zijn, maar het is toch ook goed om elkaar daarbij te helpen, bij een te komen, samen te bidden, samen God te loven en zo een hechte gemeenschap van Christus te zijn.

Ook in West lijkt het enthousiasme waar we vorig jaar mee begonnen weggeëbt te zijn. Of dat nu komt doordat het sochtends niet zulk mooi weer meer is, het na een vakantieperiode nog moeilijker is om vroeg eruit te komen, het voor mensen moeilijk is om moe als ze zijn gemotiveerd te zijn, ik weet het niet. Hopelijk zijn er veel mensen die met hernieuwd enthousiasme mee willen gaan doen. Denk dat motivatie erg belangrijk is. Als er een paar mensen vooral klagen dat ze moe zijn, wordt een goede bidstond al moelijker.
Misschien is het noodzakelijk om Oost en West samen te voegen. Dat brengt onherroepelijk met zich mee dat mensen langere afstanden moeten gaan fietsen, en moeten we zo nu en dan iets eerder beginnen (wordt helaas drempel hoger). Misschien kunnen we de bidstond ook vaker op dezelfde locatie houden en om ste buurt het ontbijt verzorgen (?).

Ik hoop en bid dat God dit initiatief wil blijven steunen en mensen wil geven om bidstond mee te houden. Wat is er nu toffer dan zo de dag te beginnen en je dankbaarheid aan God te betonen.

Om niet toe te geven aan het gebrek aan enthousiasme, willen we een doorstart maken met bidstond. Komende donderdagochtend is een ieder welkom aan de Slachthuisstraat 271 (oosterpark) bij mij. Iedereen is welkom. Om 7.30 uur staat de voordeur open, aanbellen hoeft niet!!

Wat mij betreft..... om ook een reactie te geven.....
Dit semester had ik behoorlijk veel colleges. Op donderdag zelfs van 9-15. Dat vond ik al best lang, 7 uur uit bed was voor mij geen doen. Misschien beetje slap, maar het is niet anders. Wanneer de bidstond bv op woensdag kan, vind ik het leuk en nuttig om te komen. Ik heb er, de keren dat ik geweest ben veel aan gehad en vind het een bijzonder goed initiatief.
Misschien is het een idee om het een keer in de twee weken te houden? Zou voor mij wel uitmaken denk ik. Als het elke week is denk je sneller: "ach, laat maar, ik ga wel de volgende keer", maar dat kan ook heel persoonlijk zijn natuurlijk.........
Al met al blijft het leuk om te houden, tof initiatief zoals ik al eerder zei, wat mij betreft; ik ga nu drukke tentamen tijd in e.d. dus misschien dat voor mij het tweede semester meer hoop biedt.

Sabine schreef: Wanneer de bidstond bv op woensdag kan, vind ik het leuk en nuttig om te komen. Ik heb er, de keren dat ik geweest ben veel aan gehad en vind het een bijzonder goed initiatief.

dank je voor je reactie. Ik denk niet dat we de dag definitief moeten verschuiven. Ik ben zelf niet in staat om woensdagochtend een bidstond te houden en ik geloof dat we mede de donderdagochtend hebben uitgezocht vanwege de dinsdagavond-bk.

Sabine schreef: Misschien is het een idee om het een keer in de twee weken te houden? Zou voor mij wel uitmaken denk ik. Als het elke week is denk je sneller: "ach, laat maar, ik ga wel de volgende keer", maar dat kan ook heel persoonlijk zijn natuurlijk.........

Natuurlijk kun je één keer in de twee weken komen!! Dat is geen enkel probleem. Je kunt zo aanschuiven en een broodje mee-eten, en een stevige bak koffie krijgen. Je bent altijd welkom, ook al is het maar één keer in de twee weken :wink:

kijk es, bedankt de boer. ik zal er zijn en heb er zin in.

deboer schreef: Om niet toe te geven aan het gebrek aan enthousiasme, willen we een doorstart maken met bidstond. Komende donderdagochtend is een ieder welkom aan de Slachthuisstraat 271 (oosterpark) bij mij. Iedereen is welkom. Om 7.30 uur staat de voordeur open, aanbellen hoeft niet!!

Ik vind de planning wel een beetje ongelukkig na het Interamicaal feest de vorige avond/nacht. Komende donderdag dus weinig kans, maar daarna zal ik zeker eens m'n neus laten zien.

Ik ben morgenvroeg aanwezig Gerwald!

Steef schreef: Ik ben morgenvroeg aanwezig Gerwald!

De broodjes liggen nú al in de oven...

mooi :!: inktzwarte broodjes lijken mij heerlijk!