Ik vind het sowieso wel een goed idee in de tweede week van het novitiaat weer een bidstond te houden. Grote kans dat dan ook wel (bijna) iedereen er is. Alleen, wanneer je novieten erbij uit gaat nodigen wordt het misschien wel wat krapjes wat de ruimte betreft, tenzij niet iedereen van plan is te komen natuurlijk....

L1Rn4urAyA7aTEe

Tijdens het novitiaat is het (bijna) altijd mooi weer. Wat is ertegen om bidstond buiten te houden, plek zat. Als er novieten uitgenodigd worden, moet er wel rekening gehouden worden met de tijden van het ochtendappèl. Dus pas na 12:00.

Dat is wel prima. Maar dat weer, dat weet je maar nooit natuurlijk....

Dank jullie voor je positieve reacties.

In de eerste plaats, Steef ik ben erbij dinsdag!!

Over de bidstond in de tweede week het volgende. Ik denk dat we een aantal novieten kunnen vragen of ze zin hebben om mee te doen aan de bidstond voor een keer. Inderdaad moet een dergelijke activiteit niet verplicht gesteld worden. Het lijkt me leuk om vijf novieten hiervoor te vragen die uit verschillende rabbigroepjes komen zodat ze dit kunnen doorvertellen aan andere groepsgenoten (of zijn er zes rabbigroepjes?).
Verplichting tot deelname is dus uitgesloten.

Verder is het prima dat het tijdstip aangepast wordt. Het kan best wat later op de ochtend en misschien zelfs wel in de middag, of op een avond.

Het is inderdaad te hopend at de bidstond buiten gehouden kan worden, maar een volle kamer is ook niet verkeerd en misschien moeten we anders maar in een oost en west groep opgesplitst worden. In Vinkhuizen zitten zowel mensen die bij oost als die bij west horen... Lekker makkelijk verhuizen dus!!!

L1Rn4urAyA7aTEe

Ik heb tegen die tijd waarschijnlijk nog geen accordeon, dus ik kan nog niet begeleiden met zingen... ;)

wanneer, waar, hoe laat, en met wie is er deze week nou bidstond? dan nodig ik morgenochtend integraal wat vrijwillige novieten met tijd uit. ik zal erbij zeggen dat er per ongeluk wel handtekeningen zouden kunnen valllen, maar dat ze dat niet als reden moeten hebben te komen. :roll:

Er is afgelopen weekend niet echt iets afgesproken waar en wanneer precies bidstond is, maar aangezien alle novieten vandaag ineens afwezig zijn en slechts donderdag nog wat gaten hadden, ben ik niet meer instaat om mee te doen met de bidstond deze week, hoe jammer het ook is. Tenzij er mensen zijn die wel kunnen, wil ik voorstellen de bidstond naar volgende week door te schuiven.

kan ook, maar waren er niet mensen die het over donderdag om een uur of 1 hadden?

Op zich heb ik wel zin in een bidstond. Om temidden van het ontgroenen ook voor novieten nog een stukje bezinning neer te kunnen zetten. In principe heb ik nu voor de donderdagmiddag nog niets staan. Als er nog een paar GSV'ers van de bidstondgroepen zijn die kunnen mee doen zou dat geweldig zijn. Ik zat zelf te denken aan een uur of drie in de middag of zo. Maar ik weet niet hoe het zit met de novieten en hun afspraken. Misschien kunnen wij anders twee keer een bidstond houden een keer om 15.00 uur en een keer om 16.00 uur. Ik heb nl. het idee dat er wel novieten zijn die hier behoefte aan hebben. Kun je trouwens niet een paar afspraken verzetten naar de soosavonden de Boer? Zoals ik het nu bezie doen Knapzak en ik mee aan de bidstond mee. Wie wil nog meer? Als het trouwens wel mooi weer is kunnen we wel ergens in het Oosterpark o.i.d. gaan zitten. Wat is er mooier dan met God bezig te zijn, midden in Zijn schepping?

ik was natuurlijk wat laat, maar er waren maar drie novieten die wel zin hadden aan een bidstond, maar 1 daarvan zegde al weer af zonet. lijkt me dus niet erg logisch het nog door te laten gaan. Joost en Egbert-jan hadden er wel zin in, maar joost, hoorde ik, had ook al een druk programma. misschien meer iets voor volgende week ofzo...?

Ja, laten we het dan volgende week maar laten doen. Veel novieten zitten toch met een druk programma, terwijl veel GSV'ers ook al wat hebben ingepland. Maar volgende week donderdagochtend gaan we echt weer van start, want ik heb er wel erg veel zin in moet ik zeggen!

lijkt mij prima, ik heb dan iig geen tentamen. hoe denkt de rest hier over?

Ik denk dat Stephan idd gelijk heeft als hij zegt dat er novieten zijn die het nodig hebben om een bidstond te houden. Het is goed om in een overvol programma tijd te nemen om met GSV'ers met God bezig te zijn. Dit geldt voor mezelf misschien nog wel het meest.

Nu hebben veel novieten en ikzelf ook al een heel druk programma zoals ik heb aangegeven en lijkt het mij ook prima om bidstond een week uit te stellen. Volgende week van start gaan lijkt me ok, en dat dit plaatsvindt in het oosterpark is misschien een nog wel beter idee. Tegelijk wil ik er wel bij zeggen dat het aardig zal zijn om een aantal novieten hierbij uit te nodigen die een keer mee willen maken wat het is. Als de groep erg groot is kunnen we evt de discussiegroepjes splitsen.

L1Rn4urAyA7aTEe

Prima, ik hoop dat ik tegen die tijd mijn circadiane ritme weer op orde heb.

bidstond oost is iig donderdag om 7.30 bij roelofpieter

Ik heb er weer zin in komende donderdag eens vroeg uit mijn nest te komen. Dat is erg lang geleden ne ik voel dat de behoefte erg groot is. Laten we er een goed seizoen van maken in de verwachting dat God erbij is.

Ben er ook weer bij :D

Waarschijnlijk ben ik er ook!

L1Rn4urAyA7aTEe

Mensen die mee willen doen in Vinkhuizen en op de e-maillijst willen komen moeten mij even een e-mail sturen...

Waar is de volgende bidstond eigenlijk? 8)

ik zal de mensen van capro ook vragen, heb van een paar mensen al gehoord dat ze belangstelling hebben.