Ook bij ons had iemand zich verslapen.... we zaten vanochtend helaas maar met drie mensen. Toch moet ik zeggen dat de laatste twee bidstonden me heel goed zijn bevallen. Met een klein clubje gemotiveerde mensen kun je echt een hele goede samenkomst hebben. Vanochtend hebben wij een lied van Mozes (Deut. 32) besproken. Erg tof te ontdekken dat ook van boeken als Deuteronomium een hoop valt te leren. En als je dan op je fietsje springt en genietend van het weer opweg gaat naar weer een tof college, denk je: mja, het was weer goed.
Hopelijk zijn er de volgende keer meer mensen. Het helpt bij mij in ieder geval echt om daadwerkelijk de dag goed, dat wil zeggen met God, te beginnen.

Ja op zich werkt een klein groepje niet contra-productief. De keer dat ik alleen met Annerieke zat was op zich ook wel waardevol. Ik hoop dat dit initiatief niet aan het doodbloeden is. Ok, ik ben zelf vanochtend ook wel niet geweest, maar dat had er dus mee te maken dat ik pas rond 5.30 uur in slaap kon vallen...
Ik hoop dat we volgende week weer met een volle bak zitten, en dat de locatie ook (eerder) bekend is...

op zich ben ik best bereid actief mee te doen aan bidstond, ik ben alleen veel te veel een avond mens, als ik s'ochtends bij bidstond ben komt het er meestal op neer dat ik de rest van de dag niet meer goed kan functioneren, maarja, eerder naar bed gaan helpt ook nooit, want dan kan ik weer niet in slaap komen, misschien moesten oost en west maar fuseren, dan heb je weer een grotere groep, maar wordt wel ver fietsen dan, zucht :cry:

Het lijkt me zeker niet de bedoeling dat het goede initiatief doodbloedt. Ik wil daar ook graag aan meewerken, alleen was ik daartoe vanochtend niet in staat, omdat ik het erug druk heb met alle nevenfuncties naast mijn verblijf in bed.

Vanochtend is er bij mijn weten, na overleg met Boerma en Hans, geen bidstond geweest. Welk huis in Oost wil haar deuren vor volgende week donderdag openstellen zodat we door kunnen gaan? Ik zie niet veel in een fusie met west, omdat de afstanden daarvoor nu eenmaal te groot zijn. Ik wil wel iedere bidstonder vragen of hij/zij door wil gaan met bidstond zodat we een inventarisatie maken of het op donderdag nog steeds mogelijk is. Als er volgende week wat georganiseerd wordt, ben ik van de partij!!!

deboer schreef: Vanochtend is er bij mijn weten, na overleg met Boerma en Hans, geen bidstond geweest.

Sapperdeflap :!: waarom weet ik daar niets van. Stel dat ik wel om 0700 was opgestaan en naar het Boterdiep was gefietst... Mooie bedoening is dat... Gelukkig zijn mijn slaapwegen zo geleid dat ik niet om 0700 naast mijn bed stond, ben ik nu toch wel erg blij mee. :roll:
Volgende week wil ik echter wel weer aan de slag: waar?

toch vind ik dat ik best wel zo vrij mag zijn om met Stephan mee te gaan naar oost, dan kan ik meteen kijken of er dan wel wat zinnigs uit mijn mond komt, bovendien ga ik ook in oost wonen (later, als ik groot ben)

Ik vind de bidstond ook echt een heel goed initiatief. Alleen komt dit semester donderdag heel erg slecht uit. Ik weet niet of dat bij meer oosterlingen een probleem is? Woensdag bijvoorbeeld, zou me veel beter uitkomen.

Maar woensdag is de dag na bijbelkring of facgroep. De donderdag was juist een bewuste keuze. Plus dat als we op tijd klaar zijn de tijd geen probleem hoeft te zijn. Het streven moet gewoon zijn om om 7.30 uur te beginnen en om 8.45 te stoppen. Dat moet niet zo moeilijk zijn wanneer iedereen zich aan de afspraken houd.
Ik ben er dus voor om gewoon de donderdag aan te houden, als de meerderheid echter liever een andere dag wil, kan dat geregeld worden.
Maar ik heb het idee dat het probleem niet aan de dag ligt maar aan de mensen.

ja, ik moet toegeven dat ik de laatste tijd niet heeeeeel veel zin had in bidstond, maar dat heeft gewoon ook te maken met dat college om 9.00 uur, wat me gewoon wat minder relaxed voor bidstond maakt.
niettemin, volgende week is het bij mij, ik verwacht iedereen tussen 7.30 en 7.45, en als het uitloopt mis ik maar een keer een uurtje college....

That's the Spirit!

Knapzak schreef: ja, ik moet toegeven dat ik de laatste tijd niet heeeeeel veel zin had in bidstond, maar dat heeft gewoon ook te maken met dat college om 9.00 uur, wat me gewoon wat minder relaxed voor bidstond maakt. niettemin, volgende week is het bij mij, ik verwacht iedereen tussen 7.30 en 7.45, en als het uitloopt mis ik maar een keer een uurtje college....

Fantastisch!!!! Laten we aanhouden dat we er proberen te zijn om 7.30 uur!!! Echt goed dat we wel doorgaan. Voor mij geldt dat de donderdag de enige dag is dat ik wel kan. Alle andere dagen ben ik om deze tijd al druk in de weer voor school en dergelijke.

Steef, sorry dat je het niet wist. Mede mijn schuld, maar ik weet zeker dat het geleid is dat je niet uit je bed kon komen vanmorgen :wink: . Ik zal de volgende keer aan je denken...

Waar zitten we de volgende keer? En wie zijn er van plan om komende tijd weer eens te komen?

L1Rn4urAyA7aTEe

Ik heb vaak op woensdagavonden vereniging of wijkavond, dus dan blijf ik meestal bij mijn vader slapen... Dat word 'em niet meer denk ik.

Ik wil donderdag ook wel weer komen, maar het is een beetje lastig om het bij mij te doen. Ik moet namelijk om negen uur echt aan de slag.

Sabine schreef: Ik vind de bidstond ook echt een heel goed initiatief. Alleen komt dit semester donderdag heel erg slecht uit. Ik weet niet of dat bij meer oosterlingen een probleem is? Woensdag bijvoorbeeld, zou me veel beter uitkomen.

Mij hetzelde laken en pak, donderdag komt heel slecht uit, alleen ook op dinsdag- en woensdag- (na bijbelkring)ochtend, moet ik 8:30 beginnen, dus ook dan word het voor mij geen succes, daarom wil ik mij bij deze afmelden voor de rest van mijn blok, ik laat jullie zeker horen, wanneer ik weer langs kom. Maar dit goede initiatief mag niet zomaar doodbloeden.

bidstond oost blijft actief en wel op de donderdag. Aanstaande donderdag is de bidstond bij mij aan de Slachthuisstraat. De deur staat vanaf half acht open voor geïnteresseerden. Om 7.45 uur willen we echt wel beginnen met een korte bijbelstudie en daarna gebed. Tot dan!

L1Rn4urAyA7aTEe

Hoe gaat het in Vinkhuizen? Is er nog een bidstond, zo ja waar? Ik vraag het hier maar even, aangezien niemand de mailinglist gebruikt ...

deboer schreef: bidstond oost blijft actief en wel op de donderdag. Aanstaande donderdag is de bidstond bij mij aan de Slachthuisstraat. De deur staat vanaf half acht open voor geïnteresseerden. Om 7.45 uur willen we echt wel beginnen met een korte bijbelstudie en daarna gebed. Tot dan!

Hela, goed bezig De Boer, ben donderdags vrij dus kom denk ik wel even langs morgenvroeg...kan ik daarna mooi op tijd aan de studie.

Hee Inge, Pieter en ik zullen er morgen zijn.

L1Rn4urAyA7aTEe

Ik hoop dat er nog meer mensen komen... :roll: