Knapzak schreef: dat attestatiegebeuren is zeker een grapje? ;)

Ik ben ook door schade en schande wijs geworden, dus ik doe de afwas denk ik ook wel op de woensdagavond. Dat scheelt toch weer wat kostbare (slaap)tijd.
Voor wat betreft het attest: dat meen ik serieus. Ik moet alleen nog een gesprek met de pastoraal werker aangaan over de mogelijkheden om gast te blijven in Groningen-Oost. Met als argument dat ik hier net begin in te burgeren... Maar dat duurt in ieder geval nog wel tot de maand september...

ah, dat klinkt als een smoesje voor het 'ik wil bij de oosterbidstond blijven'.... :lol:
nee, terecht.
voor die afwas op de woensdag mag je gerwald vast ook wel bellen trouwens :wink:

is het misschien een ideetje om na elke bidstond ff kort verslag te doen over de dingen die besproken zijn?

Knapzak schreef: ah, dat klinkt als een smoesje voor het 'ik wil bij de oosterbidstond blijven'.... :lol: nee, terecht. voor die afwas op de woensdag mag je gerwald vast ook wel bellen trouwens :wink:

Knapzak, ik dacht dat jij niet van het vroege opstaan was en De Boer wel... Dus omdat Steef besloten heeft woensdagavond te gaan afwassen zou het heel nobel zijn dat jij hem gaat helpen? Dan kan hij 's ochtends langer in z'n bed blijven liggen terwijl Gerwald vast met het ontbijt begint. Goed idee?

is het ?
maar in dit geval: okee: je mag mij ook bellen.

O is het nationale pest allert dag. Dat wist ik dan weer niet, ff iets tofs verzinnen...

:wink:

Sabine schreef: Dus omdat Steef besloten heeft woensdagavond te gaan afwassen zou het heel nobel zijn dat jij hem gaat helpen? Dan kan hij 's ochtends langer in z'n bed blijven liggen terwijl Gerwald vast met het ontbijt begint. Goed idee?

Wat een goeie ideeën, Sabine, ik heb hier toevallig ook nog een afwasje staan van de bidstond van 2 week geleden, kunnen ze die ook meteen ff doen!

EJ schreef: is het misschien een ideetje om na elke bidstond ff kort verslag te doen over de dingen die besproken zijn?

Het is natuurlijk een idee. Maar ik mis de toegevoegde waarde hiervan, het gaat er immers om dat je met elkaar een (werk)dag met God begint. Ik zie de meerwaarde van een verslag op het forum niet zo, maar ik zou zeggen: verklaar je nader EJ...

He, waarom heb je geen appel als avater?

Sabine schreef: He, waarom heb je geen appel als avater?

Wat een grandioos idee! ;)
Maar om even op de appels en de kistjes terug te komen en de zaken dei daarom heen hangen: zoals bekend beschik ik niet over een tosti-ijzer. Wanneer jullie dus tosti's willen eten, zal er een tosti-ijzer meegenomen moeten worden.
Gebeurt dit niet, dan bestaat het beleg uit pasta, pindakaas, jam, stroop, kaas, hagelslag of vlokken. Ook is het mogelijk om een bordje brinta te nuttigen als ontbijt... Wellicht zijn er ook nog een paar eieren. Zoals jullie kunnen lezen moet er ook zonder tosti op de maag (be)/(ge)legt kunnen worden...
Moet er trouwens nog karnemelk komen erpeebee? Oh ja, als men wil zingen komende keer, dan kunnen er liedbundels meegenomen worden... Ik beschik zelf alleen maar over deel 1 van E&R plus Groenbundel, dus dat is niet echt voldoende voor onze onvolprezen kunsten!

Avee schreef:
Sabine schreef: Dus omdat Steef besloten heeft woensdagavond te gaan afwassen zou het heel nobel zijn dat jij hem gaat helpen? Dan kan hij 's ochtends langer in z'n bed blijven liggen terwijl Gerwald vast met het ontbijt begint. Goed idee?

Wat een goeie ideeën, Sabine, ik heb hier toevallig ook nog een afwasje staan van de bidstond van 2 week geleden, kunnen ze die ook meteen ff doen!

Pfuw, zou je die zelf even kunnen doen? Volgens mij rijzen de mieren en andere ongedierte de pan uit! Ik help dus niet mee

Ik heb wel een ander ideetje en dat heb ik meegenomen uit het klooster. Het is een manier waarop ik op zich ook wel weer meehelp met de afwas.
In het benedictijner klooster in Leuven was het de gewoonte om tijdens het eten stilte zijn. Deze stilte zou wel erg stil zijn, ook onder de afwas omdat ik in dit verband de afwas en de maaltijd met elkaar wil vergelijken, als er niet door één persoon gesproken werd. Datgene wat deze persoon vertelt tegenover de rest moet uiteraard wel inhoud hebben, omdat anders de stilte wel op een erg ruwe manier verstoord wordt. Mijn voorstel is dan ook dat ik of iemand anders uit de bijbel, of een ander stichtelijk boekje, een verhaal voorleest zodat eenieder iets meekrijgt van een houvast. Afwassen is op deze manier prettig en tegelijk wordt er iets geleerd. Dus Annerieke, als je te weinig huisgenoten en dus een voorlezer nodig hebt, klop dan even bij mij aan; want eveneens volgens de benedictijner regel moet ik behulpzaam zijn...

gezien het feit dat de nationale pestallertdag alweer voorbij is (dat schijn ik zelf te moeten vertellen) wil ik ook wel voorlezen (niet dat ik het verhaal helemáál snapte) verder weet ik nog niet hélemaal zeker of ik kom (hoewel ik de kans groot acht) dus ik stel voor dat erpeebee zijn tostiijzer mee neemt.
wanneer ik wel kom, neem ik, mits ik het niet vergeet, mn groenliedbundel ook wel mee. is het wachten nog op de andere groenlingen uit oost...

We zijn toch wel bij Stephan? Kan ik op donderdag ook een keer iets later mijn bed uit.

Enne, die groenliedbundel, is dat dezelfde als die ook in de gereformeerde kerken vrijgemaakt wordt gebruikt in sommige kerken? Of is het het regiobundel waarin slechts brallerige regioliederen staan. Vertel me er meer over, ik wil natuurlijk wel iets stichtelijks zingen op de donderdagochtend.

tjonge, je laat nou wel errug duidelijk merken een keer niet geweest te zijn. potjedrie, er staan enkel zuivere en mooie liederen in, onder andere die met die arend...
het is idd bij stephan, maar hij rekent op je hulp bij het afwassen en tafeldekken vanaf een uur of 7.

L1Rn4urAyA7aTEe

Nog even voor de Westerlingen: het is donderdag dus bij mij, we eten pannenkoeken, wees er dus op tijd bij.

Oh, ja en Hinke doet ook mee dus wordt er gezongen (E&R bundels kunnen dus meegenomen worden).

Tot dan!

deboer schreef: Ik heb wel een ander ideetje en dat heb ik meegenomen uit het klooster. Het is een manier waarop ik op zich ook wel weer meehelp met de afwas. In het benedictijner klooster in Leuven was het de gewoonte om tijdens het eten stilte zijn. Deze stilte zou wel erg stil zijn, ook onder de afwas omdat ik in dit verband de afwas en de maaltijd met elkaar wil vergelijken, als er niet door één persoon gesproken werd. Datgene wat deze persoon vertelt tegenover de rest moet uiteraard wel inhoud hebben, omdat anders de stilte wel op een erg ruwe manier verstoord wordt. Mijn voorstel is dan ook dat ik of iemand anders uit de bijbel, of een ander stichtelijk boekje, een verhaal voorleest zodat eenieder iets meekrijgt van een houvast.

Klinkt allemaal prima, deboer, ik sluit me bij je voorstel aan en concludeer dus dat Stephan en Allert mijn afwas komen doen donderdag terwijl jij ze iets stichtelijks voorleest om de stilte te verdijven. Maar doe wel een beetje zachtjes zodat ik en al het ongedierte in onze keuken gewoon door kunnen slapen.

Wat gezellig zeg! Misschien dat ik ook nog wel wat afwas kan vinden.

Avee schreef: Klinkt allemaal prima, deboer, ik sluit me bij je voorstel aan en concludeer dus dat Stephan en Allert mijn afwas komen doen donderdag terwijl jij ze iets stichtelijks voorleest om de stilte te verdijven. Maar doe wel een beetje zachtjes zodat ik en al het ongedierte in onze keuken gewoon door kunnen slapen.

Ik mis hierin de koppeling naar mijn naam... Is een 'eigen' afwas niet voldoende? Moet ik naast mijn eigen kruis ook nog een ander kruis dragen? Maar ik offer mij graag op vanwege naastenliefde, vandaar dat ik best stil wil zijn om te luisteren naar een opbouwend verhaal voor het leven van elke dag!
Wat is er trouwens mooier dan de liederen uit de groenbundel? Ok. niet ale mooie nummers staan er in, maar het is in ieder geval een selectie waarmee voldoende gejubeld kan worden. Daarnaast is er natuurlijk ook nog plaats voor verootmoediging!
Begrijp ik nou goed dat Boerma een tosti-ijzer meeneemt? Als ik donderdag energie heb c.q. vroeg uit mijn bed ben gerold, kan ik daar op inspelen door alvast wat kaas te snijden. Kunnen we ook een keer op tijd beginnen.
Waarschuwing voor de Boer: als je zo door blijft gaan over 'uitslapen' gaat donderdagochtend de telefoon wel... Ik weet niet of je huisgenoten daar nou zo blij mee zijn... ;)
Over huisgenoten gesproken: die van mij hebben een tentamen, dus vanaf 7.45 uur is er (bijna) geen enkele geluidsrestrictie meer...

Avee schreef: Klinkt allemaal prima, deboer, ik sluit me bij je voorstel aan en concludeer dus dat Stephan en Allert mijn afwas komen doen donderdag terwijl jij ze iets stichtelijks voorleest om de stilte te verdijven. Maar doe wel een beetje zachtjes zodat ik en al het ongedierte in onze keuken gewoon door kunnen slapen.

Toch jammer dat je zelf hierbij door blijft slapen. Blijft voor mij de vraag op welk tijdstip van de dag dit gebeurt, of je dan ook moet slapen en, ja sorry het zijn vandaag meer vragen, of je niet naar mijn zoetgesmeerde lieflijke stemgeluid wil horen dat een verhaal laat horen op zo'n manier als niemand in geen jaren gehoord heeft. Het is trouwens wel de bedoeling dat een ieder luistert terwijl een persoon voorleest uit een boek, het zou toch onfatsoenlijk zijn wanneer ook maar één stuk ongedierte zou doen alsof het sliep!!??

Steef schreef: Waarschuwing voor de Boer: als je zo door blijft gaan over 'uitslapen' gaat donderdagochtend de telefoon wel... Ik weet niet of je huisgenoten daar nou zo blij mee zijn... Over huisgenoten gesproken: die van mij hebben een tentamen, dus vanaf 7.45 uur is er (bijna) geen enkele geluidsrestrictie meer...

Bel maar op, Stephan, anders dreig ik nog te laat te komen ook, dat moet niet gebeuren!! Kan ik eindelijk mijn hart ophalen aan de tijd van vroeger toen de wekservice mij belde als ik aan het werk moest...
Moet ik nog ergens mee helpen? Huisgenoten wakker maken? Je gaat toch weg, dus we kunnen alles maken...