Christine schreef: huh VI betekent toch voetbal international..wat doet RBC dan in dat blad?:P Wanneer gaan we trainen volgende week? Ik kan woensdag of donderdagochtend wel.

Hmm, nooit over nagedacht, dat international. Maar eigenlijk staat er alleen maar nationaal voetbal in. Je hebt trouwens twee versies, eentje met een gladde kaft en een goedkopere. In die eerste staat ook wel meer internationaal voetbal.

Over dat trainen, ik overleg morgen wel ff met Mark. Post idd maar ff de tijden waarop je kan. Ik kan geloof ik wo en do ook wel.

heel slecht nieuws meiden! :( :

Excelsior lijdt tiende nederlaag op rij

ROTTERDAM - Dat Luis Suárez op Woudestein binnen de lijnen verscheen, was een wonder. Dat de 20-jarige FC Groningen-spits binnen vier minuten nadat hij was ingevallen, voor de beslissing zorgde tegen Excelsior, was een huzarenstukje. De tiende nederlaag op een rij (0-2) betekende een negatief clubrecord in Rotterdam.

Suárez maakte woensdagnacht (Nederlandse tijd) een tumultueus interlanddebuut in en tegen Colombia. De aanvaller had een aandeel in twee van de drie goals (1-3) en werd vijf minuten voor tijd met zijn tweede gele kaart van het veld gestuurd.

Na een terugreis van maar liefst 26 uur meldde hij zich gisteren pas drie uur voor de wedstrijd bij zijn teamgenoten in Rotterdam.

,,Een flinke tegenvaller,’’ vond trainer Ron Jans. ,,Luis zou s ochtends al op Schiphol landen, maar zijn vliegtuig had vertraging. Geen ideale voorbereiding.’’

Een dubbele tegenvaller, want FC Groningen kon gisteravond ook al niet beschikken over de geblesseerde topscorer Erik Nevland, die Excelsior eerder dit seizoen met twee kopgoals velde (2-1).

Met Koen van de Laak en de weer in genade aangenomen Yuri Cornelisse in de aanval, kwam FC Groningen in de eerste helft nauwelijks tot grootse daden. Geheel tegen de huisstijl in nam het normaal gesproken afwachtende Excelsior brutaal het initiatief. Dat leverde na een waarschuwingsschot van Andwélé Slory een dot van een kans op voor Jarda Simr. De Tsjech, voor de goal gezet door Sigi Bandjar, had moeten scoren, maar knalde naast.

Met name vanaf de linkerkant, waar Eldridge Rojer zijn tegenstander Bruno Silva een lastige eerste helft bezorgde en Mitchell Piqué een zee van ruimte voor zijn neus had, zorgde de gretige thuisclub voor gevaar.

Uit de eerste de beste kans kwamen de gasten halverwege de eerste helft tegen de verhouding in op voorsprong. Goran Lovre, even los gelaten door René van Dieren, stond na een prima steekpass van Mark-Jan Fledderus ineens vrij voor doelman Theo Zwarthoed: 0-1.

Jans liet zijn rechterkant - Silva en Martijn Meerdink - in de rust in de kleedkamer achter ten faveure van Paul Matthijs en de gretige Suárez. Het vertrouwen in de Uruguayaan (‘Hij is jong en gretig’) betaalde zich meteen uit. Excelsior was nog niet aan de inhaalrace begonnen of Suárez kopte een voorzet van Van de Laak binnen: 0-2.

Daarmee was de wedstrijd al beslist. Het offensief dat de thuisclub nog wel in petto had, miste venijn. Mede doordat Slory, de gevaarlijkste aanvaller van de Rotterdammers, voor de goal niet altijd even gelukkig in zijn keuzes was. Bovendien werd vormgever Luigi Bruins tot overmaat van ramp door Fledderus uit de wedstrijd geschopt.

Suárez bleef ook na de 0-2 de gevaarlijkste aanvaller. Doelman Theo Zwarthoed voorkwam een wel erg geflatteerde uitslag. Met de uitwedstrijd tegen Ajax voor de boeg, ziet het perpectief van Excelsior er al somber genoeg uit.

Balen voor je Henrieke!!

FC Utrecht heeft vanmiddag weer een heuze overwinning binnen gesleept!!
Vanmiddag speelden ze een thuiswedstrijd tegen NAC Breda, en wonnen met 1-0.
Daarmee boekte FC Utrecht een belangrijke overwinning. Het team van Foeke Booy behoudt aansluiting bij het linkerrijtje (?) en bracht de achterstand op directe concurrent NAC terug tot twee punten.
Hartstikke mooi dus! :kiffer4:

Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken en teveel tranen om verspillen, maar helaas :x:

HERACLES - Heracles Almelo is weer volledig terug in de gevarenzone. De ploeg moest ruim een uur met tien man spelen en deed mede daardoor zeer slechte zaken tegen RKC Waalwijk: 2-0.

Jammer, jammer, jammer, maar de volgende keer beter...

Klarien schreef: Het team van Foeke Booy behoudt aansluiting bij het linkerrijtje (?)

Haha, dat wil zeggen dat ze bij de eerste negen zitten. Als je de standen ziet, dan staan links de clubs op de nummers 1 tm 9 en rechts de nummers 10 tm 18. Het linker rijtje was een mooie term geweest voor de dispuutsquiz. Als ik het me goed herinner was de doelstelling (haha-woordgrapje) van Ron Jans voor FC Groningen vorig jaar: het behalen van het linker rijtje. Henri (of iemand anders), corrigeer me als ik het mis heb.

Woensdag 14 februari: van 12.00-14.00 in de Struikhal wordt er weer getraind. Mark, Henri, Corien (hele dag vrij toch?) en ik zijn er sowieso bij. Wie nog meer?

Zeergewaardeerde Hannah,

Hoe vaak heb ik je nou al verteld dat ik woensdag niet kan?
Verder heb ik je ook verteld dat je niet lang van je koppositie zou kunnen genieten, want jullie zijn met 3-1 roemloos ten onder gegaan tegen VVV. Daarmee sta ik met mijn superboeren na mijn 4-0 tegen FC Den Bosch weer op de eerste plek.
kortom: Hannah, je stelt me teleur.

Met vriendelijke groet,
Dorine

Ja, ik ben er woensdag bij!
waar en hoe laat gaan we morgen disputeren??

En 'm, nog even een update over twente. Die hebben feyenoord maar weer verslagen met 3-0 afgelopen weekend!! Nu hebben ze 8 punten voorsprong op die knakkers. Om het even in perspectief te zetten, de koploper PSV heeft slechts 7 punten voorsprong op Twente... ja.... indrukwekkend goed zijn ze!

aaah nee, heb dan college dus kan niet meetrainen, bah. Gaat er nog iemand sporten vandaag? 5-6 u ben ik er wel denk ik, als het niet te hard regent.

aaaah waarom nou woensdag, donderdag werd toch onze vaste trainingsdag? nouja ik heb ook college van 13-17 dus ik kan ook niet.. :cry:

helaas :( geen training dan voor mij als t op woensdag is... ook college... donderdags daarentegen ben ik wel altijd vrij! :D

*Christianne*

En om het allemaal nog wat dramatischer te maken...ik kan ook niet! Ik heb dan ook college. Eigenlijk kan ik vanaf vandaag nooit meer 's ochtends, jammer zeg.
In ieder geval veel plezier met zn viertjes woensdag! :p

Christine: ik doe wel met je mee!

Ik ben er woensdag van 12.00-13.30 bij!!!

wauw dit belooft een enorme opkomst te worden!
gelukkig wil een studiegenootje van mij (en renske natuurlijk) ook meedoen, hopen dat we nog 5 tegen 5 kunnen spelen. of 6 tegen 6, wat was het ook alweer met zaalvoetbal?? :?

Ach ik denk dat sommigen best hun college of iets anders iets kunnen laten schieten om te komen.

ps. het is 5 tegen 5

Nieuws van het RKC-WAALWIJK-front:

WAALWIJK - Heracles Almelo is weer volledig terug in de gevarenzone, hahaha! :D De ploeg moest ruim een uur met tien man spelen en deed mede daardoor zeer slechte zaken tegen RKC Waalwijk: 2-0.
Door doelpunten van Jan Vertonghen en Ricky van den Bergh, boekte RKC WAALWIJK de derde overwinning van dit seizoen. RKC WAALWIJK speelde een uur lang met een man meer, nadat Jan Wuytens zijn tweede gele en dus rode kaart kreeg. Vergeleken met de opstelling van de laatste thuiswedstrijd tegen FC Twente, wijzigde Mark Wotte zijn elftal vanavond op maar liefst zeven posities. Er debuteerden vier spelers in het Mandemakers Stadion. Tarik Sektioui, Anthony Obodai, Jan Vertonghen en doelman Erwin Lemmens maakten deel uit van de basiself. In de tweede helft was het aanvankelijk Heracles Almelo dat voor het meeste gevaar zorgde. Het waren wel de dode speelmomenten waar ze het van moesten hebben. Toen Ricky van den Bergh in de vijfenvijftigste minuut in het veld kwam voor Martijn Reuser, zorgde dat voor veel meer dreiging voor het doel van Heracles Almelo. Zijn hoekschoppen en vrije trappen waren stuk voor stuk gevaarlijk en brachten de ploeg van Mark Wotte enkele keren dicht bij een doelpunt. Ook de bezoekers waren dicht bij een treffer. Uit een vrije trap schoot Bosnar snoeihard, maar Lemmens had het juiste antwoord. In de vierentachtigste minuut zorgde Garcia met een foute terugspeelbal, voor grote problemen. Maar Erwin Lemmens en Stephan Keller keerden het gevaar. Een minuut later viel dan toch de verlossende treffer. Tarik Sektioui ontweek de buitenspelval en was niet zelfzuchtig, toen hij de bal breed gaf op Ricky van den Bergh. Hij kon eenvoudig scoren. Na alle ellende van de afgelopen maanden, konden de supporters weer eens lekker uit hun dak gaan. RKC is namelijk omhooggeschoten van de laatste plaats in de competitie van de eredivisie naar de een na laatste. Grote klasse!

"Deze overwinning is een enorme opsteker, een mentale opkikker”, aldus Mark Kruidhof.

De eerstvolgende thuiswedstrijd in het Mandemakers Stadion is op zondag 25 februari. Om 14.30 uur is de aftrap van de wedstrijd tegen Vitesse.

Helaas ben ik er woensdag ook niet bij, kan sowieso nooit overdag trainen. Ik hoop dat het straks met mooier weer ook 's avonds eens buiten kan.
Meezwemmen met Dorine en mij op maandag kan sowieso wel: elke maandag van 13:00-13:30 in De Parrel.
Meezwemmen met Dorine, Jan Paul, Maaike, mij en soms nog wat GSV'ers is ook mogelijk. Soms hebben we dan de beschikking over een heuse GSV-baan. Dit is op woensdagavond van 21:45-22:30 in Het Corpushuys. Vertrek is 21:15 vanaf de Saffier.

En dan nog iets: ik geloof dat we als het VVD eens langs RKC moeten gaan, want daar hebben ze verstand van vrouwen en voetbal! :D Wat een club...

Ladies Businessclub RKC WAALWIJK...
een unieke combinatie van gezelligheid en genieten van voetbal!
De eerste Ladies Businessclub in Nederland is die van RKC WAALWIJK. Onder de enthousiaste leiding van Nanny Velthoven is in 1997 de Ladies Businessclub RKC WAALWIJK ontstaan. Een damesclub voor echte voetballiefhebbers van jong tot oud waarbij de gezelligheid voorop staat. Voetbal is tegenwoordig niet alleen een mannenwereld, ook de vrouwen hebben hun draai gevonden binnen de club. Naast de gezelligheid rond de thuiswedstrijden worden er ook gezamenlijk diverse activiteiten ondernomen. Te denken valt aan een culturele dag, een middag in de natuur, lekker uit eten, een borrel en een nieuwjaarsreceptie c.q. brunch. De leden van de Ladies Businessclub RKC WAALWIJK zijn vrouwen waarvan de mannen lid zijn van Businessclub RKC WAALWIJK of vrouwen die zelf lid zijn van Businessclub RKC WAALWIJK.

Sjoerdtje schreef: Naast de gezelligheid rond de thuiswedstrijden worden er ook gezamenlijk diverse activiteiten ondernomen. Te denken valt aan een culturele dag, een middag in de natuur, lekker uit eten, een borrel en een nieuwjaarsreceptie c.q. brunch.

Tss, dat gaat toch nergens over! Middagje in de natuur? Wat moet je daar nou mee? Zeker zaterdagmiddag als de mannen aan het voetballen zijn? Nou, daar kan ik me niet mee inlaten. Dat noem ik geen intergratie van vrouwen in de voetbalwereld.

Oja, morgenavond is het weer bij Henri (Saffierstraat 224) trouwens. Vanaf 20.00u kun je binnendruppelen en koffie drinken. Om half 9 starten we de quiz (bereid je voor!) en rond 9 uur draaien we een leuke voetbalfilm! Neem ook je agenda mee zodat we weer een training kunnen plannen waarop de meesten kunnen!

ha! krijg gewoon net een mailtje dat t college van woensdagmiddag niet doorgaat, dus ben er alsnog wel bij van 12-14u. Heb er zin in! Welke film gaan we morgen kijken? Bend it like Beckham is wel leuk, al heb ik die al 4x gezien, er zit een prachtig moment in ergens aan het einde van de film. Mochten we een andere film gaan kijken morgen en je hebt Bend it like Beckham nog niet gezien, 't is een aanrader! Krijgt een dikke 7 op IMDB dus helemaal verantwoord.

Heeelemaal goed verantwoorde ontzettende voetbal chickflick!! Oh, ik vind dat zo'n leuke film!!! Gaan we die morgen kijken? Ja?? Gaaaaaaaf...