Ik mis ook het geknok voor het klassement, het zijn op zich leuke etappes er gebeurd een stuk meer dan voorheen en het koersverloop is minder voorspelbaar, maar de grote mannen kijken elkaar aan. Wat betreft de ploegentijdrit heeft die idd deze tour geen goed gedaan, vooral het parcours van die ploegentijdrit niet, maar ook zorg je er op deze manier voor dat de superteams het bij voorbaat al haast gewonnen hebben.

Trouwens, morgen gaan ze misschien staken omdat ze niet met oortjes in mogen rijden...

Ik vindh het wel kunnen, maar doe dan de finish op 10 km van de streep, op deze manier kan zelfs Freire terug komen in het peloton na de Tourmalet. Dat is, om Maarten Ducrot even aan te halen, eigenlijk een belediging voor de berg Tourmalet.

Holsappel schreef: maar doe dan de finish op 10 km van de streep.

Huh? Volgens mij begrijp ik je niet helemaal. Finish 10 km. van de streep? Zegmaar 2 finishes 10km uit elkaar? En die 10 km. wordt dan nog even een individuele tijdrit? Of bedoel je gewoon 10km. van de col?

Goeie Gerjan, meer grappen! :)

Tussen de kijkersreacties op nos.nl/tour stond een mooie suggestie, namelijk dat op deze manier door de ASO de kans vergroot is dat Fransen een etappe kunnen winnen, dit in verband dat Fransen bergop niet al te best presteren.... Beetje paranoïde misschien, maar met Fransen weet je het nooit natuurlijk.

Foutje inderdaad ;) Het moet uiteraard zijn de top op 10 km van de streep...

Ik vind het een slecht verhaal om cols midden in een etappe te proppen. Het mooie aan aankomst bergop is dat de klassementsrijders elkaar daar pijn kunnen doen. Er rijd een groepje toppers omhoog en het is onduidelijk wie gaat winnen. Na een aantal heroïsche gevechten bijten er een aantal in het stof en hebben een paar de benen om in de laatste kilometers een gat van een aantal minuten te rijden. Dát maakt het wielrennen mooi; jezelf leeg fietsen op een berg.

Gelukkig heb je vlak voor het eind nog een individuele tijdrit en een aankomt bergop (Ventoux!), daar kijk ik naar uit.

En Verbier, en Grand Bornand.

Wat een laffe bende zeg vandaag. Ze weten al weken van tevoren dat de oortjes in de 10e en 13e etappe niet gebruikt mogen worden en gaan pas op het laatste moment klagen. En dan achteraf nog roepen dat ze het niet wisten ook nog.

Nu maar kijken wat ze vrijdag gaan doen. Ik kan me niet voorstellen dat de ASO terugkrabbelt en ook niet dat de etappe zo laf wordt als vandaag, omdat de klassementsrenners tijd kunnen pakken in die etappe.

Nog even over doping. Zou Boogerd gebruikt hebben? Ik kan geen reden verzinnen waarom Kohl zou liegen. (behalve wraakgevoelens)

Henri, Kohl zegt ook dat de hele top 10 van de Tour van vorig jaar gebruikte. Het is allemaal speculeren, maar laten we het aub bij de feiten houden...

Henri L schreef: Nog even over doping. Zou Boogerd gebruikt hebben? Ik kan geen reden verzinnen waarom Kohl zou liegen. (behalve wraakgevoelens)

En die wraakgevoelens doen het hem juist. Kohl werd betrapt op doping, hij werd ook gelinkt aan het Weense dopingschandaal. Kohl heeft zich nooit uitgelaten over Boogerd tot het moment waarop Boogerd aangaf dat hij zou getuigen in de zaak Wenen. Op dat moment begon Kohl opeens heel hard te schreeuwen dat min of meer de hele Rabo ploeg aan de dope zat. Hoe geloofwaardig ben je dan?

Trouwens, je kunt zeker weten dat Boogerd nooit doping heeft gebruikt; hij won altijd net niet.

Boogerd reed al tijdens de tour de dopage dus je kan er gif op innemen dat boogerd vroeger ook gebruikt heeft. Als je 5e wordt terwijl bijna de hele top van dat klassement ooit doping heeft gebruikt, lijkt me het sterk als boogerd dat niet heeft gedaan. Wanneer en of hij er mee gestopt is weet ik niet, daarbij ontkent boogerd nooit glashard dopinggebruik, alleen dit gedoe met Kohl ontkent hij dus. Vraag is moeten we het kwalijk nemen als hij in de tijd 1996-2000 doping heeft gebruikt? Ik denk het niet want toen gebruikte bijna letterlijk iedere renner het. Daarna is de echte dopingjacht gestart en vooral nu zie je een kentering in het peloton dat het not done is om nog doping te gebruiken, dus nu neem ik het renners wel kwalijk als ze doping gebruiken, ook Boogerd als hij in 2007 doping heeft gebruikt want toen was de kentering ook al gaande.

UndahCovah schreef:
Henri L schreef: Nog even over doping. Zou Boogerd gebruikt hebben? Ik kan geen reden verzinnen waarom Kohl zou liegen. (behalve wraakgevoelens)

En die wraakgevoelens doen het hem juist. Kohl werd betrapt op doping, hij werd ook gelinkt aan het Weense dopingschandaal. Kohl heeft zich nooit uitgelaten over Boogerd tot het moment waarop Boogerd aangaf dat hij zou getuigen in de zaak Wenen. Op dat moment begon Kohl opeens heel hard te schreeuwen dat min of meer de hele Rabo ploeg aan de dope zat. Hoe geloofwaardig ben je dan?

Trouwens, je kunt zeker weten dat Boogerd nooit doping heeft gebruikt; hij won altijd net niet.

Kohl noemt zelf geen namen in de pers, hij heeft ze alleen verteld toen hij werd gehoord door de Oostenrijkse politie en dus niet aan de media. Daarnaast heeft Kohl ook gezegd dat in zijn tijd bij Rabo er juist geen doping werd gebruikt. Dus wraakgevoelens lijkt me een beetje vreemd. Het is misschien irritant dat hij de hele tijd aandacht krijgt, maar aan de andere kant als hij meer duidelijkheid over het dopinggebeuren kan verschaffen is dat alleen maar positief.

Holsappel schreef: Henri, Kohl zegt ook dat de hele top 10 van de Tour van vorig jaar gebruikte. Het is allemaal speculeren, maar laten we het aub bij de feiten houden...

Dat klopt, maar dat was in de pers en vers nadat hij betrapt was. Het wordt heel anders als hij tijdens een verhoor binnenskamers namen gaat noemen en dus, als dat verdere juridische gevolgen heeft, dat onder ede ook zal verklaren. Dat is dus niet zomaar iets roepen.

Vandaag een zware finish. Freire of Hushovd? Of toch stiekem weer Cavendish....

Vandaag klassementsrenners aan de bak of is de etappe niet zwaar genoeg?

Als het tempo vanaf het begin hooggehouden wordt, kan het nog wel eens een slijtageslag gaan worden. Ik hoop op verschillen in de top...

Ik denk dat de etappe zwaar genoeg is voor de klassementsrenners om iets te proberen, bijvoorbeeld op de Platzerwasel. Astana zal het echter flink gaan controleren, dus ik moet nog zien wat er mogelijk is.

Trouwens, lees net dat Leipheimer uit de Tour stapt met een gebroken pols. Niet dat Astana nu veel minder sterk is, maar toch.

Het is ook nog slecht weer, kan ook mee spelen.

ik hoop het van harte, ik zal ff kijken naar de stijgingspercentages van de laatste klim, als daar verschillen gemaakt kunnen worden zou het wel kunnen, maar het is dan nog wel 20 km naar de finish. Lijkt me sowieso een etappe voor aanvallers...

Tot nu toe gebeurt er weer bijzonder weinig. Jammer hoor. Maar weer twee daagjes wachten dan...

Yes, eindelijk een Rabo. Heeft de Tour toch nog een (semi-)Nederlands succes.