Koos L

Binnenkort mag het weer: fietsen door Frankrijk. Zaterdag 2 juli gaat dé Ronde weer van start! Om het allemaal op te leuken kun je een eigen team samenstellen, bij het ploegleider-spel van het Dagblad van het Noorden.
Na je aanmelding krijg je voor de samenstelling van je ploeg 100 punten, waarmee je 9 renners en 5 reserves kunt toevoegen. Vervolgens voeg je jezelf even toe bij de GSV-subleague en hoppa, een nieuwe dimensie toegevoegd aan de Tour de France 2005!

http://www.dvhn.nl/ploegleider/

Inmiddels is de subleague door het team Crédit Agrikoos (van Snok Lieffijn) aangemaakt. Zoek op ´GSV (vierkant door de bocht)´ en meld je aan!

altijd tof die ploegleider, tot wanneer kun je je aanmelden?

2 juli volgens mij, of 1 juli

Ik zit ook bij die van het AD- de Rondemaster, http://www.rondemaster.nl/.

Mijn team voor DvhN heet Robbie's klimgeiten

Rondemaster is het spel. Ik stel voor daar ook een GSV-subleage te maken. En wat een toeval: mijn team heet 'Snok'.

edit: wegens problemen met mijn inschrijving krijg ik nu twee teams: Jasjeuit en Team R-CSC. Handig om een rittenkapersteam samen te stellen en daarmee de dagprijs binnen te slepen.

Mijn team start in de 'DvhN Pro tour de france'...Ik het team van Snok Lieffijn eens klop gaan geven...

Rondemaster van AD is inderdaad het spel. Daar doe ik sowieso mee. Nadeel is daar wel dat je, wil je een beetje een kans maken, je je team aan moet passen voor elke etappe. Dat maakt het natuurlijk ook weer toffer omdat je op die manier ook elke keer weer meedoet voor de dagprijs.

Koos, ik heb me ook aangemeld voor je GSV-subleague. Volgens mij moet jij dat nog goedkeuren

Voor die ploegleier moet je dokken, dat vind ik toch wel jammer....

Ik heb me ook bij AD Rondemaster aangemeld. Is daar al een subleague gemaakt?

Nee, volgens mij moet iemand dan anderen uitnodigen. Dus kom maar op met die mailadressen.

Inhoudelijk: wie wordt de grootste concurrent van Armstrong? Ik heb zelf mijn hoop gevestigd op Vino. Kan Basso nog pieken? En hoe zit het met de vorm van Der Jan? Ik ben ook wel benieuwd of er nog interessante nieuwelingen te verwachten zijn.

Het leuke aan Ploegleider is dat je het vantevoren lekker mag uitdokteren en een uitgebalanceerd team moet neerzetten. Bij Rondemaster moet je om een beetje kans te hebben om leuk mee te draaien een dagelijkse update doen: beetje jammer...

De mensen die zich hebben aangemeld zitten nu ook bij de subleague, we zijn nu al met 5, jaja.

Inhoudelijk: ik weet niet precies wie Armstrong gaat verslaan (al heb ik wel goede hoop) maar ik wil er wel geld op zetten dat Vinokoerov dat in ieder geval niet is.

ik schat zo in dat het Der Jan ook niet is, zit btw nog nergens bij, die ploegleider, wat kost dat? klinkt wel wat spannender dan de rondemaster..

Koos: Inhoudelijk: ik weet niet precies wie Armstrong gaat verslaan (al heb ik wel goede hoop) maar ik wil er wel geld op zetten dat Vinokoerov dat in ieder geval niet is. _________________

Vino in je team zetten is hetzelfde als een feyenoorder opstellen bij coach van het jaar. Een goede score is super en mooi meegenomen voor het spel. Ik hoop dat deze kazach (en misschien ook wel een andere) hoge ogen gaat gooien voor deze partijdige ploegleider...

Het mooie bij rondemaster is juist dat je elke dag je team kunt veranderen. Dus als je troefkaart ineens afstapt kun je net zo hard mee blijven doen. De dagprijs vormt hierbij weer een spel binnen het spel. Ploegleider zou ik niet eens een spel willen noemen: je maakt gewoon een lijstje met renners.

Wat betreft Vino: als hij in vorm is zal hij de belangrijkste pion zijn om Armstrong niet te laten winnen. Door zijn grandioze, aanvallende stijl kan hij de tactiek van Lance doorkruisen, zodat eventueel een ander er met de overwinning vandoor kan gaan.

Uitbalanceren, het mag weer.

Ploegleider kost 3,50 voor niet leden en 2,50 voor DvhN abonnees. Je hoeft alleen maar je rek. nr. in te vullen, wordt automatisch afgeschreven, merk je dus niks van. Binnen 2 min. ben je aan het uitbalanceren. M.a.w. thuisbalanceren is duurder..

Jij weet die ploegleider wel heel goed te verkopen Loewie! Verder vind ik het nadeel van dagelijks wisselen dat je er (1) dagelijks teveel mee kwijt bent en (2) dat je allemaal eenheidsworsten krijgt van teams. Dat vond ik dit jaar ook al jammer bij coach van het jaar.
Goed uitbalanceren is blijkbaar het hele ipv het halve werk!

ik heb me ook aangemeld voor je GSV-subleague

Ook bij rondemaster is een GSV-leage aangemaakt. Je kunt je aanmelden door even je mailadres te posten (Robbert, Gerard).

Voeg mij a.u.b. ook even toe:

ej_vanbenthem@hotmail.com