Het probleem is dat niet alleen Smeets maar de hele media, politiek en antidopingautoriteiten er zo'n sensatie van proberen te maken. Ik snap nooit dat dit soort dingen altijd in de week voor de tour naar buiten moeten komen. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit niet al wat eerder bekend was. Een goede manier om het wielrennen nog even flink naar beneden te halen dit! Beetje jammer.

Maar ja, om er nog maar eens een cliche in te gooien, de tour wacht op niemand. Ik zal vanavond ook nog even een team samenstellen voor dvhn. Gaan er nog mensen meedoen met AD Rondemaster?

Arnold schreef:
erika schreef: Jemig hee, wat heeft dat nou te maken met sportprestaties? Als je een Rolex en een Ferrari hebt, mag je niet doen waar je goed in bent en waar je al jaren voor getraind hebt?

Dat laatste klopt. Maar ja, eindelijk sinds WO II kunnen we weer mensen aanwijzen die fout zijn (Gretta Duisenberg zal het niet met me eens zijn overigens), en het imago van Dekker (woonde die niet ook bijzonder riant in Italië ofzo?) en deze constatering dat hij 'fout' is zorgen er samen wel voor dat we een 'passend plaatje' kunnen vormen van de beste jongen.

Doodzonde is het natuurlijk, en ik moet bekennen dat ik hem had opgesteld in een eerste aanzet voor een toptourteam. Misschien ga ik ze nu selecteren op basis van de hoogte van hun hypotheek. Als ik dan hoog eindig in het rondemasterklassement, trek jij je post dan in Erika?

Volgens mij trek je nu een verkeerde conclusie uit mijn opmerking. Ik bedoelde niet te zeggen dat een hoog inkomen (en bijkomende kapsones) en topsportersgehalte niet met elkaar te maken hebben; per slot van rekening worden ze niet voor niets zo goed betaald. Wat ik wilde zeggen is dat ik het irritant vind dat dergelijke irrelevante dingen van stal worden gehaald wanneer 'ie beschuldigd wordt van EPO-gebruik. Omdat 'ie te veel allures zou hebben, is het minder erg dat hij thuis moet blijven?

Misschien wel een goede tactiek dat selecteren op hypotheek :wink:. Ik vul niks in en kan het ook niet echt volgen dit jaar want zit precíés de drie weken Tour in het buitenland. Jammer, maar helaas.

Het gaat er vooral om dat als iedereen nu op de Rabo-ploeg in begint te hakken, dat het superslecht is voor het imago van de bank.

Trouwens... nr 2. is bekend: Clement L'Hotellerie, geen tourganger, toch een naam uit een Nederlandse ploeg...

De televaag roept ook al dat Rasmussen betrapt is, maar ik weet niet ofdat het standaard geblaat is of echt, kan het nergens anders lezen op meer betrouwbare sites...

mart smeets had trouwens nog een lijstje zei hij in nos sport. Misschien kunnen we een poll opstellen met wie wij op het lijstje hebben, kijken of het uitkomt

Klöden...

Als ik Patrik Sinkewitz moet geloven een groot deel van de Quickstep ploeg...

Als ik Bernard Kohl moet geloven 95% van het peloton...

Doen er 200 renners mee? Dan is het misschien interessanter om een clean team samen te stellen met schone renners. En dan denk ik toch dat daar een hoop naïeve hollanders tussen zitten die het proberen te winnen op een glas melk en een bruine boterham met pindakaas.

De redenaties van Smeets zijn over het algemeen: atleten gebruiken middelen omdat het publiek wil dat ze onmogelijke dingen doen. Dus nou moeten we niet zeuren en accepteren dat er gebruikt wordt in het topsportcircuit.

Klopt op zich wel. Voor de mooiste sportmomenten moet je net een niveau onder de top gaan kijken. Gepassioneerde mensen die alle tijd die ze naast hun baan overhouden investeren in hun sport. Of nog beter, naar hordes dikke vrouwen kijken die proberen 5 kilometer achter elkaar te rennen.

Ik vind die redenatie van Smeets naief, wat als iedere renner een bepaalde hoeveelheid doping mag slikken om beter te worden, klinkt heel mooi in de oren, maar dan zullen er altijd weer renners zijn die meer doping gaan gebruiken dan toegestaan is. Dat zal dus niet helpen, misschien dat het zelfs veel gevaarlijker situaties kan veroorzaken, daarbij klinkt doping heel leuk, maar vaak zijn dit geneesmiddelen voor specifieke ziekten die niet niks zijn en hebben deze geneesmiddelen behoorlijk heavy bijwerkingen. Bij epo is de kans op kanker een stuk groter bijvoorbeeld, wil je dat op je geweten hebben? Stel daarom gewoon een no-tolerance beleid in wat ze nu doen.

Daar nu genoeg over geluld. Wie pakt morgen de gele trui? Cancellara of gaat een van de klassementsrenners al uit halen? Ik ga voor Cancellara

Ik denk ook Cancellara, die man heeft zichzelf in Zwitserland overtroffen, en gaat dat denk ik ook nog wel laten zien in de Tour...

Cancellara, het enige wat hem kan stoppen is denk ik een valpartij.

Ik ga toch voor Contador. Met die kleine klim in het parcours geef ik hem net wat meer kans dan Cancellara.

slechte tijdrit van Menchov vandaag, Contador erg goed, ben heel erg benieuwd wat er gaat komen. Ik heb goede hoop want hoe meer er verschillen komen tussen de klassementsrijders voordat de bergen beginnen des te meer er daar zal gebeuren. Mocht iedereen binnen 20 sec van elkaar zitten zal niemand iets durven in de bergen...

Heeft iemand enig idee waar dat berichtje in de avondetappe over Menchov over ging? Ik vond het nogal vaag.

Ik hoop trouwens dat die uitzendingen wat beter worden, ik vond de eerste nogal vervelend. Abhoutaleb was de enige die aan het woord was en Smeets gaf totaal geen aandacht aan Breukink. De uitzending van gisteren ging nog wel.

Henri L schreef: Heeft iemand enig idee waar dat berichtje in de avondetappe over Menchov over ging? Ik vond het nogal vaag. Ik hoop trouwens dat die uitzendingen wat beter worden, ik vond de eerste nogal vervelend. Abhoutaleb was de enige die aan het woord was en Smeets gaf totaal geen aandacht aan Breukink. De uitzending van gisteren ging nog wel.

Er is een onderzoek gaande naar een weense bloedbank waarvan oa Rasmussen en Kohl verdacht worden bloedtransfusies te hebben gehad. Ooit zijn er ook vaag de namen genoemd van Dekker, Boogerd, Menchov en Weening. Dat was in een Duitse krant die wel vaker vreemde verhalen naar buiten heeft gebracht die niet klopten. Maar desondanks wil het gerechtshof daar in Oostenrijk graag deze renners horen als getuigen. Rabobank heeft volledige medewerking gegeven hieraan en gister werd bekend dat Menchov inmiddels is gehoord. De grote ellende is dat nu iedereen begint te speculeren en die Marts Smeets ook door een heel suggestief filmpje te tonen waarin Menchov gewoon geconcentreerd bezig is met een sms'je en dat gaat koppelen aan dat Menchov niet blij is, misschien wat te verbergen heeft en daarom ook een slechte tijdrit reed. Ik ben niet een agressief type maar had Smeets graag een klap verkocht vanwege dit suggestieve gedoe. Blijkbaar wil hij het wielrennen meer kapot maken door zulke suggesties dan dat hij ervan geniet. Bij het schaatsen doet hij alsof er niets aan de hand is terwijl daar ook iemand gepakt is op doping. Laat hem ook een keer suggesties gaan opwerpen over de Nederlandse 'schaatshelden' en hun dopinggebruik...

Trouwens ik kijk liever naar Tour 2009 op belgië veel inhoudelijker, de interviews met Nederlandse renners en leuke stukjes kan ik altijd wel weer terugzien.

Het is misschien enigszins suggestief wat Smeets allemaal doet, maar ik krijg er wel steeds meer het gevoel bij dat er inderdaad iets aan de hand is wat hij óf nog niet mag (vergelijk het geval Pechstein), óf nog niet kan vertellen omdat het nog niet geheel duidelijk is.
Ach, zolang Mentsjov nog niet officieel betrapt is en Breukink nog niet opgestapt blijven we gewoon genieten. Toch Harald?

Misschien weer Mart meer dan wij doen, maar dan is mijn mening dat hij dat gewoon moet vertellen. Maar als het over Contador gaat, of over zoveel andere renners waar een luchtje omheen hangt dan zegt Mart niets...

Binnenkort zullen in ieder geval de feiten boven water komen: http://www.wielerflits.nl/nieuws/4615/d ... maakt.html