Alaberto schreef:

Tijd om dit topic leven in te blazen.

Ik ben opzoek naar Engelstalige literaire pareltjes. Wie heeft onlangs een Engelstalig boek gelezen dat aan te raden valt?

Sam Savage - Firmin, was zeer vermakelijk

Gerwin Wolting

ik vond John Grisham - The Partner en The Firm ook toffe boeken

Go Set a Watchman van Harper Lee (of eerst To Kill a Mockingbird)

HedGe heeft mij ooit eens aangeraden The Goldfinch en The Secret History van Donna Tartt te lezen. Vooral met die laatste heb ik me uitstekond vermaakt.

De boekenapotheek aan de Seine van Nina George heb ik gelezen, is een heel fijne makkelijke weglezer :) Wat lezen jullie?

Het laatste boek dat ik heb gelezen is Of Mice and Men van John Steinbeck. Goed verhaal, ik raad het zeker aan en heb het boek thuis als je het wil lenen. Ik lees nu Pride and Prejudice van Jane Austen, maar ben nog niet zo ver.

albertinenanninga

Ik ben nu bezig in Kom hier dat ik u kus van Griet op de Beeck. Aanrader, net als haar debuut Vele hemels boven de zevende, trouwens.

Ik lees The Girl on the Train, op aanraden van Sigrid. Het is een psychologische thriller van Paula Hawkins. Ik ben alleen nog maar op blz. 30, maar tot nu toe vind ik hem leuk.

Ik lees de serie The Expanse van James S.A. Corey (momenteel in boek 4 bezig). Aanrader als je van science fiction houdt :D

In het kader van second opinion: ik heb Of Mice and Men ook recentelijk gelezen, kan 'm ook aanraden. Momenteel ben ik bezig in The Girls van Emma Cline, weliswaar geen klassieker maar erg tof. Door recensenten wordt het trouwens vergeleken met The Secret History, waar Maus een jaartje geleden over postte :-)

Heb je hier wat aan Huzol?

Ja

Hebben meer mensen De Alchemist van Paulo Coelho gelezen? Ik heb m gister uitgelezen en ben benieuwd wat jullie ervan vonden :)

tessabos1 schreef:

Hebben meer mensen De Alchemist van Paulo Coelho gelezen? Ik heb m gister uitgelezen en ben benieuwd wat jullie ervan vonden :)

Overweeg je al een carrièreswitch? ;) Laatst een discussie over gehad, dat je dit boek wel echt een keer moet hebben gelezen en dat het veel impact kan hebben. Zelf nog maar net één hoofdstuk gelezen...

Ik heb m 3 jaar geleden gelezen. Het verhaal was mooi en volgens mij leest ie ook wel makkelijk weg. Ik ben het niet eens met Cornelieke, op mij had het niet zoveel impact en ik denk niet dat je echt iets mist als je het niet gelezen hebt. Ik kan bijvoorbeeld ook niet helemaal meer terughalen wat er precies gebeurde in het verhaal. Om even wat te relativeren ^^

Wat is jouw oordeel dan, Tessa?

Ik vond het inderdaad een mooi verhaal, mooi geschreven (denk ik, in ieder geval mooi vertaald) en ik hou ook altijd van wat levenswijsheden in boeken en al helemaal van een zekere dosis absurditeit. Alleen vond ik het af en toe een beetje herhaaldelijk 'zweverig', ik had soms het idee dat ik een passage al bijna letterlijk zo gelezen had. De laatste hoofdstukken vond ik misschien wel het meest vermakelijk. Zou hem zeker wel aanraden.

Je gaat inderdaad wel een beetje nadenken over je eigen leven en eventuele carrièreswitches, maar impact is voor mij een iets te groot woord ;)

Joashakvoort

heb hem destijds gelezen voor engels, vond het wel een mooi boek. al denk ik dat ik het verhaal in al haar lagen niet helemaal heb meegekregen toen. dus maar wel een aanrader idd!

http://www.strawpoll.me/12638506

Ik heb net een boek uit en weet nog niet wat de volgende wordt. Hebben jullie aanraders?

Ik ben Pelgrim van Terry Hayes
Een fractie van het geheel van Steve Toltz

Beiden bij mij te lenen mocht het je wat lijken :)

Ik ben benieuwd naar de boeken van de 21 mensen die 'ja' hebben ingevuld
beschrijving