Een echte middelbare schoolklassieker, maar om die reden niet minder briljant: ik raad iedereen Bint aan van F. Bordewijk. Lekker dun ook dus je bent er zo doorheen, mocht je daar naar zoeken.

Remco schreef: Een echte middelbare schoolklassieker, maar om die reden niet minder briljant: ik raad iedereen Bint aan van F. Bordewijk. Lekker dun ook dus je bent er zo doorheen, mocht je daar naar zoeken.

Bordewijk is sowieso een baas.

Ik lees nog steeds Raymond Feist (hele lange serie boeken)

smeerkees schreef:
Remco schreef: Een echte middelbare schoolklassieker, maar om die reden niet minder briljant: ik raad iedereen Bint aan van F. Bordewijk. Lekker dun ook dus je bent er zo doorheen, mocht je daar naar zoeken.

Bordewijk is sowieso een baas.

Klopt. Mijn leraar Nederlands en ik hadden een beetje dezelfde stijl humor qua boeken dus ik ben hem ook dankbaar dat hij 'm mij ooit aanbevolen heeft.

An actor prepares - Konstantin Stanislavski. Lichtelijk oubollig wegens geschreven in 1936, wel verhelderend/inspirerend :)

Ben nu net begonnen met de Monstertrilogie van Tom Lanoye. Het begin is veelbelovend.

Ik las net Rekenrijk 5a, altijd interessant

Na Een Goddelijke Komedie van Dante Alighieri weggelegd te hebben (zó moeilijk!), ben nu op pagina 106 van De naam van de Roos van Umberto Eco.
Een heeeeel langdradig begin, maar nu ik er eenmaal inzit, wordt ie vet spannend.
Nog maar 472 pagina's te gaan!

martijngaasbeek

Taal is zeg maar echt mijn ding, paulien cornelisse.

Leuk om af en toe gewoon wat stukjes uit te lezen!

robert8701 schreef: Ik las net Rekenrijk 5a, altijd interessant

fak Robert, was jij eerder in de bieb dan ik?!

Juliet de Haas

Gejaagd door de wind - Margaret Mitchell

Mijn lievelingsboek! Heb wel stiekem eerst de film gezien.

stiekemerd

martijngaasbeek schreef: Taal is zeg maar echt mijn ding, paulien cornelisse. Leuk om af en toe gewoon wat stukjes uit te lezen!

Ga ik binnenkort ook aan beginnen denk ik, we hebben hem thuis ergens liggen maar ik had er nog niet aan gedacht om hem eens open te slaan.

Remco schreef:
martijngaasbeek schreef: Taal is zeg maar echt mijn ding, paulien cornelisse. Leuk om af en toe gewoon wat stukjes uit te lezen!

Ga ik binnenkort ook aan beginnen denk ik, we hebben hem thuis ergens liggen maar ik had er nog niet aan gedacht om hem eens open te slaan.

Kan ik zeker aanraden!

Christine H

Even een beetje reclame voor een mooi kunstboek

Voor iedereen die kunst interessant vindt, of hier altijd al meer over wil weten een leuk boek. Nu bij Bol.com voor 24,99 ipv 52,99, bijna 600 pagina's, hardcover, met mooie afbeeldingen.

http://www.bol.com/nl/p/the-art-book/9200000002832711/

Heb net Het Diner van Herman Koch uit. Best wel een leuk en makkelijk boek over eten met de aanstaande minister president en vaderlijke keuzes.

Nu lees ik 'Eus' van Özcan Akyol. Een behoorlijk rauw boek.

albertinenanninga
Bruins schreef: Heb net Het Diner van Herman Koch uit. Best wel een leuk en makkelijk boek over eten met de aanstaande minister president en vaderlijke keuzes.

als je 'm leuk vond en zoiets hebt van ik wil nog zo'n soort boek lezen, zelfde opbouw/structuur, ander verhaal: Zomerhuis met zwembad, ook van Koch.

Verder is Post Mortem van Peter Terrin een tof boek. Joe.

Hmm, vond hem wel leuk, maar niet super. Maar aangezien ik van mezelf me aan moet leren om meer te lezen, zal ik eens kijken, thanks! :) Heeft iemand De eeuw van mijn vader toevallig liggen ter leen? Die wil ik eerst nog lezen

stapel Duckies van thuisthuis mee genomen, nooit verkeerd, verder lees ik nu Een fractie van het geheel, maar die vind ik niet zo leuk meer en ik ben nog maar op de helft

oo Robert daar snap ik niks van, ik vond een fractie van het geheel superleuk. ik lees nu Wolf Hall van Hillary Mantel, ook een aanrader.

Ik lees Cloud Atlas van David Mitchell. Ik vond 'm de eerste 20 pagina's niet zo leuk, maar het begint nu wat interessanter te worden.