Stayphanie schreef: The Hitchhiker's guide to the galaxy van Douglas Adams. Deel 1 van de vijfdelige trilogie

Het wordt steeds minder goed naarmate de delen vorderen, helaas.

Albert Camus - de Pest

C.A. schreef:
Stayphanie schreef: The Hitchhiker's guide to the galaxy van Douglas Adams. Deel 1 van de vijfdelige trilogie

Het wordt steeds minder goed naarmate de delen vorderen, helaas.

true dat

Joseph Heller - Catch 22

Net Afscheid van een Engel weggelegd. Wat een k*tboek. Het deel ervoor, 38 Nachten, is daarentegen wel mooi.

Tess of the D'Urbervilles - Thomas Hardy

En als ik die uitheb liggen The return of the native en Jane Eyre nog te wachten. Ik heb een negentiende eeuwse-bevlieging :)

Op de boekenplank in iBook: Uit het leven van Dik Trom.

Yes, ik kan ook eens posten. Ik ben bezig in 'Het huis van de Moskee'. Ben bij blz 123 en het bevalt heel goed. Ben zelf niet zo'n lezer, maar wil er wel graag een zijn. Dit boek helpt daarbij.

Vet leuk, al dat leven in dit topic. Voor een bevestiging dat je goed bezig bent met je boeken, lees dit ook even:

Jamie Oliver- 500 pasta recepies. Aanrader

Net 'Tijger, tijger' door Margaux Fragoso uit. Super mooi, thanks Jorieke!

Voor alle C.S. Lewisfans: Ik vond een tijdje geleden een van iemand die de werken van George MacDonald (Lewis' grote held en voorbeeld) in het Nederlands heeft lopen vertalen. Je kunt het gewoon online lezen. Ik vind het erg goed, aanrader!

Thanks voor de aanmoediging Thereza.
Inmiddels is het huis van de Moskee uit. Echt een aanrader. De veranderingen die Amerika en Ayatollah Khomeini in Iran veroorzaakt hebben, vertelt vanuit een huis bij de moskee. Een traditioneel, maar harmonieus Islamitisch huis wordt ongewild in de Westerse cultuur opgenomen.

Nu ben ik bezig in een wat pittigere klassieker 'Machiavelli - Il Principe'. De begeleidende inleiding van de vertaler van 80 pagina's over Machiavelli's tijd, leven en ideeën heb ik inmiddels uit. Nu ga ik me door de rest (maar 60 pagina's) heen worstelen. Daarna wordt het weer tijd voor een leuk en makkelijk leesboek, tips zijn welkom.

Jaapie Smulpaapie Vecht

Schippers van de Kameleon.

Tip: The White Tiger van Aravind Adiga, in het Nederlands verkrijgbaar als De Witte Tijger (logisch).

Nog nooit een boek in het Engels zo snel uitgelezen. Meeslepend verhaal over de ethisch twijfelachtige weg naar de top in India: klassenmaatschappij, corruptie, mishandeling, soms shockerend, altijd accuraat en erg humoristisch geschreven.

Ondertussen al een maand bezig met Kartonnen Dozen en ik ben op bladzij 30.
Veel moeilijke woorden en zinnen, ietwat naargeestig en bovenal flink deprimerend
Ik heb een hekel aan boeken niet uitlezen, maar deze maakt een uitzondering denk ik
(Sorry Klaas)

Juliet de Haas

The Descendants of terwijl de afstammelingen!

van Kaui Hart Hemmings :)

best een apart boek trouwens

HugoterHorst

Geert Mak - de eeuw van mijn vader.
Geschiedenisles in verhaalvorm, altijd chill. Goed voor een aantal retourtjes Groningen-Enschede.
(ook goed voor voor je kerkgeschiedenis)

Geert Mak - de eeuw van mijn vader.
Geschiedenisles in verhaalvorm, altijd chill. Goed voor een aantal retourtjes Groningen-Amersfoort.
(ook goed voor voor je kerkgeschiedenis)

Jean Paul Sartre - De Muur