Na De Davinci Code en Het Berninimysterie beide in een paar dagen te hebben uitgelezen, begon ik vol enthousiasme aan Het Verloren Symbool van Dan Brown. Maar na 19 hoofdstukken heb ik m maar weggelegd, wat een saaaaaai boek.

Niet waar, dat is geen saai boek! Die is juist vet spannond!

Wel minder goed dan de eerder genoemden.

Bash schreef: Wel minder goed dan de eerder genoemden.

Eerder genoemden waren episch. Veloren Symbool is gewoon een spannend boek.

albertinenanninga

Ik vond het Juvenalis dilemma van Dan Brown vrij awesome.

Michael Walzer: "Rechtvaardige en Onrechtvaardige Oorlogen; een Etische beschouwing met historische illustraties"

Alaberto schreef: Michael Walzer: "Rechtvaardige en Onrechtvaardige Oorlogen; een Etische beschouwing met historische illustraties"

Al een mailtje naar de uitgever gedaan over de foutieve spelling van de titel?

Vleugelslag van Wally Lamb. Een erg goed boek, al vind ik tot nu toe 'Vergeef me' van hem beter.

Begonnen in 'De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween'.
Hoofdstuk 1 en twee zijn al net zo geniaal als de titel, ben benieuwd naar de rest!

Joriekee schreef: Begonnen in 'De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween'. Hoofdstuk 1 en twee zijn al net zo geniaal als de titel, ben benieuwd naar de rest!

Jaa, leuke!
Deed me denken aan Forrest Gump.

Why zebra's don't get ulcers

Heel interessant.

Afgelopen week weer De Da Vinvi Code gelezen. Erg leuk weer, was 5 jaar terug ofzo.
Daarna De intrede van Christus in Brussel van Dimitri Verhulst. Niet zo leuk als De helaasheid der dingen, maar wel vermakelijk.
En nu begonnen in Het menselijk lichaam van Paolo Giordano.

de Mole schreef: En nu begonnen in Het menselijk lichaam van Paolo Giordano.

Niet De Gevleugelde Kat? 8-)

Ik lees If on a Winter's Night a Traveler van Italo Calvino. Zware kost, wel leuk!

Schuld en Boete, Dostojevski.

smeerkees schreef: Zware kost, wel leuk!
smeerkees schreef:
de Mole schreef: En nu begonnen in Het menselijk lichaam van Paolo Giordano.

Niet De Gevleugelde Kat? 8-)

Nee, die was later binnen, dus is daarna aan de beurt :P

Thereza schreef: Schuld en Boete, Dostojevski.
smeerkees schreef: Zware kost, wel leuk!

Hey nice, die wil ik ook nog lezen. Er wordt vrij veel naar Schuld en Boete verwezen in 'De bibliotheek van onvervulde dromen van Peter Manseau.

Zelf heb ik net Imperium van Robert Harris uit en heb de draad weer opgepakt in Dostojevski's 'Gebroeders Karamazov'.

Welke vertalingen lezen jullie van Dostojevski? Ik heb vorig jaar de broers (dus niet gebroeders) Karamazov gelezen in de vertaling van Arthur Langeveld uit 2005 en die vond ik erg goed. Schuld en Boete wil ik graag lezen in de vertaling van Jan Meijer (Misdaad en Straf dus). Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Thierry schreef: Welke vertalingen lezen jullie van Dostojevski? Ik heb vorig jaar de broers (dus niet gebroeders) Karamazov gelezen in de vertaling van Arthur Langeveld uit 2005 en die vond ik erg goed. Schuld en Boete wil ik graag lezen in de vertaling van Jan Meijer (Misdaad en Straf dus). Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

De broers Karamazov lees ik ook in de vertaling van Arthur Langeveld, alleen dan een uitgave uit 2009 (weet niet of daar nog verschil in zit).
Wat is er specifiek bijzonder aan Misdaad en Straf van Jan Meijer ten opzichte van andere vertalers?

Ik heb Misdaad en Straf nog niet uit, maar wat me wel opviel was dat het goed leesbaar geschreven of vertaald was.

Dijkio schreef:
Thierry schreef: Welke vertalingen lezen jullie van Dostojevski? Ik heb vorig jaar de broers (dus niet gebroeders) Karamazov gelezen in de vertaling van Arthur Langeveld uit 2005 en die vond ik erg goed. Schuld en Boete wil ik graag lezen in de vertaling van Jan Meijer (Misdaad en Straf dus). Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

De broers Karamazov lees ik ook in de vertaling van Arthur Langeveld, alleen dan een uitgave uit 2009 (weet niet of daar nog verschil in zit).
Wat is er specifiek bijzonder aan Misdaad en Straf van Jan Meijer ten opzichte van andere vertalers?

Weet ik niet, maar ik heb er goede verhalen over gehoord, was benieuwd of iemand dat kon bevestigen ;)
Overigens is er geen verschil tussen de 2005 of 2009 versie van de Broers Karamazov van Langeveld volgens mij.