Pinkeltje schreef: En ik ga vanavond in Lijmen/Het been beginnen.

Ik vind m tot nu toe al best wel leuk.

@Ursa; ja weet ik wel, maar ik heb m geleend dus dan heb je niet zoveel te eisen.

HedGe schreef: Zo, hier was het wel weer eens tijd voor, leek me zo. Het voordeel van ziekte is dat je de tijd hebt om boeken (uit) te lezen. Ik heb net het nieuwste boek van Arjen Lubach uit, wat Magnus heet. Het zal geen hoogstaande literatuur zijn, maar het is zeer vermakelijk om te lezen. (Ik ga nu aan Kind 44 beginnen, schijnt erg goed te zijn)

Was jij toevallig ook van plan een boek over U2 te lezen? Ligt al véél te lang bij de Klantenservice Henk ;) Heb 'm voor je gered, maar anders was 'ie al terug in de voorraad gegaan...

erika schreef:
HedGe schreef: Zo, hier was het wel weer eens tijd voor, leek me zo. Het voordeel van ziekte is dat je de tijd hebt om boeken (uit) te lezen. Ik heb net het nieuwste boek van Arjen Lubach uit, wat Magnus heet. Het zal geen hoogstaande literatuur zijn, maar het is zeer vermakelijk om te lezen. (Ik ga nu aan Kind 44 beginnen, schijnt erg goed te zijn)

Was jij toevallig ook van plan een boek over U2 te lezen? Ligt al véél te lang bij de Klantenservice Henk ;) Heb 'm voor je gered, maar anders was 'ie al terug in de voorraad gegaan...

Ja, dat denk ik wel, ik moet daar inderdaad nog even achteraan. Dank daarvoor.

Ik heb zojuist in 't zonnetje 'Godenslaap' van Erwin Mortier uitgelezen. Prachtig geschreven en absoluut een terechte AKO-Literatuurprijswinnaar! Bijna poëtisch laat hij een bejaarde vrouw haar herinneringen aan de Eerste Wereldoorlog vertellen zonder te belanden in feitelijke geschiedschrijving. Ondanks het aantal pagina's (circa 400) leest dit boek heel snel weg. Kortom, een aanrader!

"De Kraai" van Kader Abdolah. Leuk kort boek (boekenweekgeschenk 2011) en vlot geschreven. Geeft je tegelijk een inkijkje in het gevoelsleven van "een vluchteling".

Maarten 't Hart - Verlovingstijd. Nog niet uit, maar tot nu toe (blz. 40) gaat het alleen nog over bejaarde mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen. Ziet er tot nog toe meer uit als een boek voor 50+-ers.

En voor meer ontspannen leesvermaak een oude bekende "Het Juvenalis Dilemma" van Dan Brown. Blijft leuk hoe hij allemaal puzzels en raadsels door zijn boek heen vlecht. Als je goed in het boek zit, is het beter dan een gemiddelde actiefilm.

Roell schreef: "De Kraai" van Kader Abdolah. Leuk kort boek (boekenweekgeschenk 2011) en vlot geschreven. Geeft je tegelijk een inkijkje in het gevoelsleven van "een vluchteling".

Meer inzicht in het leven van een vluchteling krijg je als je 'Het huis van de moskee' leest van dezelfde schrijver.
Ik heb wel het gevoel dat Kader z'n verleden een beetje aan het uitmelken is.

Wisten jullie trouwens dat de beste man een raar 'iets-istisch' geloof heeft? Kwam hij een keer vertellen tijdens een lezing bij mij op de middelbare school.

Wat je ook maar wenst, wordt gerealiseerd is zijn credo.

Roell schreef: "De Kraai" van Kader Abdolah.
Dijkio schreef: Wat je ook maar wenst, wordt gerealiseerd is zijn credo.

Leuk dat je dat noemt, dat principe komt namelijk ook naar voren in dit boek. De neef van de hoofdpersoon (hijzelf) vertelt hem dat als je iets wilt, je dit moet visualiseren in je hoofd en hier sterk op moet focussen. Op deze manier zal het dan ook gebeuren in de werkelijkheid. Had hij het met "wat je ook maar wenst, wordt gerealiseerd" over het aardse leven of over het hiernamaals?

Inmiddels deel 2 van de 'Rain Wild Chronicles' uit: Dragon Haven.

Voor iedereen die schrikt van het woord 'dragon' in de titel, Hobb gaat in het fantasy-verhaal in op thema's als identiteit, (homo)seksualiteit en persoonlijke verandering. D.w.z. het fantasy-thema is vaak meer een decor (en leuk voor interessante plot-wendingen).

Roell schreef:
Roell schreef: "De Kraai" van Kader Abdolah.
Dijkio schreef: Wat je ook maar wenst, wordt gerealiseerd is zijn credo.

Leuk dat je dat noemt, dat principe komt namelijk ook naar voren in dit boek. De neef van de hoofdpersoon (hijzelf) vertelt hem dat als je iets wilt, je dit moet visualiseren in je hoofd en hier sterk op moet focussen. Op deze manier zal het dan ook gebeuren in de werkelijkheid. Had hij het met "wat je ook maar wenst, wordt gerealiseerd" over het aardse leven of over het hiernamaals?

Zoals ik het me destijds interpreteerde ging het voornamelijk over het aardse leven, maar het zou in eenzelfde essentie kunnen werken als het gaat om een eventueel hiernamaals. Want wat je ook maar wenst...

Roell schreef:
Roell schreef: "De Kraai" van Kader Abdolah.
Dijkio schreef: Wat je ook maar wenst, wordt gerealiseerd is zijn credo.

Leuk dat je dat noemt, dat principe komt namelijk ook naar voren in dit boek. De neef van de hoofdpersoon (hijzelf) vertelt hem dat als je iets wilt, je dit moet visualiseren in je hoofd en hier sterk op moet focussen. Op deze manier zal het dan ook gebeuren in de werkelijkheid. Had hij het met "wat je ook maar wenst, wordt gerealiseerd" over het aardse leven of over het hiernamaals?

Dit lijkt wel heel erg op the Secret. En dat staat me een beetje tegen.

smeerkees schreef: Dit lijkt wel heel erg op the Secret. En dat staat me een beetje tegen.

[sarcasm]Oneens, het 'universum' zou dat niet toestaan.[/sarcasm]

Vraagje, heeft iemand toevallig een leesbaar boek over het gedachtegoed van Confucius? (of een titel van een boek, dan zoek ik hem wel op) Zowel Engels als Nederlands is prima.

N.B. Steendam

Toevallig niet. Wel iets anders, ook oud en chinees: The Art of War. Een strategisch boek in de breedste zin van het woord, dus juist ook voor een businessman zoals jij...

smeerkees schreef:
Roell schreef:
Roell schreef: "De Kraai" van Kader Abdolah.
Dijkio schreef: Wat je ook maar wenst, wordt gerealiseerd is zijn credo.

Leuk dat je dat noemt, dat principe komt namelijk ook naar voren in dit boek. De neef van de hoofdpersoon (hijzelf) vertelt hem dat als je iets wilt, je dit moet visualiseren in je hoofd en hier sterk op moet focussen. Op deze manier zal het dan ook gebeuren in de werkelijkheid. Had hij het met "wat je ook maar wenst, wordt gerealiseerd" over het aardse leven of over het hiernamaals?

Dit lijkt wel heel erg op the Secret. En dat staat me een beetje tegen.

Lijkt een beetje op Sucker Punch, en dat staat mij wel aan :D

Koning Drietand

Ik ben nu hoe God verdween uit Jorwerd aan het lezen van Geert Mak. De eerste honderd pagina's waren boeiend, nu de rest nog. Ik heb de plaatjes editie, dat is nog leuker.

N.B. Steendam schreef: Toevallig niet. Wel iets anders, ook oud en chinees: The Art of War. Een strategisch boek in de breedste zin van het woord, dus juist ook voor een businessman zoals jij...

Ah ik had al gehoopt dat jij toevallig iets over hem in een van jouw boekenkasten had staan. Ik heb 'The Analects of Confucius' gedownload (http://rapidshare.com/files/210542229/T ... fucius.pdf) , maar een duidelijke verhaallijn ontbreekt en maakt het lastig te lezen. (wellicht wel interessant om te lezen voor een filosoof of taalkundige)

The Art of War lijkt me leuk om een keer van je te lenen! Op korte termijn kom ik er nog niet aan toe (dankzij Wietze Feddema en zn 3 kolossale finance boeken), maar ik leen hem graag een keer van je.

@Drietand, geniet van 't plaatjesboek! Veel mensen waren van dat boek onder de indruk, dus 't zal wel een interessant verhaal zijn over dat kleine Fryske dwarpske.

Voor wie Verlovingstijd van Maarten 't Hart toch niet wou kopen ivm mijn eerdere negatieve post hierover, hoe verder je leest hoe leuker ie wordt. (lenen mag overigens ook als ik em uit heb)

TheoSikkema
Koning Drietand schreef: Ik ben nu hoe God verdween uit Jorwerd aan het lezen van Geert Mak. De eerste honderd pagina's waren boeiend, nu de rest nog. Ik heb de plaatjes editie, dat is nog leuker.

Ik had niet de plaatjeseditie, misschien dat die mijn leesplezier wat groter had gemaakt. Vond er nu geen reet aan.

TheoSikkema

'Wat is de Wat' door Dave Eggers. Toch een beetje het 2e huisboek van 767

Het probleem van het lijden van lewis, Het Diner van herman koch, en Lion of Macedon van David Gemell. allemaal tegelijk..slechte combi maar allemaal goeie supergoeie boeken.

Hey wat cool, lees jij David Gemmell? Awesome boeken heeft die kerel geschreven.

Ik lees nu A Dance With Dragons van George R.R. Martin en ben net begonnen in Vaslav van Arthur Japin.