Koning Drietand
N.B. Steendam schreef:
Koning Drietand schreef: studiegenote van mij gesproken die verliefd is geworden op een achterkleinnichtje van deze man

Studiegenote? Dan is het achterkleinnichtje van Tolstoj dus geen optie is voor mij - helaas. Was leuk geweest om pretentieus mee te doen op facebook.
Verder lekker bezig Freddie!

Erop verliefd worden betekent nog niet dat die ander ook die gevoelens koestert, daarnaast zijn ze eigenlijk beide voornamelijk hetero, maar is het een beetje complex verhaal.

Hannah schreef: Ha! [Een Schitterend Gebrek] heb ik net uit. Laat maar weten als jij 'm ook uit hebt, dan kunnen we onze meningen uitwisselen. Anders verklap ik misschien het einde...

Hij is uit hoor! Ik vond 'm erg goed, en ben blij met het einde. Begon die Seingalt wel steeds vervelender te vinden. Ik vind het ook altijd leuk om een mooie zin uit een boek te onthouden;

"Niets valt meer op dan iemand die zich in bochten wringt in de hoop zich aan te passen aan iets wat hij niet is."

Vond ik wel een mooie. Ik ga nu Extremely Loud and Incredibly Close lezen denk ik. Of eerst Grave Peril van Jim Butcher. Leuke serie is dat; the Dresden-files. Gaat over een tovenaar-detective in Chicago.

Koning Drietand schreef:
N.B. Steendam schreef:
Koning Drietand schreef: studiegenote van mij gesproken die verliefd is geworden op een achterkleinnichtje van deze man

Studiegenote? Dan is het achterkleinnichtje van Tolstoj dus geen optie is voor mij - helaas. Was leuk geweest om pretentieus mee te doen op facebook.
Verder lekker bezig Freddie!

Erop verliefd worden betekent nog niet dat die ander ook die gevoelens koestert, daarnaast zijn ze eigenlijk beide voornamelijk hetero, maar is het een beetje complex verhaal.

Mooie discussie, als er een like knop was, dan zou ik er op geklikt hebben :)

@smeerkees, leuk om een citaat van elk boek te onthouden! Om dan een toepasselijk citaat te nemen van een Poolse dichteres: "Alles van mij, maar niets voorgoed, niets bezit van het geheugen, alleen van mij zolang ik kijk".

ps. vervang kijk eventueel met lees.

Herbsgarden
Koning Drietand schreef:
N.B. Steendam schreef:
Koning Drietand schreef: studiegenote van mij gesproken die verliefd is geworden op een achterkleinnichtje van deze man

Studiegenote? Dan is het achterkleinnichtje van Tolstoj dus geen optie is voor mij - helaas. Was leuk geweest om pretentieus mee te doen op facebook.
Verder lekker bezig Freddie!

Erop verliefd worden betekent nog niet dat die ander ook die gevoelens koestert, daarnaast zijn ze eigenlijk beide voornamelijk hetero, maar is het een beetje complex verhaal.


Fascinerend, vertel! Hoe wordt een hetero-meisje verliefd op een ander hetero-meisje? Ohja webcie, dit gaat over het achterkleinnichtje van Tolstoj, dus het is niks niet off-topic.

is er dan al ingegrepen jan? Ik lees vol interesse mee ;)

Zo, hier was het wel weer eens tijd voor, leek me zo.

Het voordeel van ziekte is dat je de tijd hebt om boeken (uit) te lezen. Ik heb net het nieuwste boek van Arjen Lubach uit, wat Magnus heet.

Het zal geen hoogstaande literatuur zijn, maar het is zeer vermakelijk om te lezen.
(Ik ga nu aan Kind 44 beginnen, schijnt erg goed te zijn)

Heb net Dave Eggers gelezen ("Een hartverscheurend verhaal van duizelingwekkende genialiteit"). Best wel bizarre schrijfstijl, maar als je daar eenmaal aan went is 't een leuk boek. Vooral voorwoord en naschrift zijn zeer vermakelijk (en dik!).

Ben bezig in 'In Dubio' van Rob Wijnberg, erg interessant..

Koning Drietand

Net oorlog en Vrede uit. Nu Erik van Bomans

Koning Drietand schreef: Net oorlog en Vrede uit. Nu Erik van Bomans

Wat het nog lastig om te kiezen voor Erik of Het Klein Insectenboek?

N.B. Steendam
Bruins schreef: Ben bezig in 'In Dubio' van Rob Wijnberg, erg interessant..

'Boeiuh: het stille protest van de jeugd' schijnt ook goed te zijn, staat nog op mijn verlanglijstje.

Ik lees nu Gösta Berling van Selma Lagerlöf (van Nils Holgersson ja). Sprookjesachtig verhaal over een jonge, knappe dominee die aan de drank is geraakt en veel dingen meemaakt. Het sprookjesachtige spreekt mij niet zo aan, de boeiende personages wel.
Daarvoor las ik toevallig een boek over de 'whisky priest': The Power and the Glory van Graham Greene. Een tikje naargeestig door de thema's boete en zwakheid, maar voor de gemiddelde grefo goed behapbaar.
Drank zal ongetwijfeld ook voorkomen in The Master and Margarita van de rus Bulgakov waar ik net een hoofdstuk van gelezen heb. Lijkt erg interessant te worden; dus daarover later meer.

Ik kan niet nalaten te zeggen dat ik Oorlog en vrede, alsook Erik (of het kleine insectenboek) heb gelezen. Goede keuzes fred kadet!

'De Aaibaarheidsfactor' van Rudy Kousbroek.

Grappig boekje, en poëtisch. Hemelt de kat op, en terecht.

Koning Drietand schreef: Net oorlog en Vrede uit. Nu Erik van Bomans

Goed quoten is me volgens mij nog nooit gelukt, maar ik probeer het toch maar weer eens. Ik heb "Erik of het klein insectenboek" pas nog gelezen. Ik heb vooral genoten van de vele komische voorwoorden (maar die staan misschien niet in iedere editie).

Joepie! Gelukt!

TheoSikkema

En dan krijg je gelijk een ban wegens dubbelposten...

Zou wel terecht zijn idd. Webcie?

Rolv schreef: Zou wel terecht zijn idd. Webcie?

Off-topic. Webcie?

Ik ben op dit moment bezig in 4 boeken, niet zo heel handig. In volgorde waarin ik ze waarschijnlijk ga uitlezen:

Willem Elsschot - Lijmen/Het Been
Jim Butcher - Summer Knight
Jonathan Safran Foer - Extremely Loud and Incredibly Close
Raymond E. Feist & Janny Wurts - Dienaar van het Keizerrijk

Deadline: liefst eind volgende week. Zo, ik heb het gezegd. Nu keihard lezen dus.

Die laatste moet je dus eigenlijk in het Engels lezen.

Ik lees geen literatuur (ik bedoel, wat is literatuur?) maar wel de nieuwste van Robin Hobb, The dragon keeper.

Ursa schreef: Die laatste moet je dus eigenlijk in het Engels lezen. Ik lees geen literatuur (ik bedoel, wat is literatuur?) maar wel de nieuwste van Robin Hobb, The dragon keeper.

Held! Ik wist wel dat je eens zou bekeren!

Daarnaast lees ik toevallig ook net de nieuwste van Robin Hobb, The dragon keeper.

Anna Karenina - Leo Tolstoj

En ik ga vanavond in Lijmen/Het been beginnen.