Herbsgarden

Vorig jaar op het IDFA, nu gratis: 'Jesus Camp'

'Absoluut een aanradertje, je gelooft je ogen niet..'

Donderdagavond 31 januari kun je om 20.00 gratis naar de veelbesproken en -geprezen 'Jesus Camp', een documentaire over een christelijk zomerkamp in Amerika waar kinderen worden gedrild om 'soldaten te worden in Gods leger'. De kampleiding is radicaal ('Had it been in the Old Testament, Harry Potter was put to death!') en de twaalf-jarige kinderen begeisterd ('At five I got saved because I just wanted more out of life'). De film werd eerder al uiterst positief gerecenseerd op het Geel-topic en is sowieso een must-see. Als het even valt te combineren met een OV-cievergadering, ga ik er morgenavond naartoe.

De vertoning is in het pand van het aan de Kraneweg 33.

Hier , , , en .

Lijkt me tof, ik wil wel.

Herbsgarden

Leuk!

Als je geen zin hebt om daar heen te gaan, maar de docufilm toch wil zien, kijk m dan vanaf je pc-tje:

http://full-movies-online.com/index.php ... ink&id=180

Ik vond m wel redelijk. Ondanks de behoorlijke zichtbare subjectiviteit van de documentaire-makers, ontstond er toch een aardig beeld. Ik werd in elk geval aan het denken gezet.

Als ik het me goed herinner werd vooral de invloed van de activistische christenen in de VS nogal aangedikt. Verder is het inderdaad een erg interessante film, bijzonder om zo'n afstand te voelen ten opzichte van mensen die hetzelfde geloof zeggen te belijden.

ja, daar wil ik opzich ook wel heen.

N.B. Steendam

Fascinerende film. Grappig om te zien hoe gereformeerden nog even een veeg uit de pan krijgen van een 9-jarige. :)

Hej, daar ga ik ook heen! Morgen 20:00 uur, samen met m'n (inmiddels ex-)huisgenoot.

Vrijdag gaan Wyneke en ik naar Antigone van het NNT.

Nou, dan zien we elkaar allemaal om 20:00 daar? Relaxt.

Stieneke schreef: Vrijdag gaan Wyneke en ik naar Antigone van het NNT.

wat een grap, ik toevallig ook!

Preipop 2008
Op 7 & 8 februari 2008 zal voor de tweede keer het muziekfestival Preipop plaatsvinden. In het pand van de algemene studentenvereniging Cleopatra aan de Kleine Pelsterstraat 5 te Groningen zal Preipop de twee aanwezige podia bezet houden. Preipop is een tweedaags spetterend feest, waar verschillende beginnende maar ook doorbrekende bands zullen optreden. Vorig jaar is de eerste editie georganiseerd, door het daverende succes hiervan wordt er nu een tweede editie georganiseerd met ditmaal nog meer muzikaal genot.

Muziek

De muziek van Preipop varieert van singer/songwriter tot stevige metal. Er zijn twee verschillende podia met ieder een eigen uitstraling. Het bovenpodium is intiem en voor de meer rustige muziek, terwijl er op het podium in de benedenzaal stevig wordt gerockt. Onder andere treden The Postponers, Mama’s Homemade Dress en The Freaks op. Het festival sluit af met balkan beats onder leiding van Dj Folkoteka Spartak!

www.preipop.nl

Leuk! Ik zag daar een poster van hangen in de Zernike-tentamenhal.

Stieneke schreef: Vrijdag gaan Wyneke en ik naar Antigone van het NNT.

Ik vind dat de regisseur er met de beschikbare middelen er iets heel tofs van heeft weten te maken! Hij is m.i. dichtbij het verhaal gebleven en heeft dat goed uit weten te beelden.

Pieternel schreef: Preipop 2008

Gaat Ligtenberg daar ook zijn act doen?

Iig klinkt het tof, kom wel even kijken als ik kan.

is al uitverkocht hoor... helaas

Hoe was Antigone? Beetje modern of een beetje klassiek?

Ik vond Antigone heel mooi. De tekst was heel toegankelijk, maar zoals Harm-Tjeerd al zei, hij is wel dichtbij het verhaal gebleven. Er zat ook vaart in het stuk. Mocht je nog in de gelegenheid zijn, dan is het zeker de moeite waard.

Herbsgarden
SOG schreef: De PAC organiseert lezing over Darfur, woensdag 6 februari a.s.! (Vanavond dus) De PAC presenteert op woensdag 6 februari een lezing over Darfur. De commissie heeft grote namen naar Groningen weten te krijgen. Drs. Dick Leurdijk is sinds 1983 als VN-deskundige verbonden aan het prestigieuze Nederlands Instituut voor Internationale Betrekkingen “Clingendael” en werkzaam als onderzoeker, docent, adviseur en politiek commentator. Hiernaast is hij deskundige op het gebied van VN-vredesoperaties. Harm Ede Botje is algemeen redacteur bij Vrij Nederland, met als speciale aandachtsgebieden buitenlandverslaglegging en ontwikkelingssamenwerking. Hij maakte reportages in onder andere Darfur, Afghanistan, Rwanda en Irak. Meneer Botje zal op de lezing de film The Devil Came on Horseback inleiden, waarna de film vertoond zal worden. De lezing wordt afgesloten met een borrel! Lezing Darfur Datum: 6 februari 2008 Tijd: 19.30 uur Plaats: Het HeerenHuis, Spilsluizen 9 Kosten: Gratis

Lijkt mij een leuke voorbereiding op de Tayros-borrel, maar weet nog niet of ik tijd genoeg heb. Maar als je zin hebt om te gaan en je durft niet alleen, kun je altijd bellen.

Meer info over en een trailer van de film vind je .