Wie lijkt dat ook wel wat?

Pick me! Pick me!

Ze schijnt in het echt niet zo leuk te zijn

Ja dat heb ik inderdaad ook gehoord.
Maar het is wel Paulien Cornelisse..
Ik twijfel dus nog een beetje.

Ik kende haar nog niet maar het klinkt wel superinteressant! Er zijn wel twee problemen, een is dat ik nog niet in Groningen woon en twee is dat ik nog steeds geen studentenkaart ontvangen heb (moet geloof ik nog vijf werkdagen wachten). Wie weet kan ik mee

Remco schreef: dat ik nog steeds geen studentenkaart ontvangen heb (moet geloof ik nog vijf werkdagen wachten). Wie weet kan ik mee

Misschien kan ik ook wel meerdere kaartjes op mijn studentenkaart kopen. Weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat ;)
Jij wil sowieso Thereza? ;D

Stayphanie schreef:
Remco schreef: dat ik nog steeds geen studentenkaart ontvangen heb (moet geloof ik nog vijf werkdagen wachten). Wie weet kan ik mee

Misschien kan ik ook wel meerdere kaartjes op mijn studentenkaart kopen. Weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat ;)
Jij wil sowieso Thereza? ;D

Ik heb mijn studentenkaart inmiddels ontvangen, yay! Ik ga even checken of ik mee kan

EDIT: Eigenlijk heb ik dan practicum, maar ik kan ook wel proberen een college eerder te gaan en daar dan iets eerder weg te gaan. Of ik ga helemaal niet, kan ook. Oftewel, ik wil graag mee!

Heerengenootschap 't Hijgend Hert is vorig jaar op bezoek geweest bij een cabaretshow van Paulien Cornelisse. Over het algemeen kwam men tot de conclusie dat vrouwen en cabaret inderdaad niet samen gaan. Met name amice Huttinga was er niet echt over te spreken.

Bruins schreef: Heerengenootschap 't Hijgend Hert is vorig jaar op bezoek geweest bij een cabaretshow van Paulien Cornelisse. Over het algemeen kwam men tot de conclusie dat vrouwen en cabaret inderdaad niet samen gaan. Met name amice Huttinga was er niet echt over te spreken.

oké.

Het hoeft ook al niet meer, want ze is al uitverkocht.

Stayphanie schreef:
Bruins schreef: Heerengenootschap 't Hijgend Hert is vorig jaar op bezoek geweest bij een cabaretshow van Paulien Cornelisse. Over het algemeen kwam men tot de conclusie dat vrouwen en cabaret inderdaad niet samen gaan. Met name amice Huttinga was er niet echt over te spreken.

oké.

Het hoeft ook al niet meer, want ze is al uitverkocht.

fake en gay

Mijn college gaat namelijk überhaupt niet meer door. Maar als iedereen zegt dat het een beetje tegen valt dan is het ook niet zo'n groot verlies.

Remco schreef: Maar als iedereen zegt dat het een beetje tegen valt dan is het ook niet zo'n groot verlies.

Ik ben blij dat je daar enige troost uit kunt putten

Christine H

Aanstaande zondag middag: gratis te bezoeken pianoconcert in De Oosterpoort!
Zie voor meer info www.de-oosterpoort.nl


Anna Fedorova - piano
werken van Scarlatti, Chopin, Ravel en Rachmaninov

“Onvoorstelbaar wat Anna Fedorova tentoonspreidt. Haar spel dwingt grote bewondering af” (Leidsch Dagblad)

“Anna Fedorova verdient een Grote Zaal vol publiek!” (Trouw)

Een van de grote pianotalenten
Anna Fedorova is slechts 21 lentes jong, maar wordt gezien als een van de grote pianotalenten van dit moment. De uit Kiev afkomstige pianiste vertoonde haar kunsten al in vele grote concertzalen wereldwijd, waaronder vijftien keer in het Amsterdams Concertgebouw. Op zaterdag 15 december maakt Fedorova haar opwachting in Carnegie Hall (New York),
waar een eerbetoon aan Arthur Rubenstein plaatsvind. De werken die zij daar speelt, laat zij ook tijdens dit concert horen.

Gratis toegangskaarten zijn te verkrijgen bij de kassa van De Oosterpoort. Na afloop van het
recital kunt u d.m.v. een gift van uw waardering blijk geven.

Let op: het gratis toegankelijke concert van Anna Fedorova komt in plaats van het vervallen Koffie Klassiek
concert.

Voor tien euro naar de Messiah

Hallo!

Ik zou dit ook in "aanbiedingen uit de abactismail" kunnen zetten, maar het is ook een culturele activiteit dus ik zet het mooi hier. Ik heb namelijk een brief gekregen van de Nederlandse Bachvereniging, en daarin staat een aanbieding waarmee studenten voor 10 euro naar de Messiah van Handel kunnen.

Wanneer: maandag 17 December om 19u
Waar: Martinikerk (studentenkaart meenemen)
Hoe: Bellen voor kaarten naar 030-2513413 (ma t/m vr tussen 10u en 16u)

Vet leuk!

Hallo!
Studium Generale organiseert een reeks van vier maandagavondcolleges over bekende natuurwetenschappers getiteld Wat Wikipedia je niet vertelt over... Binnenkort begin de eerste over Albert Einstein.
Wie lijkt dit ook interessant?

Wat: Een lezing/college over Albert Einstein
Waar: Academiegebouw
Wanneer: 28 januari, 20.00 - 21.30 uur

Voor degene die tijdens de lunch nog niets gepland had:

Van 12:45 tot 13:30 is er een lunchconcert in de Martinikerk, jaarlijks terugkerend op 11 november, in het kader van Sint-Maarten.
Er worden koorstukken gezongen door Kamerkoor Tiraña, o.l.v.Tymen Jan Bronda, afgewisseld met orgelspel van Johan Beeftink.

Gratis toegang, en je kunt dan mooi de gelegenheid aangrijpen om de Martinikerk van binnen te bekijken.

http://klassiekindestad.radio4.nl/nieuw ... ingen.html

Radio 4 Klassiek in de Stad komt woensdag 26 maart de hele dag uit Groningen!
Radio 4 laat luisteraars kennis maken met de diverse muzikale en culturele tradities die Groningen rijk is. Radio 4 strijkt neer op een bijzondere locatie in het hart van de stad: het Grand Café van De Prinsenhof aan het Martinikerkhof. Publiek is vanaf 9 uur welkom om de uitzending bij te wonen. Radio 4 Klassiek in de Stad wordt rechtstreeks op Radio 4 uitgezonden. Op radio4.nl is de uitzending via webcast te zien.

Niet alleen in het Prinsenhof, waar de radio-uitzending plaatsvindt, maar ook op andere locaties in de stad verrast Radio 4 het aanwezige publiek met klassieke mini-concertjes. De locaties worden op de dag zelf, op woensdag 26 maart, op Radio 4 bekend gemaakt. Naast de geplande optredens maken luisteraars van Radio 4 nog kans op een intiem klassiek optreden in Groningen. Denk aan een mini-concert op kantoor, in de supermarkt of op school. Vraag zelf ook een mini-concertje in Groningen aan door een mail met motivatie te sturen naar redactie@radio4.nl o.v.v. ‘concertje Klassiek in de Stad’. Radio 4 selecteert één winnaar uit de luisteraarsverzoeken voor een uniek mini-concert op de door de luisteraar gekozen locatie.

Hannah schreef: http://klassiekindestad.radio4.nl/nieuws-pagina/8530/klassiek-in-de-stad-groningen.html Radio 4 Klassiek in de Stad komt woensdag 26 maart de hele dag uit Groningen! Radio 4 laat luisteraars kennis maken met de diverse muzikale en culturele tradities die Groningen rijk is. Radio 4 strijkt neer op een bijzondere locatie in het hart van de stad: het Grand Café van De Prinsenhof aan het Martinikerkhof. Publiek is vanaf 9 uur welkom om de uitzending bij te wonen. Radio 4 Klassiek in de Stad wordt rechtstreeks op Radio 4 uitgezonden. Op radio4.nl is de uitzending via webcast te zien.

Leuke tip! :D

De GSV is te zien in het Groninger Musuem bij de tentoonstelling 'student in groningen' :)
Ben er vanmiddag geweest, leuk om al die oude spullen van verenigingen in Groningen te zien!

http://www.groningermuseum.nl/tentoonst ... -1614-2014

En als je er dan toch bent, ga dan ook nog even langs bij de tentoonstelling 'Natural beauty' (Groninger Museum) Echt de moeite waard!:

De tentoonstelling Natural Beauty toont prachtige landschappen en stillevens uit de verzameling van de Duitse tropenarts en kunstverzamelaar Gustav Rau (1922-2002).
Gustav Rau kan worden beschouwd als een van de meest uitzonderlijke verzamelaars van deze tijd. Meesterwerken van o.a. Fra Angelico, Van Goyen, Van der Neer, Bonnard, Snyders, Fantin-Latour, Monet, Liebermann, Sérusier, Vuillard, Sisley en Morandi maken deze tentoonstelling een feest voor het oog.

Lieve GSV,

Voor degenen die theater leuk vinden, maar vaak een beetje duur: op donderdag 24 en vrijdag 25 april a.s. is er in het Prinsentheater in Groningen een prachtige voorstelling te zien van stichting FlauweCult!
Kaartjes kosten slechts 10 euro, wat zomaar zestig procent minder is dan de gemiddelde schouwburgvoorstelling. Bovendien krijg je voor dit geld niet slechts één, maar wel twéé eenakters te zien. Meer informatie staat op www.flauwecult.nl.

xx

Wie o wie heeft er zin om woensdag 29 oktober met mij hiernaartoe te gaan?
Belooft een supervet concert te worden, kijk voor een voorproefje hieronder:

Ibrahim Maalouf