Vrijdag 5 november is er een van Ilija Trojanow, onder leiding van Arnon Grunberg, in de martinikerk, waar na afloop ook gesigneerd wordt door beiden.

Wegens de grote willen ze de ongebruikte kaartjes graag terug voor andere belangstellenden.

Ik heb twee kaartjes over, dus laat me even voor 3 november weten of iemand die graag hebben wilt.

Is er dan niet toevallig een Dies?

Desondanks blijft het aanbod staan...

Zaterdag 6 november (voor de mensen die dan nog puf hebben) Schotse Avond van the Clan MacBeth Pipeband uit Groningen!! Wordt echt een superavondje. En het is in het Gomarus!! Voor oud-leerlingen ook nog leuk om even naar de concierges te zwaaien!

kijk op: www.clanmacbeth.nl voor meer info (niet lachen om de primitieve site.. daar wordt nog aan gewerkt.. ;-) )

Zaterdag 6 november Bakfeest in Dalfsen met niemand minder dan Frans Duijts! entree 5 euro. Ron Kruidhof is er bij.

Holsappel schreef: Zaterdag 6 november Bakfeest in Dalfsen met niemand minder dan Frans Duijts! entree 5 euro. Ron Kruidhof is er bij.

Dat verbaast me ook niks. Wat heeft Frans Duijts een leuke naam zeg. Genoeg reden om een prachtig nummertje van hem aan te slingeren

Vrijdag 19 november is in Leeuwarden een 'studiedag' over de schrijver/dichter Slauerhoff. Voor een vak dat ik volg, ga ik daarheen. Meer info is te vinden op http://www.neder-l.nl/newindex.html?htt ... venem.html.

Verder is er dinsdagavond 16 november een debat in Antwerpen over literair debuteren (met name op internet). Het lijkt me erg leuk om daarheen te gaan, omdat het mogelijk een aanleiding vormt voor mijn masterscriptie. Op dezelfde site kun je meer informatie vinden.

Als iemand belangstelling heeft hier naartoe te gaan, dan is je gezelschap zeer welkom :D

Jurjen kent wel een gedicht van Slauerhoff uit zijn hoofd. Erg mooi.

Sikkels blinken
Sikkels klinken
Ruisend valt het graan
Maar als men iemand weg ziet hinken
Dan heeft hij iets verkeerd gedaan

(Na Jurjens bruiloft ken ik die ook uit mijn hoofd, haha)

Herbsgarden

Haha, die heeft hij ook een keer gedeclameerd in een Londense metro. Erg indrukwekkend.

Als je deze week nog een toffe avond wilt beleven in Stadsschouwburg kan ik je aanraden: 'Bommen Berend de musical'.
Een briljante musical (door GOOV muziektheater) over een beroemd stukje stadsgeschiedenis. Er zitten erg komische stukken in. Alleen nog deze week te bezoeken, dus zorg dat je er bij bent (het is
niet duur!).
Voor iedereen die ook maar een klein beetje van Groningen houdt.

Hier de site en videoclip:

http://www.goov.nl/sr.html
JWJ schreef: er een beroemd stukje stadsgeschiedenis. Er zitten erg komische stukken in. Alleen nog deze week te bezoeken, dus zorg dat je er bij bent (het is niet duur!).

Er zijn extra voorstellingen in juni (?) zag ik op de aanplakbiljetten.

Heel goed mogelijk. Is een goede voorbereiding op Bommen Berend in augustus. Zeker heen gaan.

dat duurt dus inderdaad superlang, wij hoopten er zaterdag al heen te kunnen...

Herbsgarden

DE JEUGD! Zaterdag 26 februari in . 20 ekkies, geen geld. Michel en ik zijn sowieso van plan te gaan.

Herbsgarden

Zaterdagavond speelt Ponoka (indie) gratis in Vera. Volkskrant en nrc.next waren erg positief over hun nieuwste album (Nineve) en de zanger zou het heel leuk vinden als er iemand komt :)

23.00 uur / Downstage / www.nineve.net / www.vera-groningen.nl

Ohja, 27 april komt . Bekend van , superchill. Mocht je dit leuk vinden, download dan gratis hun debuut-cd gratis.

Tot slot ander cultuurdingetje: deze week gezien, verfilming van verhaal van Dave Eggers, superleuk.

Ponoka is absoluut een aanrader, lekkere muziek!

Donderdag heeft the Clan Macbeth Pipeband, waar ik dus bijzit, een leuk optredentje in het centrum. Komt niet zo vaak voor dat we in Groningen zelf spelen, dus wil je nog eens lachen om mannen in rokjes en dat soort grollen, kom dan rond een uur of acht richting Grote Markt. Ik zou zeggen, je hoort verder vanzelf wel waar je heen moet!

Voor eenieder die morgen geen bijbelkring heeft en wel tijd:

R.H. van den Hoofdakker, alias Rutger Kopland komt morgen 20:30 spreken bij Flanor in Huis de Beurs.

The Clan MacBeth Pipeband presenteert:
"Tunes of Glory: A day in the life of The Argyll & Sutherland Highlanders"
Zaterdag 5 november van 20.00 tot 23.00 in het Gomarus College, Vondelpad 1.

Super leuk allemaal dus, kaarten in de voorverkoop zijn 7 euries en via mij te regelen tot 31 oktober.