Stieneke

Het leek me wel een goed idee om een cultureel topic te openen. Hierin kun je posten als je lucht hebt gekregen van een leuk concert, voorstelling of expositie (niet limitatief). Misschien zijn er meer mensen die er graag naartoe zouden willen. En als je bijvoorbeeld net een cultureel stootje hebt gehad, kun je hier mooi zeggen wat je ervan vond.

Afgelopen vrijdag ben ik zelf naar de 'Messiah' van Handel geweest in de Oosterpoort. Prachtig!! Het was een heel professionele uitvoering van het Noord Nederlands Orkest ism het Noord Nederlands Concertkoor (een projectkoor trouwens). Ik heb heel erg genoten!

Goed idee Stieneke! Precies wat ik miste op het forum!

agent_Fox_Mulder

Precies Ard, ik ook. 3 februari R.E.M in Ahoy, is helaas al uitverkocht, maar voor 150 Euro wil ik wel een videoopname maken van één nummer naar keuze.

29 en 30 december NK Sprint in Kardinge wie gaat er mee?

Entreetarief op wedstrijddagen

  • t/m 12 jaar gratis toegang.
  • 13 jaar en ouder € 8,- per kaart.
    Balie geopend vanaf 11.00 uur.

Download Kortingsbon
Download nu de kortingsbon en krijg 2 euro korting aan de kassa van Kardinge. Klik op www.aegonnksprint.nl voor de kortingsbon.

Reservering kaarten

info@kardinge.groningen.nl

o.v.v. NK Sprint 2004

  • naam en woonplaats
  • aantal kaarten
  • wedstrijddag(en)

Per telefoon (050) 367 67 67 (toets 5)
U betaalt € 1,- extra aan reserveringskosten per kaart.
Kaarten zijn tot een uur na aanvang bij de balie af te halen.

iedere woensdag avond in "de beurs" comedy cafe.
af en toe wat makkelijk maar wel erg vermakelijk

's Middags zijn er ook vaak gratis lunchconcerten in de Oosterpoort. Veelal Jazz.

Stadjers gaan sinds jaar en dag wervelend het nieuwe jaar in. De gemeente Groningen nodigt u uit op 1 januari het Nieuwjaarsfeest in De Oosterpoort te komen vieren. Het gebouw is open vanaf 19.30 uur. Om 20 uur heet burgemeester Jacques Wallage u welkom in de grote zaal, waar hij zijn nieuwjaarsspeech houdt. Daarna barst in het hele gebouw het feest los en kunt u tot één uur genieten van een swingend programma. En uiteraard zijn er vloeiende voorzieningen voor de inwendige mens! Dit jaar is het niet nodig van tevoren een toegangskaartje af te halen, u kunt gewoon komen en gratis naar binnen. Maar vol is vol! Op het programma staan onder meer: Noord Nederlands Orkest, Ellen ten Damme, Nynke Laverman, Jungle Warriors en een Silent Disco.

Die silent disco was vorig jaar in elk geval een succes.

Kben ook 1x naar huis de beurs comedycafe geweest, t is in het engels, en die avond was the House of Mangoes oid. Twas veel improvisatie, daardoor ook wel leuk. Publiek wordt erg betrokken bij de 'voorstelling'.
Ook leuk; jazzcafe de Spiegel, lopen af en toe wat vage types rond, maar vrijwel elke avond is er live muziek (gratis).
ook wel cultureel; bioscoop Images, k wil nog een keer die film over Che Guevara zien. :)

christine schreef: the House of Mangoes oid.

T schijnt dat die mensen er elke week zijn. Duo Penotti. Vorige week nog geweest.

Kiffen schreef: [..] T schijnt dat die mensen er elke week zijn. Duo Penotti. Vorige week nog geweest.

jij was dr geweest, of zij? of allebei? wast leuk? die keer dat ik dr was hadden ze wel leuke dingen, oa een liedje over my frozen shoes (duss) enne een heel verhaal over een pinguin 8) . t schijnt trouwens ook dat je er eerst kunt gaan eten, en dan naar die show voor de prijs (samen) van 9,50..das nie duur :)

Dit is vast ook heel cultureel:

Stieneke schreef: Noorderslagweekend 2005 http://www.iprecom.nl/noorderslag/2005/index.html

Is al uitverkocht........

Voor mensen met een ov en drie vrije dagen, een tipje:
In de kerstvakantie ben ik naar Noord-Branbant gereist (Putte). Vandaaruit gaat een bus naar Antwerpen (driekwartier reizen voor maar 1euro30; Het openbaar vervoer in Belgie is heel goedkoop). In Antwerpen is ondermeer het Rubenshuis te bezichtigen, maar ook de Onze Lieve Vrouwe Kathedraal met een aantal bekende Rubens's is zeker de moeite van het bezoeken waard. Voor mensen die iets minder kunstgeinteresseerd/-georienteerd zijn: er is ook een dierentuin!!!
:affetot:

Zijn er ook Rubensvrouwen?

Als jullie nog een leuke film willen zien is "Un long dimanche de fiancailles" een echte aanrader!

Demetrius schreef: Dit is vast ook heel cultureel

zaterdag 5 februari:
wat: H#llraiser
waar: PBH Zuidlaren
hoe laat: 22-7

'the rememberance area will be old-style decorated in a doomy atmosphere', dat beloof wat!

Zijn er nog GSV-ers die met de bus van 23.30 gaan?

Ik ga met de terrortaxi. Met een man of vier kan dat best uit.

Hoe duur kost het bedrag voor de prijs van een kaartje naar H@llraiser? Klinkt best chill!

tip:

Cornelis Dopper, Haydn, Beethoven
NNO / Jürgen Kussmaul
za 5 februari
De Oosterpoort,
grote zaal
aanvangstijd : 20.15 uur

Jürgen Kussmaul: dirigent * Paul Komen: piano
Programma:
Haydn: Symfonie nr. 8, 'Le Soir'
Dopper: Symfonie nr. 1, Balletsymfonie 'Diana' (Wereldpremière)
Beethoven: Pianoconcert nr. 5.
Prijssoort Prijs
1e rang € 23,10
2e rang € 20,10
CJP/OV € 8,00

Weet nog niet of ik heen ga, maar lijkt me zeker een aanrader.

woensdag 23 en donderdag 24 maart:

Mattheüs Passion - J.S. Bach

in de Oosterpoort, ook door het NNO opgevoerd.
Normaal gesproken 26 euri, met OV slechts 8.
Ik ga woensdags heen!