Vanavond is er als aftrap van zijn gastschrijverschap een interview met Arthur Japin door Coen Peppelenbos. Volgende week dinsdag en de week erna geeft hij traditiegetrouw ook nog twee lezingen; alledrie avonden worden in het Academiegebouw om 20.00 uur gehouden.

Herbsgarden

Vanavond aansluitend: een lezing van amice K. de Bruijne over speltheorie. Niet echt duidelijk hoe laat die begint. Locatie: terras van de Pintelier.

Herbsgarden

<iframe src="http://www.youtube.com/v/bmXQQuTFPhI&quot; width="425" height="350" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>

De indie/pop/rock-band geeft vandaag (donderdag) twee gratis concerten in Groningen. Om 16.30 spelen ze een akoestische set in de Plato en om 21.30 kun je ze op volle sterkte horen in het . De band bracht in juni haar tweede CD uit en die werd goed ontvangen. De Voikskrant noemde het ’een juweel van een indie-plaat’ en zelfs de norse Nico Dijkshoorn smolt voor het geluid van Ponoka. Kortom: goed begin van je avond, komt dat zien!

P.S. Op kun je alvast wat filmpjes checken, bijvoorbeeld hun cover van .

Leuk event, ben erbij!

kruidhof bedankt, ik zal er ook zijn met mijn vader (Lennard Gosker)

Tof, klinkt goed!

Ga eens kijken of ik daar bij ga zijn.

Ik ga er denk ik vanavond wel bij zijn :)

Vanavond is er weer een gratis concertje in Simplon:

A Liquid Landscape en Ivy's Dream zullen hun geluid presenteren. Ik heb even geluisterd op hun myspace en het klinkt lang niet slecht! Als je mee info wilt moet je even de link aanklikken.

http://www.simplon.nl/component/option, ... s/did,422/

Ik zelf ga er 22.00 uur heen. Het duurt meestal tot 0.00 uur, dus daarna kun je prima door naar soos.

Het was vet gaaf, en ik heb nog brie leren eten ook!

C.A. schreef: ... en ik heb nog brie leren eten ook!

Wat is daar in vredesnaam zo moeilijk aan.
Je doet je kaak open, drukt brie naar binnen, kauwt en slikt door.

-Einde-

Bij Chris ging stap 1 al moeilijk, lang verhaal. Maar we hadden die avond wel de jackpot, sjies!

Magnificat van Bach in De Oosterpoort op 23 december, studenten kunnen voor een spotprijsje.

In verband met het 25-jarige bestaan van gastschrijvers zijn er meerdere lezingen van Nederlandse artiesten bij Studium Generale. A.s. maandag 20 september is er een 'lezing' van Stef Bos en Huub van der Lubbe (De Dijk) met als gespreksleider: Leon Verdonschot. Er wordt gesproken over de realtie van songteksten en literatuur.

Gisteren waren Spinvis en Typhoon: dat was een erg geslaagde avond.
Het is in de aula van het Academiegebouw.

Verdorie, dat wilde ik net posten. Voor alle andere sprekers:

http://www.rug.nl/corporate/nieuws/arch ... ten/071_10
Herbsgarden
HedGe schreef: In verband met het 25-jarige bestaan van gastschrijvers zijn er meerdere lezingen van Nederlandse artiesten bij Studium Generale. A.s. maandag 20 september is er een 'lezing' van Stef Bos en Huub van der Lubbe (De Dijk) met als gespreksleider: Leon Verdonschot. Er wordt gesproken over de realtie van songteksten en literatuur. Gisteren waren Spinvis en Typhoon: dat was een erg geslaagde avond. Het is in de aula van het Academiegebouw.

Helaas, ik wilde net voor Fidel kaarten reserveren, maar het is al . Jammer man, Van der Lubbe en Verdonschot zijn leuk. (Je kunt trouwens nog wel die avond in de rij gaan staan, voor het geval kaartjes vrij komen.)

Edit 1: op de site staat trouwens dat de gespreksleider Jan Douwe Kroeske is.
Edit 2: Fidel gaat wel, wordt wat geregeld.

Elsa postte in een ander topic al iets over een concert in de stationshal. Dit concert maakt echter deel uit van een driedaags Try Out Festival van de NS. Vanaf morgen (donderdag) tot en met zaterdag aanstaande worden op en om het station verschillende culturele activiteiten aangeboden. Zie ook .

Theater, muziek, film, kunst, literatuur, masterclasses, experiences... Klinkt goed!

Ga vanavond trouwens naar Alice in Wonderland van het Noord Nederlands Toneel. Ben erg benieuwd. Eerder vond ik het NNT namelijk erg goed.

Koning Drietand

Ik ben vanavond ook bij Alice in Wonderland. Ben ook zeer te spreken over de eerdere werken van NNT. Vaak wel erg toffe toneelstukken.

Wat vond je ervan, Frederik? Ik vond het wel heel anders dan eerder stukken die ze gedaan hebben. Het was poëtisch wel een goed stuk met mooie woordspelingen, maar ik was niet bepaald geboeid door het verhaal. Veel lang(zam)e monologen en weinig humor of spanning. De decorwisselingen daarentegen vond ik super mooi om te zien.

Koning Drietand

Hij viel mij echt enorm tegen. Ik vond het vaak moeilijk te volgen door alle lange monologen die alle kanten opvlogen en doordat op den duur mijn aandacht weer wat afzakte. Ook miste ik de spanning. In vergelijking met de voorgaande stukken was deze zeker het slechst. Ze hadden inderdaad wel veel spectaculaire dingen gedaan met het decor, maar kreeg haast idee dat ze daar heel erg op gefocust waren en dat ze minder aandacht aan de rest hebben besteed.