Van 8 maart tot 5 april kan iedereen gratis naar de klimaatfilm An Inconvenient Truth, de documentaire over klimaatopwarming van Al Gore. De film is elke dag te zien om 19.00 uur in bioscoop Mustsee in de Euroborg

Herbsgarden

Gaat hier nog iemand naartoe? Lijkt mij wel leuk. Ga ik ook met m'n ..

Herbsgarden

Van 26 maart tot 6 april is het Culturele Studentenweek. In dit kader zijn allerlei culturele activiteiten (Groninger Museum, bibliotheek-abonnement, film, toneel, Matteus Passion, stand-up comedey, concerten, etc.) een stuk goedkoper of zelfs gratis. Info .

Een grappig onderdeel is de : een avond in de Puddingfabriek met dance gebaseerd op de Matteus Passion. Voor muziekpuristen ongetwijfeld het summum van muzikale verkrachting, maar misschien ook wel een leuke afterparty voor wie al naar de gewone Matteus Passion gaat, want dan is het gratis.

N.B. Steendam

En als je ooit nog eens lid wilde worden van de bieb:

Op vertoon van je OV-studentenkaart of je collegekaart krijg je maar liefst 50% korting op een abonnementsvorm naar keuze.

AS Donderdag (morgen) is er de mogelijkheid om de beste fanfare van heel Groningen en omstreken te bewonderen. Om 7 uur s'avonds staat dan namelijk fanfare CWO op het Waagplein (achter het Newscafe). We zullen stukken spelen van Mozart, maar ook echte fanfareklassiekers als Hymn of the highlands en als licht muziekje de intro van studio sport.

Dit weekend is het weer open monumentendag.
Ook in Groningen zijn er weer heel wat monumenten geopend. Voor meer info: www.openmonumentendag.nl

Het provinciehuis is overigens ook de hele dag open. Is ook echt een aanrader om even binnen te lopen: oude statenzaal, schilderijen Herman Collenius, GS-kamer, glas in lood raampjes van alle Groninger gemeenten. Er worden ook rondleidingen gegeven. Er is een politieke markt, en er zijn debatten. Tevens kun je de nieuwe Commissaris van de Koningin, Max van den Berg, ontmoeten. Kijk maar even.

Zondagavond 16 september staat Spinvis in VERA

N.B. Steendam

...maar er zijn helaas geen kaarten meer te krijgen. Als iemand er één over heeft houd ik mij van harte aanbevolen.

Pieternel schreef:

nou vind ik de poster niet de duidelijkheid zelve, dus hier ff de info:

21.00 start, registreer je op lopendvuur.nl en je krijgt 50% korting bij de kassa. Ik ben er misschien bij!

http://www.noorderlicht.com

fotofestival op verschillende locaties met als thema het geloof: Act of Faith. Bij CBK Groningen en Noorderlicht Fotogalerie gratis entree, A-kerk 5 euro voor studenten. Leuk om naar binnen te lopen als je je verveelt of als studie ontwijkend gedrag ;)

En wat ook leuk is: saybia in de oosterpoort! 3 december, ik heb mn kaartje al besteld :)

Wat nog leuker is: Herman Finkers in de Stadsschouwburd op 5 november!!
Alleen zijn die kaarten toch echt allang uitverkocht....

Herbsgarden

Noorderlicht is wel een aanrader, zaten afgelopen jaren hele goede series tussen. De World Press Photos zijn van 8 november tot 3 december trouwens ook te zien in de Der Aa-Kerk.

Voor wie het nog niet had gehoord, 3 december staat Saybia op het podium van de Oosterpoort. In tegenstelling tot het optreden in Paradiso zijn er voor het optreden in de Oosterpoort nog kaarten te koop!

Aanstaande vrijdag geeft Tiraña (hèt GSVkoor) een prachtig concert in de Lutherse Kerk. Dus als u even zat bent van alle amicale gezichten, moet u zeker langskomen. Kaarten zijn 12 euro, te bestellen bij amica Berghuis en bij mij, of gewoon aan de kassa. Aanvang 20:00 uur.

vet chill! ik kom ook.

Herbsgarden

Kent iemand Bastian? Die gast maakte de beats voor het debuut van De Jeugd van Tegenwoordig, maar werd zelf vooral bekend met 'You Got My Love', dat hele relaxte nummer met die . Anyway, die gast heeft een nieuwe plaat uitgebracht en die is heel geschikt voor het weekend. Staat nu in de .

Een veelbelovend stuk van de toneelgroep Alaska, bekend van de wereld draait door, speelt morgen en overmorgen in het Grand Theatre. Sowieso bijzonder aan dit stuk is dat het geheel gesponsord is en dus voor de toeschouwers geheel gratis. Het stuk heet 'Sic transit gloria mundi' en waar het over gaat kun je lezen op de site van het

Herbsgarden
Henk-Jan schreef: Een veelbelovend stuk van de toneelgroep Alaska, bekend van de wereld draait door, speelt morgen en overmorgen in het Grand Theatre. Sowieso bijzonder aan dit stuk is dat het geheel gesponsord is en dus voor de toeschouwers geheel gratis. Het stuk heet 'Sic transit gloria mundi' en waar het over gaat kun je lezen op de site van het

Wat leuk! Lijkt mij tenminste wel leuk om heen te gaan. Maria Kraakman is een ietwat typische, maar wel erg goede actrice. Heeft iemand bijvoorbeeld de film 'Guernsey' gezien? Daarin speelt zij een hele sterke hoofdrol. Drakan Bakema heb ik niet gezien, maar die vormt in real life een stel met Maria Kraakman en speelde ook al samen met haar in Olivier Etc., dus die twee zijn vast goed op elkaar ingespeeld.