Saybia bedankt he!

Zo, was een gaaf concert! Goed voorprogramma en verder een prima optreden van saybia zelf. Wel een paar mooie nummers gemist, maar dat mag de pret niet drukken. Het was tof!

Ik stem in.

helemaal mee eens! Heb me prima vermaakt!

Voorprogramma was ook erg tof! Draai de hele dag al stukjes Grand Avenue van hun site, downloaden wil nog niet erg lukken.

Nog maar een berichtje uit de senaatsmail:

P E R S B E R I C H T

Wegens daverend succes herhaald!

In 2008 bestaat de staat Israël zestig jaar. Dat is niet niks, zeker als je je realiseert dat Israël in die 60 jaar non-stop is aangevallen, gebombardeerd en geterroriseerd door z’n buren en – laten we dat vooral niet vergeten – constant bekritiseerd door de rest van de wereld. Niet niks dus.

Voor de jongens en meiden van Tzahal was het daarom tijdens hun tournee in maart 2007 een enorme eye-opener om te zien dat ze welkom waren in Nederland. Sterker nog: dat ze duizenden mensen een spetterende avond mochten bieden met muziek en dans op z’n Israëlisch, dus zodat het eigenlijk onmogelijk was om op je stoel te blijven zitten.

Wat is dat nou: Tzahal?
Ken je Tzahal nog niet? Grijp dan nu je kans en bestel snel stel kaarten voor jou en je vrienden voor één van de drie spetterende concerten van deze bekende army-band. Jongens en meiden in Israël moeten op hun 18e een tijd in het leger. De meest getalenteerde en muzikale militairen mogen een jaar deel uitmaken van de band van Tzahal, die optredens geeft voor andere Israëlische militairen.

Bij uitzondering komen ze, speciaal op ons verzoek, eens per jaar hun vrienden in Nederland opzoeken, zoals ook weer in februari 2008. Mis deze unieke kans dus niet, en wees erbij.

Wanneer?
De concerten vinden plaats op
Maandag 25 februari: Sporthal Ockenburg Den Haag
Woensdag 27 februari: Theater De Lawei in Drachten
Donderdag 28 februari: Veluwehal Barneveld
Alle drie de concerten beginnen om 19.30 u.

Wil je erbij zijn?
Bestel dan nu je kaarten (€ 7,50 per stuk) kijk op www.isreality.nl, of bel 033-422 0404

Hannah schreef: In 2008 bestaat de staat Israël zestig jaar. Dat is niet niks, zeker als je je realiseert dat Israël in die 60 jaar non-stop is aangevallen, gebombardeerd en geterroriseerd door z’n buren en – laten we dat vooral niet vergeten – constant bekritiseerd door de rest van de wereld. Niet niks dus

De arme jongens, zeker als je bedenkt dat ze zelf totaal onschuldig zijn en altijd zich zo vriendelijk mogelijk hebben opgesteld naar hun buurlanden......

Volgens mij is dit eerder een politiek dan een muzikaal evenement, en kan je er beter wegblijven tenzij je van zelfverheerlijking door frontsoldaten met een trommeltje houdt.

EDIT: ik zie dat deze discussie in een ander topic al wordt gevoerd, ga hier maar lekker door met cultuur promoten!

Riep er iemand cultuur?

Nou komtiedan

Kerstconcert in de Noorderkerk! Op zaterdag 22 december

De Gereformeerde Brassband Groningen zal een concert verzorgen in samenwerking met Noortje van Middelkoop (ja die met die panfluit ja) en mannenkwartet Equal Voices (ja die met die gelijke stemmen ja).

Dat wordt natuurlijk hartstikke leuk! Om met de woorden van onze Zwolse broeders te spreken: "De afwezige doet zichzelf tekort."

Voor 5 euro mag je al naar binnen (2,50 t/m 14 jaar) en het begint om 8 uur s'avonds.

En we hebben ook vette flyer natuurlijk!

Toch echt best jammer dat ik er niet bij kan zijn...

Komende vrijdag in de Oosterpoort: Nightwriters. Een schrijvers-collectief met o.a. Tommy Wieringa en Kluun. In een nachtclub setting laten ze zien dat literatuur niet saai en stoffig is, maar juist spannend en wild.
Klinkt een beetje als Heleen, maar is het niet. Hartstikke leuk volgens mij.

Herbsgarden

Leuk! Gaat hier toevallig iemand naartoe? Kluun vind ik irritant, maar Tommy Wierenga is wel leuk en hij kan bovendien 'voordragen als geen ander', volgens het . Daarnaast is er ook een optreden van Alamo Race Track en dat is weer een enorm leuke band, luister en maar. Er zitten trouwens wel een paar uitschieters naar boven én naar beneden in de lijst van Nightwriters. Neem Herman Koch (Jiskefet); die kan ook erg leuk en grappig schrijven, maar Sietske de Greef is weer een soort Heleen van Rooyen. Hoe dan ook: ik wil er wel naartoe.

Ik had hier ook al over gehoord, en vindt het jammer dat ik in Utrecht zit, vooral Wierenga had ik graag willen horen! Ook Alamo Race Track is leuk uiteraard.

Herbsgarden

Als je vanavond dan toch bij je ouders zit, kun je vanavond The Royal Tenenbaums kijken, erg grappig. Of Wintergasten met Naomi Klein.

En voor de rest van de programmering verwijzen we u naar www.tvgids.nl :wink:

Kom allemaal, heel leuk bandje! Voor de mensen van mijn jaargang Gomarus: Harmen Ridderbos en Sander Boonstra zitten er in. Voor wie vast wil luisteren:

Heej, hoe was het?

Aanrader: vanavond voor de laatste keer in de Stadsschouwburg Midsummernightsdream (Shakespeare) door de Paardenkathedraal. Duurt 4 uur lang maar je verveelt je geen moment. Bijzondere muziek, en let ook op de teksten.
Er zit wel een bijzondere scene in met een gebodypainte muur, maar dat mag de pret niet drukken.
Vanavond om half 8 in de Stadsschouwburg (sowieso al leuk om te zitten). Kaarten vanaf 12 Euro.
Nog een stukje reclame van de site van de Stadsschouwburg:
“Er is altijd die ene zeldzame voorstelling per seizoen, die zo geweldig goed is dat echt niemand die mag missen. Zo’n voorstelling die in het ziekenfondspakket moet worden opgenomen”, schreef toneelcriticus Wijbrand Schaap in 2001. Hij had het over ‘Midsummernightsdream’, waarmee De Paardenkathedraal een jaar later de NRC Publieksprijs won. In januari is de voorstelling als Topstuk vier avonden te zien in de Stadsschouwburg. Een uitgelezen kans om dit theatersucces nog eens te gaan bekijken!

hee dat was toch al heel lang van te voren uitverkocht??

Viel wel mee, de eerste rang is al wel een flinke poos uitverkocht, maar de rest niet. Dus grijp je kans want het is echt een tof stuk!