fokker schreef: Ik heb jullie reacties gelezen op de actie betreffende het in de fik steken van een meter. Op zich een leuke actie om dat te doen, levert mooie foto's op. Mijn complimenten naar degene die dit hebben gedaan.

Omdat het mooie foto's oplevert is het een leuke actie om te doen, jajaja taktaktak. Ook mijn complimenten...

fokker schreef: Er is blijkbaar een actie uitgevoerd, waarbij de een zegt dat in dit geval de meter kapot is en de ander twijfeld daar aan. Waarom zoeken jullie dit niet eerst uit, voordat je mensen de grond in trapt, voordat je begint te dreigen met speechen op de bar, voordat je mensen uitschreeuwt. Zo ga je toch niet met mensen om??

Gozer, als de uitvoerders van die actie met foto's en een filmpje proberen duidelijk te maken dat er iets is vernield, waarom zou je dan uit moeten zoeken of ze daadwerkelijk iets hebben vernield? Het is hoe dan ook misselijk.
Daarnaast heeft niemand gedreigd met barspeechen. Lees de discussie nog maar een keer.

fokker schreef: Heb ik nog wat aan te merken over de originaliteit van deze actie. Jullie roepen dat het niet kan, slecht is en een onoriginele grap. Wat dachten jullie van iemand dreigen te ontvoeren dan? of, onder de douche zetten, of uitschreeuwen, WOW wat origineel zeg?? Bovendien dacht ik altijd dat de GSV een zeer beschaafd gezelschap was dat niet schreeuwt. Verkeerd begrepen dus.

Ten eerste hoort een studentikoze actie een doel te hebben. Het jatten van een meter die van iedereen voor iedereen is, valt volgens mij in geen enkele categorie.
Daarnaast zijn wij absoluut niet beschaafd.

@ de webcie, kan in het vervolg een topic als dit gewoon intern gezet worden. Ik erger me een beetje aan mensen van 'buiten' die denken de wijsheid in pacht te hebben en overal maar een mening over moeten hebben. Als je niet bij de gsv zit, fokker, efeenstra, rmuntz, ton, of wie dan ook, dan snap je de grap achter dit alles waarschijnlijk wat minder goed. Ga je er dan ook alsjeblieft niet mee bemoeien en al helemaal niet als je een vriendje of vriendinnetje bent van een van de 'partijen' die achter dit incident zaten.

Mee eens.

Lennert schreef:
fokker schreef: Kijk dat is het hele probleem van deze wereld. Mensen nemen wat aan, zonder het zeker te weten en handelen daar naar. Door dit soort gedrag gaat de wereld kapot jongens.

Bestaat die rubriek 'quote van de maand' nog? Zo ja, dan wil ik deze graag nomineren, briljant! :lol:

Inderdaad... dat was iets van Aya Sophia toch? Klei, regel even dat deze quote in de volgende SIC staat!

Toch mijn complimenten over de grap, Huub en Rolf. Het lijkt me voor beide partijen tijd om wat in te binden. De harde woorden die in dit topic zijn gevallen waren tenslotte gericht tegen mensen die een meter hadden gemold, naar nu blijkt fictieve personages.
Graag verneem ik ook nog de reden van deze actie. Ik krijg het gevoel dat er meer achter zit dan het willen uithalen van een grap.

huubkant schreef: [..]brandhout he, het probleem van deze maatschappij

Dat maakt de aktie al iets duidelijker, je hebt iets tegen Brandhout, maar kun je ook toelichten waarom Brandhout volgens jou 'het probleem van deze maatschappij' is?

fokker schreef: Overigens... Bovendien dacht ik altijd dat de GSV een zeer beschaafd gezelschap was dat niet schreeuwt. Verkeerd begrepen dus.

Er zijn twee jongetjes die een actie bedenken en uitvoeren, vervolgens wordt er op dit topic gereageerd door, voornamelijk, mensen die totaal niet begrijpen waarom ze deze actie hebben ondernomen. Zulke acties zijn zéker niet gebruikelijk op de GSV en het is -naar mijn mening- zéker geen studentikoze actie. Baseer je hierop je beeld van de GSV?

De GSV is zeer divers, de GSV is Christelijk, Sociaal, Intellectueel en Studentikoos, uit jouw opmerking begrijp ik dat je duidelijk nog geen kennis hebt gemaakt met deze aspecten van de GSV. Ik denk dat het moeilijk is voor iemand buiten de GSV om de reacties op deze actie te begrijpen, daarom vind ik dat je een voorbarige conclusie heb getrokken, ik zou zeggen leer eerst de GSV wat beter kennen voordat je op basis van een misplaatste grap een uitspraak doet...

Fokker schreef: Kijk dat is het hele probleem van deze wereld. Mensen nemen wat aan, zonder het zeker te weten en handelen daar naar. Door dit soort gedrag gaat de wereld kapot jongens.

Wat denk je van de mensen die doen voorkomen alsóf het echt gesloopt is, dáár lok je juist reacties mee uit (waardoor de wereld kapot gaat jongens! ;))Het is dus maar net hoe je het bekijkt.....

By the way, ik ben het helemaal met Geertsma en Jurrian eens dat dit soort geintjes beter intern geplaats kunnen worden, ik vind dat de starter van een topic ook rekening moet houden met de 'buitenwereld' die misschien uberhaupt niets van het topic begrijpt, dingen verkeerd interpreteert of een verkeerde conclusie trekt over de GSV.

Als WebCie twijfelden we hier een btje over, omdat externen niet konden deelnemen aan de discussie, terwijl ze dat al wel deden. Dan krijg je de verhalen alsnog wel, maar dat de GSV daar dus ook nog es geheimzinnig over doet.

't is voor die jongens gewoon ff een paradigmashift; zoiets maak je niet mee op de middelbare school...

Nu de grap zo goed gelukt is en IEDEREEN er met open ogen is ingetuind moet het van verschillende kanten intern, beetje jammer. Nu lijkt het alsof men alleen van grappen en acties houdt wanneer men zelf geen 'slachtoffer' is.

Jurrian schreef: @ de webcie, kan in het vervolg een topic als dit gewoon intern gezet worden. Ik erger me een beetje aan mensen van 'buiten' die denken de wijsheid in pacht te hebben en overal maar een mening over moeten hebben. Als je niet bij de gsv zit, fokker, efeenstra, rmuntz, ton, of wie dan ook, dan snap je de grap achter dit alles waarschijnlijk wat minder goed. Ga je er dan ook alsjeblieft niet mee bemoeien en al helemaal niet als je een vriendje of vriendinnetje bent van een van de 'partijen' die achter dit incident zaten.

Vriend Jurrian,
Via allerlei verschillende kanalen denk ik een redelijk beeld hebben kunnen vormen over de GSV, zowel positief alsook negatief.
Over wat je zegt over mensen van 'buiten' die denken een mening in pacht te hebben en overal een mening over moeten hebben ben ik het niet eens.
Hoe moeten mensen van 'buiten' zich een mening vormen over de GSV? Dan moet je toch open zijn, en laten zien wat er gebeurd?
Ik ben meerdere malen op een open soos geweest, maar het strookt niet met de dingen die ik op andere manieren verneem over de GSV.

Rest mij dit: Huub, je bent een held :)

Punt is dat die mening direct wordt omgezet in kritiek op 'de GSV', dan wel individuele GSV'ers. Je zult toch moeten toegeven dat het wat vreemd is om kritiek te hebben op het gedrag van mensen die je niet eens kent, terwijl je als gast op hun forum bent.

Ton, zout alsjeblieft op met je huubgekleurde uitspraken en je paternalistische gewauwel.

Sowieso heeft dit alles niets te maken met ergens intuinen. De actie is ten eerste misplaatst, want het slaat absoluut nergens op om iets zonder reden te jatten. Daar komt bij dat de jongetjes enorm hebben lopen stoken, terwijl ze wisten wat voor reacties dat teweeg zou brengen. Een mislukte grap dus, heel jammerlijk.

Verder ben jij niet degene die zich moet bemoeien met hoe de GSV naar buiten treedt. Daarnaast wordt door Jurrian aangesneden dat het allemachtig irritant is als bijdehandte 'vriendjes van' zich mengen waar ze niet horen. En daarom zou het heel tof zijn als dit topic intern stond of jij en andere gasten zich niet zo nadrukkelijk proberen te profileren.

Waanzin dit hele topic. Ik heb het geheel met stijgende verbazing en vermaak mogen volgen. Misschien iets voor de volgende HV (of OV? :? ): "Nut en noodzaak van een schaduwnovitiaat voor appendices."

Ton schreef: Nu de grap zo goed gelukt is en IEDEREEN er met open ogen is ingetuind moet het van verschillende kanten intern, beetje jammer. Nu lijkt het alsof men alleen van grappen en acties houdt wanneer men zelf geen 'slachtoffer' is.

Ik vind het nog steeds geen goede grap en het is mij volstrekt onduidelijk waarom deze 'grap' is uitgehaald.... En het is niet het punt dat het topic NU intern moet, daarvoor zijn er nu al teveel mensen van 'buiten' bij betrokken, maar de mensen die het topic geopend hebben hadden bij het openen hiervan hier rekening mee moeten houden.

Ton schreef: Vriend Jurrian

Vriend Jurrian bestaat niet, Vriend Klei daarentegen wel ;)

Ton schreef: Via allerlei verschillende kanalen denk ik een redelijk beeld hebben kunnen vormen over de GSV, zowel positief alsook negatief. Over wat je zegt over mensen van 'buiten' die denken een mening in pacht te hebben en overal een mening over moeten hebben ben ik het niet eens. Hoe moeten mensen van 'buiten' zich een mening vormen over de GSV? Dan moet je toch open zijn, en laten zien wat er gebeurd?

Ik ben het helemaal mee eens dat de GSV open moet zijn en moet laten zien wat er gebeurd, maar dit wel tot op zekere hoogte. Zoals vaker genoemd in dit topic is voor iemand die zelf geen lid is van de GSV zo'n topic als dit lastig te begrijpen en kan zoiets snel verkeerd geinterpreteerd worden door buitenstaanders. Hierbij citeer ik Jurrian:

Jurrian schreef: Als je niet bij de gsv zit, fokker, efeenstra, rmuntz, ton, of wie dan ook, dan snap je de grap achter dit alles waarschijnlijk wat minder goed.
Ton schreef: Rest mij dit: Huub, je bent een held :)

Kun je dit ook toelichten?

Machteld schreef:
Ton schreef: Rest mij dit: Huub, je bent een held :)

Kun je dit ook toelichten?

laat Ton maar helemaal niks meer toelichten

Wat ik niet snap is dat mensen van buitenaf anoniem aan deze discussie willen meedoen door zich te verschulen achter een forumnaam zonder daar hun echte naam bij te willen vermelden. Waarom zet je die er niet bij?? En volgen jullie ook andere discussies? Of zijn jullie alleen bereid aan deze discssie mee te doen om al dan niet te gaan lopen zieken en lopen schreeuwen over het beeld van de GSV etc.. Graag een antwoord van Fokkes, Tonnen, Feenstras en wie dan ook!

nanningahj schreef:
Machteld schreef:
Ton schreef: Rest mij dit: Huub, je bent een held :)

Kun je dit ook toelichten?

laat Ton maar helemaal niks meer toelichten

Ton, zout alsjeblieft op met je huubgekleurde uitspraken en je paternalistische gewauwel.
bijdehandte 'vriendjes van'
nadrukkelijk proberen te profileren.

GSV blijkt wel weer de gereformeerde waarden goed uit te dragen...
Zelfs gasten (zo beschouw ik mijzelf), die enkel wat kritische vragen stellen aangaande de GSV worden behandeld alsof zij degenen zijn die de Meter gejat hebben.

Waarom ik Huub een held vind?
Hij heeft het lef gehad om ondanks 'bedrijgingen' deze actie in scene te te zetten, en dan niet zomaar iets. Nee de Meter van Brandhout, zelfs buiten GSV-kringen bekend als gevestigde orde die niet terugschrikt van 'ludieke' acties. (mensen een sloot in laten springen??)

En als jullie je op deze manier profileren naar de buitenwereld, dan moet je ook niet vreemd opkijken als er kritiek komt. Er is toch ook kritiek op Albertus? Van een heel andere orde, maar ook kritiek van buiten, van een zaak wat intern plaats had.

@ Ard, mijn naam is gewoon mijn naam, volgens mij staat er ook een e-mailadres in mijn profiel, dus leest en wordt wijs.
Verder heb ik hier al een keer een bericht gepost waarin de GSV uitermate slecht naar voren werd gebracht, puur alleen om jullie op de hoogte te brengen (maar ook dat was toen al reeds intern geplaatst).
Dus ik ben er niet alleen om te zieken.

Onze vriend fokker is aan zijn email adres te zijn een atv'er dus die zou toch wel enige feeling moeten hebben met het begrip studentikoziteit...

Webcie, please... Het begint vermoeiend te worden, die bemoeizieke lui.

Hey Ton, Fokke, Muntz (Feenstra) en andere appendices (bedankt Loewie),

Dan wil ik toch een keer verduidelijken waarom er zo fel wordt gereageerd, op jullie. Want ik denk dat je je steeds verder distantieert en met steeds ongenuanceerdere uitspraken (quote van iemand: "GSV blijkt wel weer de gereformeerde waarden goed uit te dragen...") blijft komen.

Ik denk dat iedereen zo hier op reageert omdat er sprake is van een soort 'grap' BINNEN de GSV, die door sommigen wordt gewaardeerd, door velen niet begrepen en door anderen afgekeurd wordt. Daar gaat een GSV (log als ze is) over honderd schijven discusieren en met name op het forum. In deze discussie laten velen hun verschillende inzichten op een meer of minder genuanceerde manier horen.

En ik ben van mening dat de GSV hier straks wel op een of andere manier kan lachen, dan wel dat de term 'meterincident' binnnen de GSV hierop zal slaan. En dat is ook leuk. Onderdeel van het studentikoze karakter.

Nu jullie op weer een andere manier hier tegen aankijken en de GSV daar op een of andere manier willen helpen (want ik ben er van overtuigd dat jullie hier de boel niet willen verzieken), krijg je een nog bredere discussie met mensen die je niet kent, wat hun achtergrond is. Ik krijg dan een beetje het gevoel dat er een aantal 'wereld/GSV-verbeteraars' als een stelletje doktoren de GSV onder de loep nemen. Terwijl ik denk dat de GSV met haar 220 verschilllende en unieke leden die allemaal een (min of meer) academisch niveau hebben, hier prima met zichzelf uitkomt.

Ik zou dus willen zeggen, neem kennis van dit topic, beschouw het als een soort kijkje in de keuken van de GSV en bemoei (dit woord heeft een wat negatieve lading, maar ik bedoel het goed) je er niet meer mee.

Robbert

Ton schreef: GSV blijkt wel weer de gereformeerde waarden goed uit te dragen... Zelfs gasten (zo beschouw ik mijzelf), die enkel wat kritische vragen stellen aangaande de GSV worden behandeld alsof zij degenen zijn die de Meter gejat hebben.

Aangezien ik de kritische vragen, volgens mij, gemist heb (in ieder geval die van jouw kant), quote ik hier even al jouw vragen die je in dit topic gepost hebt (dat wil zeggen, alle regels met een vraagteken erachter)

Ton schreef: Ik mis een post die hier enkele momenten geleden wel tussen stond... Vorm van censuur? Waar is de vrijheid van meningsuiting? Was het niet enigszins bevestigend aangaande de naam van poster waarop ik hierboven doel? Zo erg was het toch niet, kritiek is een ieders goed recht. Uiteraard dient het netjes te zijn en door den spreekwoordelijke beugel te kunnen, maar m.i. was dat wel het geval.
Ton schreef: Hoe moeten mensen van 'buiten' zich een mening vormen over de GSV? Dan moet je toch open zijn, en laten zien wat er gebeurd?
Ton schreef: Waarom ik Huub een held vind? Hij heeft het lef gehad om ondanks 'bedrijgingen' deze actie in scene te te zetten, en dan niet zomaar iets. Nee de Meter van Brandhout, zelfs buiten GSV-kringen bekend als gevestigde orde die niet terugschrikt van 'ludieke' acties. (mensen een sloot in laten springen??)

Kun je misschien een voorbeeld geven welke vraag kritisch bedoeld was aangaande de GSV?

Ton schreef: Waarom ik Huub een held vind? Hij heeft het lef gehad om ondanks 'bedreigingen' deze actie in scene te te zetten, en dan niet zomaar iets. Nee de Meter van Brandhout, zelfs buiten GSV-kringen bekend als gevestigde orde die niet terugschrikt van 'ludieke' acties. (mensen een sloot in laten springen??)
  1. De actie was al in scène gezet, vóórdat de zogenaamde ‘bedreigingen’ zoals jij ze noemt ontstonden.
  2. De meter van Brandhout is een erg moeilijk object om mee te nemen, hij staat gewoon achter de bar op SooS!!;)
  3. Wat weet jij van Brandhout?
  4. Mensen in de sloot laten springen komt misschien voor in het novitiaat, het brassen van objecten eventueel ook, maar ná het novitiaat is het in deze context zéker geen ‘ludieke’ actie om de Meter van Brandhout (of van welk genootschap of welk object dan ook) te jatten!
Ton schreef: En als jullie je op deze manier profileren naar de buitenwereld, dan moet je ook niet vreemd opkijken als er kritiek komt. Er is toch ook kritiek op Albertus? Van een heel andere orde, maar ook kritiek van buiten, van een zaak wat intern plaats had.

Verwijs je hierbij naar het ‘water-drink-incident’? Naar mijn mening een totaal misplaatste vergelijking met de GSV……Het ging om een zaak wat intern plaats vond, maar wat grote gevolgen had. Dít is ook een interne aangelegenheid, maar dit heeft geen grote gevolgen (in de orde van iemand die in coma raakt na het drinken van 6 liter water). Hierop mág je kritiek hebben, maar in dít geval is het voor een buitenstaander totaal niet aan de orde om kritiek te leveren op iets wat hij niet begrijpt.

Ton schreef: @ Ard, mijn naam is gewoon mijn naam, volgens mij staat er ook een e-mailadres in mijn profiel, dus leest en wordt wijs.
Ton in ander topic schreef: Ik ben oud-greijdanus leerling, en studeer Economie in Grun. Wat me erg goed bevalt moet ik zeggen Goed leven als student hier hoor. Hoe dan ook, ik ken Huub (en meer GSV'ers van de middelbare school). Ik heb me hier geregistreerd toen ik nog niet wist of ik lid wilde worden of niet. Uiteindelijk géén lid geworden, van geen enkele vereniging, behalve studievereniging. En wat betreft de open soos, daar ben ik al 2 keer geweest, ook de afgelopen keer, een paar weken terug.