bedrijgingen
....hmmm, stukje spelling kan geen kwaad ;)

ik sluit me aan bij robbert. buitenstaanders hebben geen donder inzicht in hoe de GSV werkt, wat mag en niet mag, de GSV-eigenaardigheden. doe dan, als je er niks van snapt geen 'aanbevelingen' whatsoever over hoe het wel moet; dit zijn wij en jullie zijn allemaal eh.. nou ja. donders irritant.

maar ná het novitiaat is het in deze context zéker geen ‘ludieke’ actie om de Meter van Brandhout (of van welk genootschap of welk object dan ook) te jatten!

ach, moet toch kunnen :lol: ? Het zorgt voor de nodige deining en de evenzo gewaardeerde studieontwijkende activiteiten, wat mij betreft dan. Ik waardeer dit topic met een 8+.

Loewie schreef:
maar ná het novitiaat is het in deze context zéker geen ‘ludieke’ actie om de Meter van Brandhout (of van welk genootschap of welk object dan ook) te jatten!

ach, moet toch kunnen :lol: ? Het zorgt voor de nodige deining en de evenzo gewaardeerde studieontwijkende activiteiten, wat mij betreft dan. Ik waardeer dit topic met een 8+.

Sterker nog, hij dendert mijn top 5 in van meest toffe topics ooit

Loewie schreef: Het zorgt voor de nodige deining

ik heb ook begrepen dat RdB en HK ook twee, bij het thema van de soos aansluitende, bloempotjes mee hadden met de tekst: "leven in de brouwerij".

Loewie schreef:
maar ná het novitiaat is het in deze context zéker geen ‘ludieke’ actie om de Meter van Brandhout (of van welk genootschap of welk object dan ook) te jatten!

ach, moet toch kunnen :lol: ?

Precies. Ik moet denken aan 't jatten van 't vaandel (afgelopen dies). Dat is in principe ook niet volgens de mores van VGS-Nederland, maar wat mij betreft toch ook een cijfer van 8+ of hoger door de online foto's.

M.b.t. deze actie: opzich aardig gedaan (die nepmeter leek op de foto's inderdaad net echt, en 't zelfde geldt voor 't filmpje). Ik weet alleen nu nie of ik nog moet wachten op een onthulling van de diepere laag. Hadden voor 't doel van jullie actie, net zo goed 10 discreet jasjes in de fik gemogen?

ten eerste bedankt voor de positieve reactie's, ben ik erg blij mee, heel erg bedankt, maar toch voor de rest...

zijn sommigen van jullie nou gewoon harstikke sacrcastisch? of gewoon een stelletje zeikerds?

waarom wij deze actie deden is zo'n vraag; er wordt gesteld dat de actie sowieso nergens op slaat.
rolf en ik waren van plan om de actie(voor de onthulling van de nog hele meter) toe te lichten, we hadden er een leuk verhaal van kunnen maken, maar de hele GSV leek zich deze meter wel zo zeer aan te trekken (ik zie jullie allemaal al huilen achter jullie compu schermpjes) dat Rolf en ik hebben besloten niet verder te gaan met de actie.
We vonden het nu wel weer leuk geweest, en aangezien iedereen zo overdreven reageerde leek ons dat gewoon het beste en het leukst voor iedereen.

Er wordt gesteld dat wij hadden kunnen weten dat er zulke reactie's kwamen..
dat konden wij niet weten. Ik zelf had verwacht dat ten eerste de mensen die niet bij brandhout zitten niet zo overdreven zouden reageren. wij hadden verwacht dat, ok, niet iedereen het grappig zou vinden, maar dit is gewoon zielig. Kunnen jullie dan echt niet tegen een stootje?
daarnaast had ik gehoopt, dat ondanks de slechte actie(in eerste instantie), mensen gewoon normaal zouden kunnen reageren, of zelfs dat mensen het ons voor kunnen doen, wat is wel studentikoos? laat het maar eens zien, kom terug met een veel leukere actie
(wat mij betreft wordt dat woord uit de intentieverklaring gehaald)(o oeps staat dit nog steeds extern)(o hier krijg ik problemen mee)(o oeps dat zoveel mensen zich belachelijk hebben gemaakt kon natuurlijk ook niet anders)

Maar ok, iedereen is overdreven gaan reageren; tenminste dat mag men toch wel stellen? aanstellerij noem ik het

nadat bleek dat de meter niet verbrand was kan men het toch alsnog sportief opvatten? jammer dat we de actie niet af konden maken, maar toch een leuke grap, de hele GSV op zn kop; 150 posts in drie dagen

Maar nee, dit topic blijft lopen, mensen blijven zeuren. sorry dat ik zo wat meningen laat vallen, maar overdrijf niet zo

beeld naar buitenaf

Als mensen het vanaf het gegin wat sportiever hadden opgevat, was het gewoon leuk gebleven. Nu sommige mensen hebben laten blijken dit niet leuk om te kunnen vatten, ben je gewoon eerlijk, en geef je inderdaad wel een beeld van de GSV. Ik vind het jammer dat dat niet altijd positief was. Maar laat dan iig na de actie zien dat je hebt overdreven en ga niet niet juist des te harder door met het bevestigen van evt al gemaakte vooroordelen.

mensen kortom, doe normaal, doe niet zo negatief, en zie gewoon in dat sommige reactie's van buitenaf gewoon heel wat logica bevatten.

verder kan je idd wat betreft studentikoziteit en actie's beter intern overleggen. ik heb al vast een vraag:

zijn wij alleen studentikoos tijdens het novitiaat?

(daarbij zeg ik dat ik onze actie niet zozeer studentikoos noem, dit is slecht een goed beginnetje, maar het schijnt de mening te zijn)(ik noem het gewoon leuk)

[quote="Machteld]
Mensen in de sloot laten springen komt misschien voor in het novitiaat, het brassen van objecten eventueel ook, maar ná het novitiaat is het in deze context zéker geen ‘ludieke’ actie om de Meter van Brandhout (of van welk genootschap of welk object dan ook) te jatten!
[/quote]

Dan toch maar (eindelijk) een post van mij, sinds ik er ook wel ietsiepietsie mee te maken had..

Alleen acties tijdens het novitiaat..

Ik zou dit echt absurd vinden.. Naar mijn mening zijn acties een deel van de studentikositeit van een vereniging! Of draaien wij bijna het hele jaar op halve (niet dat acties de helft zijn, het is maar een manier van zeggen) studentikoziteit..

Hebben we (meer jullie antwoorden, maar ons topic) trouwens al een snelheidsrecord neergezet? 13 pagina's in 3 dagen?

Zeg kereltjes, wie zegt dat jullie het wel goed hebben en veel GSV'ers niet? Gaan jullie ons vertellen wat leuk is en wat niet? Blijkbaar hebben jullie toch een beetje naast de pot gepist met die 'studentikoze' actie, want het wordt dus niet al te zeer gewaardeerd.

Ik pleit voor een orgaan zoals ATV dat kent in het 'Gilde'. Dat bewaakt de cultuur en leert de sjaars letterlijk mores.

Ik vind sowieso dat iedereen moet kunnen vinden wat hij/zij vindt; dat is 1.

2 is, dat je reacties moet lezen in het licht van wat op dat moment bekend is. Na de 'onthulling' zie je veel reacties veranderen.

@ Rolv

Misschien niet heel duidelijk, maar er staat: in deze context..... brassen prima, maar zoals in dit geval zónder enig reden of doel (want er is nog steeds geen toelichting geweest, en naar ik begrijp komt die er ook niet...) vind ik het een beetje onzinnig en ook niet grappig...

Prima als er studentikoze acties plaatsvinden en dat niet alleen tijdens het novitiaat, ik ben zelfs een voorstander van studentikoze acties. Maar ik kan hier niet echt iets studentikoos' aan ontdekken -sorry-. Maar als jullie er zo'n mooi verhaal van kunnen maken dat het zich uiteindelijk ontpot tot een werkelijk grandioze studentikoze actie, dan neem ik al mijn woorden terug! :lol:

By the way: Alles wat ik geschreven heb, in deze en voorgaande posts, is mijn mening, ik vond het alleen wat l*llig staan om dat bij elke zin er weer bij te zetten ;)

agent_Fox_Mulder

Zo daar ben ik weer een keer op het forum. Heb ik nog iets gemist?

Koos L schreef: Ik pleit voor een orgaan zoals ATV dat kent in het 'Gilde'. Dat bewaakt de cultuur en leert de sjaars letterlijk mores.

Respect voor het Gilde! Grappig hoor zo'n ophef. Enige dat een beetje jammer is het gebrek aan dankbaarheid dat jullie in de tussentijd gebruik hebben kunnen maken van de ATV meter...

13 pagina's vol gepost over een biermeter die achteraf onbeschadigd blijkt te zijn... als de bedoeling van de aktie van Rob en Huub is geweest om brandhout eens flink beet te nemen dan is de aktie iig zeer geslaagd. (dit zal iedereen moeten toegeven).
Ik vind de hele situatie achteraf best grappig en ik ben er van overtuigd dat straks iedereen er wel om kan lachen.

ps; ik ben het absoluut niet helemaal eens met wat sommige buitenstaanders naar aanleiding van dit topic over de gsv zeggen, maar ik vind dat er op de reactie van wie dan ook netjes en fatsoenlijk gereageerd kan worden. (wie de schoen past die trekke hem aan...)

Vriend Niels
Machteld schreef: Mensen in de sloot laten springen komt misschien voor in het novitiaat, het brassen van objecten eventueel ook, maar ná het novitiaat is het in deze context zéker geen ‘ludieke’ actie om de Meter van Brandhout (of van welk genootschap of welk object dan ook) te jatten!

inleiding
Waarom is het zo'n ramp om een oranje plank van een meter met 12 gaten erin te jatten? Zoiets kan wel leuk zijn, echter nu is de grap niet helemaal gelukt. Ik heb vier punten:

middenstuk

  1. Allert had er net heel wat arbeid ingestoken om die meter zo mooi en functioneel te krijgen, het is niet leuk als je kunstwerk dan meteen wordt gejat en misschien zelfs in brand gestoken.

  2. De meter was leuk, maar nou niet echt HET object van het genootschap van de bomberjacks. Het was vooral een gebruiksvoorwerp dat erg handig was voor ALLE GSV'ers.

  3. Studentikoziteit kan best betekenen dat je objecten van genootschappen of 'huizen' jat, maar dit is natuurlijk vooral leuk als het genootschappen en 'huizen' zijn met een bepaalde rivaliteit.

  4. Doordat bijna de hele GSV over de jongens heen viel kon de grap niet meer echt een goed einde krijgen. De climax is gewoon mislukt, waardoor het nu een nogal slechte mop is. Een mop verteld in de verleden tijd zeg maar.

conclusie
Er gebeurt weer is wat op de GSV.

oh ja, gaat de senaat nog iemand schorsen?

Machteld schreef: Misschien niet heel duidelijk, maar er staat: in deze context..... brassen prima, maar zoals in dit geval zónder enig reden of doel (want er is nog steeds geen toelichting geweest, en naar ik begrijp komt die er ook niet...) vind ik het een beetje onzinnig en ook niet grappig... Maar als jullie er zo'n mooi verhaal van kunnen maken dat het zich uiteindelijk ontpot tot een werkelijk grandioze studentikoze actie, dan neem ik al mijn woorden terug! :lol:

lieve Machteld

als eerder gezegd was het dus leuk geweest als we dat leuke verhaal hadden kunnen houden, wat mij betreft ook studentikozer, maar het ging al eerder mis, naar mijn mening toen sommige mensen het zich te veel aantrokken en dat mensen overdreven zouden reageren als we met een botsende speech kwamen.
maar kun je het nu niet sowieso al zien als een goede grap; achteraf niks kapot, GSV op de kop, mooi erin getuimd, wat is er nog mis?

laat het gewoon een les zijn, volgende keer iets meer geduld, en wat positiever, en wat minder overdreven reageren

Baynes Vr Jun 17, 2005 17:06 Amicale Rivaliteiten
Buffy Vr Jun 17, 2005 17:06 Bekijken van de actieve onderwerpen
Diehard Vr Jun 17, 2005 17:10 Amicale Rivaliteiten
Ernst Vr Jun 17, 2005 17:07 Amicale Rivaliteiten
fopschipper Vr Jun 17, 2005 17:06 Weergeven profiel
Hadewig Vr Jun 17, 2005 17:10 Weergeven profiel
huubkant Vr Jun 17, 2005 17:09 Amicale Rivaliteiten
Koopa Vr Jun 17, 2005 17:10 Amicale Rivaliteiten
Lennert Vr Jun 17, 2005 17:05 Amicale Rivaliteiten
LTW Vr Jun 17, 2005 17:09 Bekijken van de actieve onderwerpen
Maurice Vr Jun 17, 2005 17:10 Intern
minkcie Vr Jun 17, 2005 17:10 Bekijken van de actieve onderwerpen
Nylez Vr Jun 17, 2005 17:10 Regio's
Rinze Vr Jun 17, 2005 17:08 Amicale Rivaliteiten
rolv Vr Jun 17, 2005 17:10 Amicale Rivaliteiten

Blijft leuk.. voor mij..

Kereltjes (vanaf nu jullie geuzennaam) ik moet zeggen dat ik de actie zeer kan waarderen! Jullie hebben iedereen mooi beetgenomen, als er een biermeter verdwijnt komt in sommige mensen de ware aard boven! Mooi om te zien dat veel mensen denken dat als ergens een lijk ligt er een moord is gepleegd... en daar dus veel te heftig op reageren. Begrijp me goed, reageren is een hele logische reactie, maar sommige mensen bleven niet echt binnen proporties.

huubkant schreef: als eerder gezegd was het dus leuk geweest als we dat leuke verhaal hadden kunnen houden, wat mij betreft ook studentikozer, maar het ging al eerder mis, naar mijn mening toen sommige mensen het zich te veel aantrokken en dat mensen overdreven zouden reageren als we met een botsende speech kwamen. maar kun je het nu niet sowieso al zien als een goede grap; achteraf niks kapot, GSV op de kop, mooi erin getuimd, wat is er nog mis?

Hoezo is je grap niet geslaagd? misschien is er niet precies uitgekomen wat jij in gedachten had en misschien gaat er nog wel een hele grappige wending volgen... weet jij veel. In de wandelgangen wordt er al gesproken over het "meterincident"
Een fundamentele denkfout die je maakt is dat je denkt dat iedereen op een bepaalde manier reageerd en dat bijvoorbeeld "Brandhout wel eventjes vijf minuten naar jouw verhaal gaat luisteren" dat kun je natuurlijk vergeten.
Voor de rest vind ik het echt grappig dat je zo'n reactie hebt losgemaakt bij veel gsvers, en persoonlijk moet ik echt een traantje wegpinken bij het meeleven en de steunbetuigingen van veel GSVers richting het genootschap Brandhout, en het aangedane onrecht. :D