Ton schreef:
Machteld schreef:
Ton schreef: GSV blijkt wel weer de gereformeerde waarden goed uit te dragen... Zelfs gasten (zo beschouw ik mijzelf), die enkel wat kritische vragen stellen aangaande de GSV worden behandeld alsof zij degenen zijn die de Meter gejat hebben.

Aangezien ik de kritische vragen, volgens mij, gemist heb (in ieder geval die van jouw kant), quote ik hier even al jouw vragen die je in dit topic gepost hebt (dat wil zeggen, alle regels met een vraagteken erachter)

Het gaat niet zozeer om de daadwerkelijk gestelde vragen, maar meer om het volgende:

Waarom gedragen bepaalde mensen zich naar andere mensen, zowel mede-gsv'ers als 'gasten'?
En waarom kan men een dergelijke vraag niet hebben, en wordt het als bemoeizucht, betweterigheid en irritant gedrag afgedaan?

Ik snap prima dat mensen de actie minder leuk of zelfs rot vonden, maar er zijn meer kanten.
Het ging mij er zelfs helemaal niet om dat Huub die actie heeft gedaan, het was meer de actie op zich. Ik ken naast Huub wel meer GSV'ers.

Tot slot, jullie (wie zich aangesproken voelt is bij deze aangesproken) hoeven helemaal geen verantwoording aan buitenstaanders af te leggen. Ik probeer alleen het perspectief van de buitenstaander te schetsen. Tot op heden krijgt een buitenstaander alleen de dingen te zien van de GSV die gebeuren op een (open) soos en op dit forum.
Acties als deze moeten naar mening van velen intern blijven, dat lijkt me toch geen juist beeld van de GSV?

Voor nu genoeg dunkt mij.

Als je vragen hebt, over de GSV en het beeld dat mensen van buiten van haar krijgen, mag je wel bellen of mailen naar de Prescie: prescie@gsvnet.nl of 0648267966

Loewie schreef: Vroegerrrrr 8) organiseerden sjaars gewoon thoffe feesten om zich te profileren

In welke tijd leef jij?

Genieten trouwens, dit. Ik zeg: donderdag spietst Boerenkant!

Bastiaan schreef:
huubkant schreef: Ik zie het zeg maar zo, qua acties: vereniging tegen vereniging regio tegen regio genootschap tegen genootschap huis tegen huis (in bepaalde gevallen) GSV-ers(in wat voor verband dan ook) tegen novieten
huubkant schreef: moet er reeele rivaliteit zijn om een actie te doen? of mag je het ook gewoon voor de lol?
Ik zou eerder zeggen door zo'n actie wil/kweek je rivaliteit en dat is juist de lol. Maar het is vreemd als jullie dat met een genootschap willen. Zo kwam het wel over aan het begin door o.a. door de uitspraken over BH: waar is BH goed voor, aan BH gaat de wereld kapot en meer van die uitspraken.

Maar hieruit blijkt een beetje dat jij tegen de actie van Huize Miele was...

Ik moet zeggen dat ik de actie eerst ook niet geslaagd vond, het leek namelijk op een uit de hand ge-escaleerde frustratie van eerstejaars. Maar achteraf vind ik het thof gedaan. Ik vind niet dat hier een reden voor nodig is, het is toch gewoon leuk, en het brengt leven in de brouwerij....

Verder wil ik nog zeggen dat bepaalde GSV'ers hier frustraties spuien over de GSV. Ik zou zeggen doe dat intern....

Ten slotte denk ik dat de niet-GSV'ers geen flauw idee hebben wat ze zeggen, omdat ze de GSV intern niet kennen, zij mogen en kunnen enkel wat zeggen over hoe de GSV overkomt naarbuiten.

En een simpel iets om dat te bewijzen, is de hoeveelheid jaren dat het grootste deel lid blijft. Er zijn relatief weinig snelle afhakers.

Henri!! schreef: ....Verder wil ik nog zeggen dat bepaalde GSV'ers hier frustraties spuien over de GSV. Ik zou zeggen doe dat intern.....

Ik vraag me nog steeds af in hoeverre hier reacties staan in dit topic die frustraties, danwel 'zeik/huil-reacties' (zoals Huub ze noemt) danwel 'reacties waarin mensen zich laten kennen', bevatten. Volgens mij is de insteek van Huub en zijn vriendje nog altijd een studentikoze actie geweest, en hadden zij het niet thof gevonden wanneer brandfhout had gereageerd met: "ohw wat thof!!".

Daarom vond ik hun 'grap' (welliswaar zonder enige achtergrond doel of betekenis, dan dat zij leven in de brouwerij wilden brengen, mijns inziens...) wel geslaagd. Echter wanneer Huub begint met zijn sarcastisce toon waar hij begint af te geven op bijna alles en iedereen wat GSV is, met uitspraken als : "ik zie jullie allemaal al huilen achter jullie compu schermpjes"(oid)... dan verliezen ze wat mij betreft hun virtuele diploma weer (niet geslaagd... voor deze grap ;-))

Of het moet aan mij liggen, maar wanneer zij zich als de spreekwoordelijke 'gebeten hond' beschouwen, dan hebben zij (/jullie) hun eigen grap niet begrepen.

Ik blijf erbij, zoals ik al eerde heb aangegeven (pagina 2 of 3 van dit topic) dat binnen de, hier door verschillende hoofdrolvervullende partijen geroemde, 'studentikoziteit' ook het OVERDRIJVEN hoort. Je reageert (op het forum) met een overtrokken reactie. Want laten we wel wezen, hoeveel van de mensen die op dit forum reageren zijn daadwerkelijk geinteresseerd in het stukje oranje hout met 12 gaten. Daar kun je er zo nog 200 van maken.

Wat ik wil zeggen, die meter is alleen maar een middel/aanleiding voor een discussie... actie-reactie-werking..., precies wat de jochies naar mijn idee (hopelijk) voor ogen hadden ..."leven in de brouwerij"!

Hopelijk houden Rolf en Huub dit ook voor ogen en komen ze niet meer met van die verachtende reaxies in de trant van wat : wat is studentikoziteit en jullie(!) staan nergens open voor, enz... Want dan denk ik nog steeds dat je er niets van gesnopen hebt.

Zo dat was het, rest mij niets dan off-topic te melden, dat ik al gefrustreerd was van mijn verlies met pokeren, maar dat ik dit wel effe kwijt moest... en dat al die dingen tussen die tekens en schuingedrukt de leesbaarheid moeten bevorderen, mocht dit niet het geval zijn, sorry... :?

Carloz schreef: En een simpel iets om dat te bewijzen, is de hoeveelheid jaren dat het grootste deel lid blijft.

Goed punt ;).

Oh, jongens, kunnen jullie misschien de reacties niet puur beoordelen vanuit wat bij jullie op dat moment bekend was, maar meer vanuit bij wat de GSV op dat moment bekend was? Er werd op een gegeven moment ook meerdere malen opgeroepen tot reactie. Het uitblijven daarvan heeft alles ook niet bepaald verbeterd. Er komt ook vanuit die reacties nu hier en daar mee begrip voor de 'grap', misschien dat het andersom ook zou kunnen...

En wat betreft studentikoze acties: Het jatten van verenigingseigendommen valt daar m.i. per definitie niet onder. Kan ook geen reden bedenken waarom dat wel tof zou zijn. Als die gejat moeten worden, dan maar door een andere verenging en als er iets door ons gejat moet worden dan bij een andere vereniging. Maar intern jatten vind ik wat raar...

Snoopy schreef: Als ik bij de GSV een grap uithaalde (en ik was ook een kwajongen), dan vond ik dat zelf harstikke leuk en ging ik verdedigen waarom het zo leuk was. Als iets gebeurde was mij niet aanstond, was doorgaans de vereniging te klein...

Dat is overigens wel een puntje waar volgens mij meer GSV'ers last van hebben... Lijkt me ook iets om over na te denken.

Slap verhaal. Doe hier ook nog even mijn duit in het zakje wat betreft zinloze paginavulling.
Ik denk dat de, in eerste instantie misplaatste, actie uiteindelijk een leuke actie was van de 'kereltjes' (die moeten we er echt inhouden). Dat komt eigenlijk alleen maar door het thema wat ze er aan meegegeven hebben "leven in de brouwerij". Dat het hier en daar in de uitwerking toch een beetje de verkeerde kant op ging of gaat moet je dan maar ff slikken, dragen als mannen, of gewoon nog harder om lachen.

eengsver?? schreef: Bovendien dacht ik altijd dat de GSV een zeer beschaafd gezelschap was dat niet schreeuwt. Verkeerd begrepen dus.

Ten eerste hoort een studentikoze actie een doel te hebben. Het jatten van een meter die van iedereen voor iedereen is, valt volgens mij in geen enkele categorie.
Daarnaast zijn wij absoluut niet beschaafd.[/quote]

wat lopen jullie dan te zeiken dat zo'actie niet kan

opmaak aangepast door carloz

Koos L schreef: Ten eerste hoort een studentikoze actie een doel te hebben. Het jatten van een meter die van iedereen voor iedereen is, valt volgens mij in geen enkele categorie. Daarnaast zijn wij absoluut niet beschaafd.

wat lopen jullie dan te zeiken dat zo'n actie ongepast is

@Fokker:
1: post even netjes op dit forum, de quotes van je lijken nergens op (als je iemand quote, moet je onderaan in het 'post een reactie formulier', niet de optie 'schakel bbode uit in dit bericht' aanklikken. Lees even door.
2: wanneer je post, en toch nóg iets wilt posten, is het niet de bedoeling er een bericht onder te plaatsen, maar het is dan de regel om het bericht te wijzigen, met de wijzigknop.

Hou je ff aan die regels, dat maakt het wel zo leesbaar en plezierig. Deze regels kun je overigens ...

Dan ff op persoonlijke titel:
Ik vind dat wij hierover onze eigen discussies mogen voeren. Maar dat is opzich al eerder gezegd.

fokker schreef:
Bovendien dacht ik altijd dat de GSV een zeer beschaafd gezelschap was dat niet schreeuwt. Verkeerd begrepen dus.
Ten eerste hoort een studentikoze actie een doel te hebben. Het jatten van een meter die van iedereen voor iedereen is, valt volgens mij in geen enkele categorie. Daarnaast zijn wij absoluut niet beschaafd.
wat lopen jullie dan te zeiken dat zo'actie niet kan
misschien moet je die vetgedrukte zin een beetje ironisch zien. en verder: waarom moet je nog steeds je gelijk hebben? t is gebeurd en voorbij. sommige vonden t tof, de meesten niet. smaken verschillen.

ik snap eigenlijk niet waarom er zoveel heisa is om een meter? Kan iemand mij dat ook uitleggen?? Een meter kost toch niet zoveel? Koop gewoon een nieuwe.

Ik snap niet dat je 10x dezelfde vraag stelt, terwijl dat m.i. voldoende beantwoord is. Ik snap wel waarom jij het niet snapt.

fokker schreef: ik snap eigenlijk niet waarom er zoveel heisa is om een meter? Kan iemand mij dat ook uitleggen?? Een meter kost toch niet zoveel? Koop gewoon een nieuwe.

Je hebt dan ws niet helemaal meegekregen wat er is gebeurd. Er hoeft helemaal geen neiuwe meter te komen, want de oude is er nog gewoon. Niks mee gebeurd. Als je nog meer vragen hebt, kom dan een keer naar soos of vraag Een GSV'er. die wil het je vast wel ff uitleggen.
Verder is dit topic geloof ik een beetje uitgekauwd... webcie, kan ie niet dicht?

fokker schreef: ik snap eigenlijk niet waarom er zoveel heisa is om een meter? Kan iemand mij dat ook uitleggen?? Een meter kost toch niet zoveel? Koop gewoon een nieuwe.

het ging niet om de meter zelf, het gaat om het principe dat je geen dingen van andere mensen kapotmaakt.

Henri schreef: het gaat om het principe dat je geen dingen van andere mensen kapotmaakt.

Een mooie stelling om dit topic mee af te sluiten, vindt de Webcie.

De kwestie 'Het kan ons geen meter schelen' ligt nmiddels achter ons, en het heeft weinig zin om daar nog langer over door te gaan.

Over het het functioneren van de GSV binnen de alsmaar verder wegrottende maatschappij kan eventueel een nieuw topic ge-opend worden, of een bezoek aan soos gebracht worden.

Vragen, opmerkingen en verzoeken kunnen gemaild worden naar webcie@gsvnet.nl