Oioioi, wat een geweldig topic is dit. Zeer vermakelijk

Fubby schreef: Sterker nog, hij dendert mijn top 5 in van meest toffe topics ooit

Buffalo, ik ben het roerend met je eens. Sterker nog, bij mij schurkt deze topic tegen mijn top drie aan.

Ik krijg overigens wel een beetje het idee dat sommige mensen het maar wat zwaar hebben met deze topic. Blijkbaar is het allemaal erg serieus (nu moet ik even oppassen dat ik niet een te belerend toontje ga aanslaan).
Voor de mensen voor wie dit allemaal zo belangrijk is, is het niet altijd zo dat een discussie als deze polariseert? Ik snap niet dat hier zoveel op gepost kan worden...
Als ik bij de GSV een grap uithaalde (en ik was ook een kwajongen), dan vond ik dat zelf harstikke leuk en ging ik verdedigen waarom het zo leuk was. Als iets gebeurde was mij niet aanstond, was doorgaans de vereniging te klein...
Als ik dan de meningen van mensen in deze discussie bekijk, wil ik kwijt dat ik de actie van de Harer-boys eigenlijk heel erg grappig vind. Een BH-meter in brand ensceneren vind ik heel erg leuk. Bovendien is deze actie voor BH ook best leuk, net zoals het doorzagen van een bomberjack of het verbranden van brieven. Volgens mij is Brandhout het enige genootschap dat dit soort acties uitlokt bij de leden van de GSV.
Verder moet je ook niet moeilijk doen als je actie reactie uitlokt. In mijn optiek spreek je als BH met reactie alleen maar je waardering uit. Dus eigenlijk kan Brandhout maar beter gaan overgaan tot daden in plaats van de woorden op dit forum, want discussies als deze verzanden altijd in niets. Ik hoop dat ik ondanks mijn 'from 9 till 5'-schema aan een actie kan deelnemen.
Ben benieuwd of deze topic in mijn top 3 gaat komen...

Buffy schreef: en misschien gaat er nog wel een hele grappige wending volgen... weet jij veel.

weet je wat ik gisternacht zag? een kapot ruitje. tzou toch niet zijn he, dat brandhout zo laf is geweest om binnen te komen door simpel een ruitje in te tikken? nee echt rammen doe je zonder schade toch?

Leuke actie!
En kom nu allemaal maar weer van de kast af.

Volgende keer iets genuanceerder zijn in eventuele beschuldigingen en meer vertrouwen hebben in de goede wil van uw amici danwel amicae. Een beetje leven in de brouwerij is niet verkeerd toch?

weet je wat ik gisternacht zag? een kapot ruitje. tzou toch niet zijn he, dat brandhout zo laf is geweest om binnen te komen door simpel een ruitje in te tikken? nee echt rammen doe je zonder schade toch?

Of was het soms niet echt? Dan is het wel een goede grap, al snap ik niet waarom. Vind het wel knap hoor om z'n raampje na te maken, en daar mee willen suggereren dat ze ons raampje hebben gesloopt!

huubkant schreef: weet je wat ik gisternacht zag? een kapot ruitje.
Simon schreef: Leuke actie!

Nou nou Simon, jij bent wel érg snel tevreden...

Als je heel erg goed kijkt, dan zie je dat de post op vrijwel hetzelfde moment zijn neer gezet. Verder weet ik dat sinds de timing van huub en mij maar enkele secondes uit elkaar lag bij het posten.

Nou wil ik niet twijfelen aan de vermogens van amice Simon, maar het lijkt me sterk dat de uitspraak van Simon verwees naar het kapotte ruitje.

Allemensen, dit topic is niet bij te houden!

Is ook niet de moeite volgens mij.

rolv schreef: Nou wil ik niet twijfelen aan de vermogens van amice Simon, maar het lijkt me sterk dat de uitspraak van Simon verwees naar het kapotte ruitje.

Nou wil ik niet twijfelen aan de vermogens van amice Postma, maar het lijkt me sterk dat Postma dat serieus bedoelt.

Dankje Meijer, dat je 't ff voor me opneemt :!: :lol:

Maar hoe kwam dat nu van dat kapotte ruitje? Je hebt em toch niet met onze meter ingetikt :evil:?

Kan iemand ff kijken of onze meter ook beschadigd is?

Kiffen schreef: Fak, jochies. Daar hebben jullie ons. Rug tegen de muur, serieus. Ik pis op jullie, en dat zeg ik niet vaak...

Bij deze. Ik zal in mn levensdagen nooit over jullie heen pissen. Dat wil ik niet en dat doe ik niet. Ben je betoeterd!
Lik in je oor,
Gerben

annejo schreef:
bedrijgingen
....hmmm, stukje spelling kan geen kwaad ;)

oeps :D

Machteld schreef:
Ton schreef: GSV blijkt wel weer de gereformeerde waarden goed uit te dragen... Zelfs gasten (zo beschouw ik mijzelf), die enkel wat kritische vragen stellen aangaande de GSV worden behandeld alsof zij degenen zijn die de Meter gejat hebben.

Aangezien ik de kritische vragen, volgens mij, gemist heb (in ieder geval die van jouw kant), quote ik hier even al jouw vragen die je in dit topic gepost hebt (dat wil zeggen, alle regels met een vraagteken erachter)

Het gaat niet zozeer om de daadwerkelijk gestelde vragen, maar meer om het volgende:

Waarom gedragen bepaalde mensen zich naar andere mensen, zowel mede-gsv'ers als 'gasten'?
En waarom kan men een dergelijke vraag niet hebben, en wordt het als bemoeizucht, betweterigheid en irritant gedrag afgedaan?

Ik snap prima dat mensen de actie minder leuk of zelfs rot vonden, maar er zijn meer kanten.
Het ging mij er zelfs helemaal niet om dat Huub die actie heeft gedaan, het was meer de actie op zich. Ik ken naast Huub wel meer GSV'ers.

Tot slot, jullie (wie zich aangesproken voelt is bij deze aangesproken) hoeven helemaal geen verantwoording aan buitenstaanders af te leggen. Ik probeer alleen het perspectief van de buitenstaander te schetsen. Tot op heden krijgt een buitenstaander alleen de dingen te zien van de GSV die gebeuren op een (open) soos en op dit forum.
Acties als deze moeten naar mening van velen intern blijven, dat lijkt me toch geen juist beeld van de GSV?

Voor nu genoeg dunkt mij.

Opzich vind ik het nog steeds allemaal niet heel grappig, misschien hou ik van de verkeerde humor.

Enfin, wat het voor mij misplaatst maakte was niet zozeer de meter, of het in de fik steken, maar meer het gebrek aan overeenkomsten. Zoals al eerder gezegd: Leuke actie voor een (nieuw) genootschap (zoals bijvoorbeeld de briefverbranding door Hijgend Hert, en het doorzagen van een bomberjack met motorzaag door Notoir). Maar ik snap nog steeds niet de link met een huis en een genootschap.

(andere slechte voorbeelden: door verenigingsleden gebrast vaandel en het door Regio Rood, rood spuiten van de fietsen van het anti-genootschap De Blauwe Fiets)

Dat maakt dit voor mij een flauwe actie: pak een ander huis aan en laat rivaliteit van huizen, regio's en genootschappen gewoon gedaan worden door respectievelijk huizen, regio's en genootschappen.

Nylez schreef: middenstuk 1. Allert had er net heel wat arbeid ingestoken om die meter zo mooi en functioneel te krijgen, het is niet leuk als je kunstwerk dan meteen wordt gejat en misschien zelfs in brand gestoken.

Ho, ho, ho,

Ik vindt het dus niet thof dat Allert alle credits krijgt.

Ik voel me, als ontwerper en maker van de BH-meter, door die 'kereltjes' in mijn z*k getast.

ik ook geenzins heuw. sorry voor het onverlaat in de mens die zulks durft te geven...
pak een bier en heb het er niet meer over, er staat gewoon alweer een nieuwe klus op touw. is de nepbeamer al af?

Maar hoe kan het nou dat ik het nog steeds niet zo goed snap? Er is natuurlijk niets aan de hand enzo, maar waarom zou je een actie tegen een genootschap richten? Waarom niet tegen een andere vgs, praeses van fqi ontvoeren ofzo. Of iets van hen meenemen, stukmaken en dan stiekem toch niet. Dat is tof voor de GSV.
En ik vind het ook een beetje raar een actie uit te halen en daarna mensen te verwijten dat iedereen zich zo aanstelt. Dat wil je toch juist als je zoiets uitvoert?

uhm, is het de heersende opinie binnen de GSV dat maakt niet uit wat voor leuke actie je verzint, je hem niet mag doen als je niet in een gsvhuis woont, bij een genootschap zit of iets dergelijks?

is iedereen het eens wat betreft de minumum eis overeenkomst in dwarsverband? en waarom?

moet er reeele rivaliteit zijn om een actie te doen? of mag je het ook gewoon voor de lol?

en dat iedereen zich zo aanstelt(om jouw woorden te gebruiken) wil je natuurlijk niet, reactie's ok, maar dat 'aanstellen', nee dat wilde ik niet.
Ik denk ook dat dat hierboven al wel een aantal keer genoemd is; mensen reageerden zo af en toe gewoon iets te overdreven, naar mijn mening.

Waarom niet tegen een andere vgs, praeses van fqi ontvoeren ofzo.

waarom inderdaad niet ook bij andere verenigingen? dat gebeurt idd ook wat weinig naar mijn idee, maar waarom niet ook gewoon binnen je eigen kringen elke mogelijkheid aangrijpen een leuke(naar mijn mening) actie te doen. is het 'de GSV tegen de grote boze wereld om ons heen' ofzo?

huubkant schreef: uhm, is het de heersende opinie binnen de GSV dat maakt niet uit wat voor leuke actie je verzint, je hem niet mag doen als je niet in een gsvhuis woont, bij een genootschap zit of iets dergelijks?

iedereen mag in principe acties ondernemen. Dat is alleen maar leuk. Maar er moet wel gekeken worden naar de reden voor de actie en welke partijen je daarbij 'aanvalt'.
Het is niet logisch en naar mijn bescheiden mening ook niet echt leuk om een genootschap te pakken terwijl je zelf alleen een huis wil promoten (dus geen genootschap). Het zou een beetje te begrijpen zijn als wij als BH tegen de oprichting van huizen door eerstejaars o.i.d. waren. Iets waar wij natuurlijk niets op tegen hebben. Dan zou je dus kunnen spreken van een reden. Verder is er totaal geen link tussen jullie en Brandhout, behalve dat we allen GSV-ers zijn.
Ik zie het zeg maar zo, qua acties:
vereniging tegen vereniging
regio tegen regio
genootschap tegen genootschap
huis tegen huis (in bepaalde gevallen)
GSV-ers(in wat voor verband dan ook) tegen novieten

Als je hier dwarsverbanden in wil leggen moet je een goede reden hebben.

huubkant schreef: moet er reeele rivaliteit zijn om een actie te doen? of mag je het ook gewoon voor de lol?

Ik zou eerder zeggen door zo'n actie wil/kweek je rivaliteit en dat is juist de lol. Maar het is vreemd als jullie dat met een genootschap willen. Zo kwam het wel over aan het begin door o.a. door de uitspraken over BH: waar is BH goed voor, aan BH gaat de wereld kapot en meer van die uitspraken.

huubkant schreef: en dat iedereen zich zo aanstelt(om jouw woorden te gebruiken) wil je natuurlijk niet, reactie's ok, maar dat 'aanstellen', nee dat wilde ik niet. Ik denk ook dat dat hierboven al wel een aantal keer genoemd is; mensen reageerden zo af en toe gewoon iets te overdreven, naar mijn mening.

Als je de reacties 'aanstellen', 'zeiken', enz. blijft noemen dan is de ernst (toen nog niet zeker was of dat ding nu echt kapot was) je nog niet helemaal duidelijk. Als je terugkijkt kun je zien dat na de bekendmaking de reacties niet meer zo fel en iets positiever waren.

huubkant schreef: is het 'de GSV tegen de grote boze wereld om ons heen' ofzo?

Dat sowieso. Daarom heet het ook vereniging en zijn wij alleen maar tof.

Vroegerrrrr 8) organiseerden sjaars gewoon thoffe feesten om zich te profileren