wat is dit nu weer?

tof!

Robbert schreef: Tof onderschrift Sabine!

Thanx! Ik vond 'm zo mooi, ik dacht: die wil ik ook!

Hee webcie, heel handig dat snel antwoorden!

Robbert schreef: Vette shit allemaal... beetje snel antwoorden... waanzinnig.
Ja had, ik ff gespot op , en was vrij makkelijk te installeren. Scheelt weer wat muisklikken; en daar ben ik zelf groot voorstander van. Overigens zie je op die site niet dat snel antwoorden daar geinstalleerd is, want je moet ingelogd zijn om berichten te kunnen plaatsen, en dus ook om het invoerveld hiervoor te kunnen zien...
Sabine schreef: Alleen zie ik als ik inlog nog steeds geen verschil tussen topics met een bericht dat ik nog niet heb gelezen en andere topics. Hoe kan dat?
Op deze moeilijke vraag heb ik een simpel antwoord: dat weet ik niet. Wat ik graag van je wil weten is, waar het precies fout gaat. Misschien al direct in het begin; maar ik zal ff wat stappen opnoemen, om te kijken of we misschíen wat uitzonderingen te pakken kunnen krijgen; en daarmee op de oorzaak kunnen komen. 1: Maakt het uit of je wel of niet het 'vinkje' voor automatisch inloggen hebt aangevinkt? In beide gevallen zouden ongelezen berichten als ongelezen aangegeven moeten zijn (dat is bij mij ook zo), maar ik zou graag van je willen weten of dat bij jou in beide gevallen niet zo is, of in een van de gevallen wel, maar in de andere niet. 2: Maakt het uit of je op je eigen computer inlogt, of met een andere computer? 3: Als andere mensen (bij wie het probleem niet bestaat) op jouw computer inloggen, hebben ze dan ook dat 'probleem'? 4: Zou je om te 'testen' eens voor het inloggen alle mogelijke virusscanners, firewalls etcetera kunnen uitschakelen? Dus echt even het hele programma afsluiten zodat je rechtsonderin je scherm niets meer ziet, om vervolgens op gsvnet.nl in te loggen om te kijken of je dan het probleem ook hebt? (daarna uiteraard weer inschakelen, maar voor even uitschakelen kan weinig kwaad, en is om te testen wel handig). verder @ iedereen: Wie heeft nog meer het probleem van Sabine: dat als je inlogt, de ongeleze berichten, als 'gelezen' zichtbaar zijn in bijvoorbeeld actieve topics? Verder wil ik ook graag weten hoeveel mensen nu nog zitten met login-problemen. Dat je 2x moet inloggen, of soms automatisch weer wordt uitgelogd. We zijn nu meer dan 72 uur verhuisd, waarna de oorzaken of in de scripts moeten zitten, of bij de computer van de gebruiker moeten zitten. Dus ook als je al eens aan mij hebt laten weten dat e.e.a. niet goed gaat bij het inloggen: graag even laten weten... Graag alleen reageren als je die problemen ook hebt (dus geen reacties van 'nee daar heb ik geen last van'). Wel reacties als je meer dan 2 keer daar wel last van gehad hebt (dus ook als je inlogt, je bijv. 40 ongelezen berichten hebt, en dan op 2 links op deze site klikt, en dat dan alle berichten die nog ongelezen zijn, ineens tóch als gelezen worden weergegeven (wit ipv oranje icoontje voor de titel in actieve topics)). De software zou dat bij moeten houden... Verder ben ik benieuwd naar je software: Windows versie? Browser? Die gegevens kunnen allemaal relevant zijn... Ik hoop dat we zo verder kunnen komen...

Volgens mij heb ik al aangegeven dat ik dat probleem ook heb. Maar dan eigenlijk alleen als ik na het lezen van één ongelezen bericht weer naar de actieve discussie terug ga. Meestal hebben allle topics dan een wit icoontje, slechts zelden wordt het wel goed aangegeven.

Ik gebruik Mozilla Firefox 1.0.3

hhm ik heb een variant op het probleem van Sabine, ik weet niet of dit zo hoort, maar als ik nog niet alle nieuwe berichten gelezen heb, en ik log uit, en daarna log ik weer in, dan staat alles als gelezen gemarkeerd bij de actieve discussies(tenzij er weer nieuwe berichten geplaats zijn.) Ik log zelf in en ik heb windows xp de browser wet ik niet. ik vind dit wel jammer, want ik heb dan dingen nog niet gelezen, die wel als gelezen gemarkeerd staan.

Ik heb geen problemen met inloggen.
Een enkele keer heb ik hetzelfde probleem als Sabine, maar dat is niet structureel ofzo.

ik heb(hier bij m'n ouders thuis) WinXP, IE 6.2 (?)

Nicolien schreef: hhm ik heb een variant op het probleem van Sabine, ik weet niet of dit zo hoort, maar als ik nog niet alle nieuwe berichten gelezen heb, en ik log uit, en daarna log ik weer in, dan staat alles als gelezen gemarkeerd bij de actieve discussies(tenzij er weer nieuwe berichten geplaats zijn.) Ik log zelf in en ik heb windows xp de browser wet ik niet. ik vind dit wel jammer, want ik heb dan dingen nog niet gelezen, die wel als gelezen gemarkeerd staan.
Ja dat is dan jammer. Zo werkt het systeem helaas. :P. @Maurijn & Hajee: (en vooral Hajee) ik zal es kijken of ik hierover iets kan vinden op het internet. Alle instellingen staan hier goed; en je kunt die stappen eens aflopen die ik in de vorige post noemde (of je dat op alle computers hebt etctera), want ik vermoed toch echt dat het aan je computer moet liggen. Niet dat ik dan niet naar een oplossing wil zoeken; maar het is altijd handig om zoiets zeker te weten. Dat zoeken wordt overigens na dinsdag; want tot die tijd bin ich sehr beschäftigt.

Ik heb hetzelfde probleem als Sabine: ik log in, vervolgens ben ik nog steeds gast, dan log ik opnieuw in en dan ben ik keet met 0 ongelezen berichten... Windows XP 2000 (bij m'n ouders thuis). ZoneAlarm uitzetten maakt niets uit (als iik het goed doe tenminste :roll: ).

@Carloz: het kan ook wel aan de pc hier thuis liggen hoor. Hij doet wel eens vaker raar, maar ik dacht ik meld het toch ff.

helaas heb ik in grunn nog geen pc, dus daar kan ik niets over zeggen verder...

Ik heb geen beveiliging op mijn pc, maar ik wordt continu na 10 minuten ofzo uitgelogd...HELP!!

Ik heb ook hetzelfde probleem als Sabine. Ik gebruik XP en mozilla 1.0.3. Ik zal straks ff op een andere computer inloggen om te kijken of dat wat verandert.

Ok, ik heb ff wat aantekeningen gemaakt, en zal die hier uitwerken, en dan reageren...

Als ik het goed begrijp, zijn er twee probleem-categorieën.

Categorie 1:
Als je inlogt, zie je jezelf eerst als gast staan, en na nogmaals inloggen, ben je daadwerkelijk ingelogd, maar zie je 0 nieuwe berichten, terwijl er wel nieuwe berichten geplaatst zijn.
Probleemhebbers:(term ontleend aan: de Leeuw, A.C.J.)

  • Sabine
  • Keet
  • Mbeki

Categorie 2: na inloggen zie je hoeveel ongelezen berichten je hebt (tussen haakjes op de frontpage), maar na het lezen van 1 topic, verdwijnen de oranje bolletjes, voor andere ongelezen topics.
Probleemhebbers:(term ontleend aan: de Leeuw, A.C.J.)

  • HaJee
  • alle mensen uit de vorige categorie denk ik, want de nieuwe berichten zullen op 0 staan na een 2e login...

@Ard: sowieso word je na 5 inactieve minuten uitgelogd, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt. Dus mijn vraag: pas je in een van deze categorieën? Of word je er gewoon om de 10 minuten uitgegooid, en heb je geen vergelijkbare problemen als hierboven beschreven? (of was het gewoon een tijdje zo dat je dat probleem had?)

@ maurijn: hoe vaak is een enkele keer? 1 van de 100 x? Dan heb je pech. Is het 1 op 2, dan is 't misschien iets om eens na te kijken...

Verder: ik heb naar aanleiding van , de cookie-instellingen veranderd. Hebben jullie het probleem nog? En komen jullie altijd op de site via http://www.gsvnet.nl? en NIET via een andere url als blabla.nl01.pcextremeetc... de oude url? (dat kan namelijk voor problemen zorgen).

Ik hoop dat het hiermee opgelost is; maar ja, dat is natuurlijk nog maar de vraag. Als het niet zo is, wordt het denk ik na dinsdag dat ik ermee verder kan... dus laat het ff weten...

Uiteraard ook als het goed werkt, want dan ik dat puntje afvinken 8).

Ik ben erachter wat bij mij het probleem was, ik ging naar de tijdelijke site van de GSV. Die vorige week woensdag nog werkte. Ik had hem toen gebookmarkt.
Nu ga ik naar www.gsvnet.nl en nou heb ik het probleem niet meer.

Mooi om te horen. Nu de rest nog :D.

btw: kwam je erachter door de melding die ik had geplaatst?

Van mij weet je het al. Ik merkte trouwens net dat toen ik internet opstartte dat ik via de gsvnet-nl.nl link op de site kwam. Maar dat is omdat ik het nieuwe adres nog niet heb ingevoerd als homepage.

Ja, goed om te horen; nu Keet, Sabine en nog een aantal mensen....

Hopelijk is 't probleem de wereld uit.

De oude link heb ik op twee belangrijke punten afgesloten (kijk maar):

Door verwarring met het oude (tijdelijke en lelijke) en het nieuwe (gewone) adres van de nieuwe site, krijg je problemen met gelezen/ongelezen, en met inloggen.

Ideaal zeg, zo'n snel antwoorden optie onder het laatste bericht.
Kan dan in het lege vak links van deze optie een link naar Actieve Discussies, dan hoef je niet meer terug te scrollen naar boven als je klaar bent met lezen.

Crispy schreef: Kan dan in het lege vak links van deze optie een link naar Actieve Discussies, dan hoef je niet meer terug te scrollen naar boven als je klaar bent met lezen.

dat zou wel handig zijn.... 8)