Animal schreef: Zouden jullie willen overwegen om weer een aparte knop voor de actieve discussies te maken, zodat je in één keer weer terug kunt daarnaartoe? Want 9 van de 10 keer ga je steeds naar de actieve discussies als je aan het forummen bent.

Onder het menu zie je nog een groot stuk ongebruikte ruimte, wat we hebben gereserveerd voor een rijtje shortcuts. Het fenomeen Actieve Discussies was hier zelfs aanleiding voor.

Animal schreef: Ook zou het de leesbaarheid ten goede komen, denk ik, wanneer in de lijst met actieve discussies de onderwerpen om-en-om een iets afwijkende achtergrondkleur hebben of gescheiden worden door een heel dun/licht streepje (zoals op het oude forum).

Dat moet goed mogelijk zijn. We zullen even overleggen hoe we dit het handigste kunnen doen.

Animal schreef: Ik vind 'Logout' niet een heel passende verzamelnaam voor de onderdelen 'Profiel', 'Jaarbunde', 'Dies Natalis', 'GSV Kalender', 'GSV Documenten' en 'Logout'.

Zoals ik hierboven al schreef is het menu nog in aanbouw. Op dit moment doen de belangrijkste functies het, maar qua inhoud en naamgeving is alles nog mogelijk.
Dit menu-item zal in de toekomst Login gaan heten, en als men ingelogd is Intern.

Ok. Top!

Maar dan heb ik nog wat... (sorry, is niet negatief bedoeld :wink: ):
Zou het misschien mooier zijn om het reliëf-achtergrondje met de logo's erin een tikje paarser/kleuriger/feller/lichter te maken? Het liefst had ik natuurlijk een gele achtergrond gezien, maar paars is toch een beetje de GSV-kleur, en dat idee krijgen zusterverenigingen en andere buitenstaanders ook als ze briefpapier van de gsv zien, of het vaandel, de vlag of de senaatslinten. De website zou wat dat betreft wat meer herkenbaar zijn voor buitenstaanders als er wat meer paars zichtbaar zou zijn. Dan past het gewoon mooier in het rijtje van de vlag, het vaandel, de linten en het briefpapier. Denk ik.

goed bezig webcie, ziet er puik uit. Ik hoop dat ik geen heimwee krijg naar de oude site! :D

Ja echt heel mooi webcie. Ik weet niet wie die kleuren zo heeft bedacht maarre goeie smaak!!

En over smaak valt niet te twisten... :lol:

Animal schreef: ...allemaal dingen...

Yo Rutger anders wacht je effe tot de site af is... ze hebben het nu druk zat. Daarna kun je vast wel je scherpe inzichten delen.

TuttieRuthie

Hee Webcie! Ziet er tof uit! Netjes hoor!

Robbert schreef:
Animal schreef: ...allemaal dingen...

Yo Rutger anders wacht je effe tot de site af is... ze hebben het nu druk zat. Daarna kun je vast wel je scherpe inzichten delen.

Ik wil ze geen dubbel werk bezorgen... :wink:

Tjonge, dit ziet er briljant uit zeg. Toppie!!!

Ik ben blij dat de meesten erg positief zijn.

Verder: er is nog best wat werk te doen, maar het staat al meer dan in de grondverf. Ik zie nu bijvoorbeeld dat het scherm waarin ik type, in Internet Explorer een gat heeft in de grijze balk boven het 'tabblad' waarin oa dit tekst venster staat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ook is niet de bedoeling, dat wordt nog afgerond.

Verder moeten we nog verder nadenken over de kleuren. Persoonlijk ben ik niet blij met de kleur van de linktekst op de pagina actieve topics. Ik vind het mooier als alleen de namen in de meest rechtse kolom oranje zijn, en de rest gewoon wit bijvoorbeeld. Kost niet veel tijd om te doen, maar zo zijn er m.i. nog best veel meer dingen om aan te passen (scroll maar eens naar onder als je een nieuw bericht invoert, naar het deeltje om een poll toe te voegen; dat is gewoon nog niet af).

Daarop de reactie dat ik het zelf nu even druk heb (morgen tentamen en komende week ook erg druk) dus van mijn kant weinig activiteit. Misschien af en toe es wat aanpassingen.

@CvB: jullie hebben mij gevraagd om een aanpassing te maken in het systeem: dat een gedeelte van de invoer van de evaluaties door iedereen ingevoerd kan worden. Dat klinkt allemaal vrij simpel (btje kopieren en plakken), maar dat kost ook weer even tijd, even als het omzetten van de layout van de vorige site van dat systeem naar de nieuwe (dat is overigens al deels gebeurd, op de admin pagina na ( (de navigatie hiervoor ontbreekt ook nog) maar dat komt pas na ongeveer ander halve week dat ik eraan toe kom om daaraan te beginnen, dus graag nog een btje geduld. Ik wil namelijk afschermen dat GSV-ers meerdere keren 1 evaluatie kunnen invullen; dus moet e.e.a. toch behoorlijk omgezet worden...

Dus verder m.b.t. opmerkingen:
Maak ze gerust als je denkt dat je een bijdrage hebt waarvan je het vermoeden hebt dat de webcie hier niet aan gedacht heeft; maar maak ze nog even niet als je sterk het vermoeden hebt, dat de webcie hier nog mee bezig is.

Ik ben er zelf voor om na een maand of zo (dan zijn denk ik ongeveer de puntjes op de i gezet, een 'sitecheck' af te kondigen, waarna wij als webcie definitief zeggen dat de site volgens ons goed is, en dat er door leden, bugs doorgegeven mogen worden. Dus layout problemen, of functionaliteiten die ontbreken (we denken aan een calender, een foto album, om maar eens een balletje op te werpen).

Nu is er nog teveel aan te merken, dat daar geen beginnen aan is. Daar kunnen we dus ook niet altijd op gaan reageren; dat zullen we doen na het moment van de 'sitecheck'.

Waar ik zelf heel blij mee ben, is dat de bug van de vorige site, er nu uit is m.b.t. automatisch ingelogd blijven. Op de oude site was het zo dat als je je automatisch in liet loggen (dat vinkje inschakelde), je inderdaad automatisch ingelogd werd, maar de berichten die in de periode dat je afwezig was, werden NIET als ongelezen weergegeven (oranje plaatje ipv grijs ervoor). Dat is nu opgelost: ik vink automatisch ingelogd nu aan, en ongelezen berichten worden netjes weergegeven...

Heerlijk...

Posthaas jonge, loop nou niet meteen alle mankementen aan te wijzen! :evil:

En die berichtknoppen, moeten ook nog in het lege tabje onder de berichten die weergegeven worden in viewtopic.php...

Heyy dit is dus niet de WebcieTalk ;).

Dat had ik vanavond voor/tijdens het eten gedaan, maar dat vond ik niet zo mooi. En bovenaan heb ik ze ook weggehaald. Lelijke dingen.
Wie heeft die eigenlijk gemaakt?

Het ziet er retetof uit, maar er moet idd nog wat aan gedaan worden. Ik ben benieuwd.

Carloz schreef: @CvB:...

Ik begrijp dat je het druk hebt. Haast je vooral niet! Ik bedoelde alleen er bovenaan ook nog een linkje kon komen naar het systeem, maar ik begrijp het probleem nu.

suc6 met tentamens

Thnx; zodra ik er ff tijd voor heb maak ik het systeem in orde; en de link zal er mogelijk al eerder zijn...

Sluit me aan bij alle complimenten: lekker strak!
Suc6 met tentamens en verdere knutselarij.

Robbert schreef: Trouwens om de tijd weer kloppend te krijgen moet je zelf even in je profiel de tijd weer op +2 GHT zetten... (is een tip)
Bedankt voor de tip. Ik bedacht dat ik dat ook wel vrij makkelijk (via een databaseinstructie) voor alle 629 forum-gebruikers kon aanpassen. Zo gezegd zo gedaan; dus mensen die in het buitenland zitten: jullie tijd-zone is nu ff weer op Nederland gezet; maar dat kan in 'mijn profiel' weer gewijzigd worden. Voor de nederlanders onder ons: de tijd zou nu bij iedereen goed moeten staan.

Webcie, 't is prachtig!

en wat kleurt m'n onderschrift mooi bij de pagina..

Hartstikke mooie site, alleen heb ik het probleem dat ik geen tekst kan lezen. Bij het openen van een pagina zie ik heel even wat tekst staan, maar zodra de hele pagina geladen is, is de tekst verdwenen. Ik dacht eerst dat het aan de nieuwe site lag, maar zie ondertussen wel allemaal mensen die gepost hebben. Bovendien moet ik steeds opnieuw inloggen. Ligt dat allemaal aan mij, of aan het in aanbouw zijn van de site?

Bedenk net dat ik eventuele reacties niet kan lezen... :lol:

Als ik er iets aan moet doen, mag ik dan ff een mailtje of msn-etje?

Nu dan Geertsma? Ik vermoed dat het aan de (kennelijk niet 100% werkende?) resize mod ligt voor teksten zonder spaties en belachelijk grote foto's.

Als je niet reageert, mail ik je nog wel es... ;).