Oh ja, volgens mij werd in het Idols topic Lucie Silvas al wat veren in de reet gestoken voor haar "What you're made of", maar haar vertolking van "Nothing else matters" vind ik echt briljant.

Verder is Stef Bos begin oktober met een nieuwe CD gekomen, "Ruimtevaarder". IJzersterk daarop is het nummer "Samen staan we sterk".

Beter dan Rue de Mouftard? We zullen het zometeen merken. Stef Bos kan bij mij sowieso wel een potje breken.
En weet iedereen al dat Matthias Reim een held is? Bekend van het lied 'Oioioi, Ich lieb' Dich'.

Die muziek van Reim is wel thof ja.

JP. schreef: Beter dan Rue de Mouftard?

Nee, vind ik niet. Stef Bos gaat steeds meer praten in zijn liedjes. Een trucje dat één keer wel leuk is, maar niet een heel cd lang. Wel weer geniale woordspelletjes: 'het is de eenvoud van de tweevoud'. :?

De laatste van Spinvis is ook heel aardig: het voordeel van video. Bijzondere tekst, met zinnen als: "Heeft u vrienden zonder auto?".
Denk daar maar eens over na.

Paul schreef:
JP. schreef: Beter dan Rue de Mouftard?

Nee, vind ik niet. Stef Bos gaat steeds meer praten in zijn liedjes. Een trucje dat één keer wel leuk is, maar niet een heel cd lang. Wel weer geniale woordspelletjes: 'het is de eenvoud van de tweevoud'. :?

Wat bedoel je precies met praten? Die dichterlijk bedoelde into en extro-teksten of bedoel je dat hij te "praterig" zingt? Wat betreft dat eerst zou ik het met je eens zijn: hij moet gewoon sentimentele liedjes zingen en niet de gevierde dichter uithangen, want dat is hij maar in de zeer beperkte kring van sherrydrinkende gescheiden 55+ vrouwen die hem aanbidden.

Ik had het trouwens over "Samen staan we sterk" en die vind ik zeker beter dan " Rue de Mouftard" .

Jaap schreef: [..]Verder is Stef Bos begin oktober met een nieuwe CD gekomen, "Ruimtevaarder". IJzersterk daarop is het nummer "Samen staan we sterk"[..]

De titel lijkt een beetje op: "Staan we samen hand in hand!" (nou ja... heel klein beetje dan....) En nu maar hopen dat het net zo'n briljant nummer is! :wink:

Het pianobeginnetje van 'Samen staan we sterk' doet me heel, heel veel denken aan 'Goed om hier te zijn'. Sterker nog, hij is exact hetzelfde. Maar buiten dat vind ik hem ook niet heel speciaal. Maar dat komt voornamelijk door de instrumentatie, oftewel alleen een piano. Daar word ik zo droevig van. :cry:
Van Ruimtevaarder vind ik 'Volg alleen mijn hart' tot nu toe het leukste geloof ik.

Paul schreef: het is de eenvoud van de tweevoud

Volgens mij ben ik dit ergens tijdens een novitiaat van vorig jaar ook nog tegengekomen. :)

RC schreef: De laatste van Spinvis is ook heel aardig: het voordeel van video. Bijzondere tekst, met zinnen als: "Heeft u vrienden zonder auto?". Denk daar maar eens over na.

Ik heb er over nagedacht, en ja, die heb ik.

Jaap schreef:
renskebuit schreef: de cd van james blunt, btje sentimenteel, maar wel soo mooi... vooral t nr goodbye my lover... *smelt*

Als je bedenkt dat Blunt zijn liedjes heeft geschreven om de gruwelijkheden te verwerken die hij in de Kosovo-oorlog heeft meegemaakt, dan zul je het woord sentimenteel misschien wat minder snel in de mond nemen.

Nou, dan heeft hij heel wat anders in de oorlog gedaan dan vechten! En dat nog wel van onze belastingcenten! Ik vind het echt een slijmerd.
Geef mij inderdaad maar de nieuwe van Spinvis. Mijn persoonlijke favo is momenteel het nummer Lotus Europa.

Misschien klint James Blunt wat slijmerig, maar zijn teksten zijn tig keer beter dan Spinvis...

vergelijk: James Blunt

There are children standing here,
Arms outstretched into the sky,
Tears drying on their face.
He has been here.
Brothers lie in shallow graves.
Fathers lost without a trace.
A nation blind to their disgrace,
Since he's been here.

And I see no bravery,
No bravery in your eyes anymore.
Only sadness.

en Spinvis:

Voor ik vergeet - voor ik vergeet dat hier een kerk heeft gestaan voor ik vergeet dat ik jarig was en ik een tic tac in mijn neusgat had

Die teksten van Spinvis zijn geweldig: die man zit op zijn zolderkamertje losse woorden en zinnen door elkaar te mengen (letterlijk), en maakt daar een tekst van. Dat heb ik liever dan iemand die niets te melden heeft en dat dan ook doet.


You're beautiful. You're beautiful.
You're beautiful, it's true.
I saw your face in a crowded place,
And I don't know what to do,
'Cause I'll never be with you.


I've kissed your lips and held your head.
Shared your dreams and shared your bed.
I know you well, I know your smell.
I've been addicted to you.

Zo zie je, ook James Blunt kan suffe teksten schrijven.

Spinvis en James Blunt zijn niet met elkaar te vergelijken. Maar als ik moet kiezen ga ik toch voor Spinvis, dat is beter dan die voorgekauwde singer-songwriter teksten. Hier nog een oudje:
De waarheid is een raadsel en het gaat als volgt:
het komt vroeg maar is altijd te laat.

dit is ook lang niet onaardig, best lekker om naar te luisteren :)

Prince schreef: dit is ook lang niet onaardig, best lekker om naar te luisteren :)

link doet het niet.

Infamous angel
Maurijn schreef:
Prince schreef: dit is ook lang niet onaardig, best lekker om naar te luisteren :)

link doet het niet.

Laatste slash er vanaf halen of ff het onderschrift van Pieternel opzoeken :)

Silence and I van Alan Parsons Project: wat een briljant nummer!!

Infamous angel schreef: Laatste slash er vanaf halen of ff het onderschrift van Pieternel opzoeken :)

Hier issie dan!

Ik ben oppervlakkig want ik luister een beetje hits op de radio...

X&Y (Coldplay) voor de liefhebbers. Moet je eerst een paar keer naar luisteren, schijnt.

Ene R.W. is ook wel goed bezig. 'Truth' heet 'ie, geloof ik.