JP.

Omdat ik altijd op zoek ben naar nieuwe muziek, nodig ik u allen uit uw 10 favoriete chansons, liefst met redenen omkleedt, in dit topic te deponeren.
Maar een top <10 mag natuurlijk ook.

Ik pobeer zoveel mogelijk te luisteren, en misschien zit er wel wat leuks tussen. Alleen zeg ik van tevoren wel dat ik niet zo'n fan ben van R&B, HipHop en bandjes als Keane, Coldplay en U2. En al helemaal niet van Nelly Fruitelly, Milk Inc, LangeBaasHenkFrankAliB en dergelijke ringtone-deuntjes.

Bij wijze van aftrap, hier mijn lijstje:

1. VNV Nation - Beloved
Stampende industrial, gecombineerd met een indrukwekkende stem en een dijk van een refrein.
Werkt vooral goed in de auto.
2. Enigma - Return to innocence
Geschikt voor alle gelegenheden. Maar met name tijdens het chillen en troetelen.
3. Chicane - No ordinary morning
Ook een rustig nummer. Bevat een geniaal soort van new-age sample.
4. Dulce Liquido - Pissed off
Onvervalste industrial/electro/noise uit Mexico. Snoeiharde beats, schreeuwende mexicanen en donkere samples houden je wakker.
Side-project van Hocico.
5. Dave Stewart & Candy Dulfer - Lily was here
Recent ontdekt, en vindt zijn toepassing vooral tijdens het bier drinken in de avond na een dag van veel activiteit.
6. Hocico - Bloodshed
Zelfde stijl als Dulce Liquido. Net zo snel, net zo hard. Niet geschikt voor tere zieltjes.
7. Dire Straits - Romeo & Juliet (Live)
Gewoonlijk al een briljant nummer, maar live op de CD On The Night nog een flinke tree hoger. Toveren met gitaar, saxofoon en piano.
8. N-Trance - Set you free
Uit de jaren '90 doos. Lekker snel nummer met mooie breaks en een aanstekelijk piano-riedeltje. Altijd leuk om op feestjes te horen.
9. Red Hot Chili Peppers - Road trippin
Voor het eerst gehoord tijdens een kampvuur in Frankrijk. Goed middel om even de boel de boel te laten.
10. Avantasia - The seven angels
Een kwartier durend stuk metaal, waarin regelmatig van tempo en stijl wordt gewisseld. Een beetje voorspelbaar, dat wel.

En omdat het zo moeilijk kiezen is;

Runner ups:
Roxette - How do you do
Rank 1 - Symsonic
Blutengel - Seelenschmerz
Blank & Jones - Desire (Ambient Mix)
Urge Overkill - Girl, you'll be a woman soon

Ik zal je met mijn top tien niet vervelen, daar heb je niets aan. Wel heb ik wat aanraders: Tracy Bonhem, Jamiroquai, Heather Nova

Vooral Tracy Bonhem heeft echt weer eens verfrissende muziek voor als je al je muziek al weer uit je hoofd kent, dan kun je lekker zoiets weer draaien, zodat je geen standaard muziek hebt. Verder is Jamiroquai goed en lekker maf, Heather Nova is heerlijke rustige muziek die goed in elkaar zit. O ja, ook Moby is tof!

bonhAm

Wat heb jij een grappige smaak. Niets meer aan doen, zou ik zeggen.

Och, maar ik ben altijd benieuwd naar de smaak van anderen.

Van Heather Nova heb ik ook een CD (Siren). Wel een leuke stem, en redelijk wat variatie in de nummers. Toevallig vorige week nog geluisterd.

Jamiroquai (hij ging geloof ik weer beginnen) vind ik wel lekker anders, maar weer een beetje te glad ofzo. Muziektechnisch wel goed trouwens.

Tracy Bonham had ik ergens onder in mijn rek nog iets van staan, en vind ik weinig speciaal.

Moby daarentegen heeft wel wat leuke dingen gedaan. Feelin' so Real (van vroegâh) en Porcelain luister ik nog wel eens. Zijn album Play was trouwens saai.

Heb een CD van de manic street preachers.... erg relaxed. Wel een beetje 'grafgeluid' maar ook wel mooi.... ('t is maar net waar je van houdt ;) )

Green day ook wel lekker, Muse.

Verder is die parade of the athletes van Tiesto errug lekker!

Ach mijn smaak is eigenlijk te breed om op het forum te posten... hier en daar een retelekker nummer dat je helemaal grijsdraait :)

Wat onbekender, maar wat mij betreft ook leuk: de cd Grave Dancers Union van Soul Asylum. Staat het bekende nr. Runaway Train op, maar de rest is ook wel het luisteren waard. Niet heel bijzonder, maar wel een relaxed cd-tje.

Hmm ben toch echt bang dat mijn top 10 (albums) er toch redelijk anders uit ziet:

  1. Metallica: Symphony and Metallica... BRILJANT gewoon!

  2. Guns 'N Roses: Appetite for Destruction

  3. Apocalyptica: Cult

  4. Nightwish: Over the hills and far away

  5. Dream Theather: A Change Of Seasons

  6. Meatloaf: A Bat Out Of Hell (verrassend)

  7. Sonata Artica: Reckoning Night

  8. Guano Apes: Proud like a god

  9. Red Hot Chilli Peppers: Californiacation

  10. Linkin Park: Hybrid Theory

Ah, jij bent van de gitaren begrijp ik?

Dan kan ik je Powerman 5000 aanraden. Lekker rauwe stem heeft die gast.
Met name When Worlds Collide, Supernova en The End of Everything.

Ik heb trouwens ook een keer een CD van Dream Theater geluisterd, omdat ik dacht dat het mooie ambient zou zijn. :P

Meat Loaf is ook nog steeds goed. Jammer alleen dat ik er op een gegeven moment achter kwam dat hij zijn teksten niet zelf schrijft. :?

Jean schreef: ... Ik heb trouwens ook een keer een CD van Dream Theater geluisterd, omdat ik dacht dat het mooie ambient zou zijn. :P ...

Maar ik mag toch wel aannemen dat je die cd alsnog vaak draait?

Over welke cd heb je het eigenlijk? Niet dat het veel uitmaakt, al hun cd's zijn briljant, maar gewoon even nieuwsgierig! :)

Natuurlijk draai ik die CD niet meer. Ik luisterde hem in een winkel, en heb hem vervolgens links laten liggen. Het was precies de muziek die me eigenlijk niks doet. De spreekwoordelijke dertien in een dozijn.
Zie ook Nightwish, Within Temptation, enzovoorts.

Het was trouwens Awake volgens mij.

Wat leuke muziek:

-Radiohead
-coldplay
-Dire Straits
-Moby
-Stereophonics
-Muse
-Saybia
-Bob Dylan

  • Cranberries
  • Sixteen horspower
    Dit kent u allemaal al? En allemaal iets te uitgekauwd?
    Luister dan eens dit: Stukje onbekender maar Echt stuk voor stuk geweldig!!

-Nada Surf
-Yann Tiersen

  • Feeder
  • Pedro the Lion
  • Explosions in the Sky
  • Novastar
  • Ed Harcourt
  • Johnny Cash (vooral van de laatste 10 jaar van z'n leven)
  • Kent
  • Millionaire (Deus)
  • Nick Cave
  • Wilco
  • Soulwax
  • Zita Zwoon

Heb je ook wat titels?

Hola: vergeet ik The Best Of van Cat Stevens. Als je denkt: waar ken ik dat nummer van... Ja, die is van hem gecovered...

En in de categorie Nederlandstalig kan ik de cd's Roltrap naar de Maan of anders de cd Alles (voor als je echt alles van hun wilt hebben) van Klein Orkest aanbevelen. Humoristische cabaretpop gecombineerd met goed doordachte (tekstueel in ieder geval dan) serieuzere liedjes. Ja, ze hebben meer geschreven dan Over de Muur...

Hier is mijn top 10:

  1. Gouryella - Ligaya
  2. Muse - Thoughts Of A Dying Atheist
  3. Enya - La Sonadora
  4. Rank 1 - Symsonic
  5. Linkin Park - Session
  6. DJ Tiesto - Clockwork Orange
  7. Sting - Fields of Gold
  8. The Prodigy - Out Of Space
  9. Dire Straits - Brothers In Arms
  10. Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence

Maar wat ook heel goed is:
-Paul Oakenfold
-Pet Shop Boys
-Genesis
-Metallica
-Silkstone
-Vangelis

Metellica? Metellica?? Metellica???

Wat vond jij ook al weer van dubieuze trance-feesten? Metellica kan echt niet, jongen.

Jean schreef: Ah, jij bent van de gitaren begrijp ik? Dan kan ik je Powerman 5000 aanraden. Lekker rauwe stem heeft die gast. Met name When Worlds Collide, Supernova en The End of Everything.

Ken het niet, zal het eens proberen, maar ben niet echt van de gitaren, meer Symphonic Rock/ Metal..

Ik heb trouwens ook een keer een CD van Dream Theater geluisterd, omdat ik dacht dat het mooie ambient zou zijn. :P

:daumenhoch:

Meat Loaf is ook nog steeds goed. Jammer alleen dat ik er op een gegeven moment achter kwam dat hij zijn teksten niet zelf schrijft. :?

.. BREEK KLETTER BARST!! AAAH NEE DAT WIST IK NIET... :asdf: :asdf: :asdf:

RC schreef: Metellica? Metellica?? Metellica??? Wat vond jij ook al weer van dubieuze trance-feesten? Metellica kan echt niet, jongen.

Als Metallica niet kan, dan kan een trance-feest al helemaal niet!! :evil: :evil:

Peterke schreef: top 10

nooit gedacht dat jij zoveel gevoel voor muziek hebt. Echt serieus, jouw top 10 is niet precies mijn toptien, maar ik had ehm kunnen verzinnen. goedzo

laatst een CD van The Shins gekocht, Chutes too narrow. fantastisch gewoon. verder Zita Swoon, cd maakt weinig uit, al doet I Paint Pictures On A Wedding Dress me nog altijd veel. Jimi Hendrix hoort nog altijd bij mn all time favorites, net als Pink Floyd, Belle & Sebastian, Sigur Rós, Weezer en alles wat ik weer vergeet. ben niet heel erg van de top tienen, meer van de top veertig in mn cdkast...

Ik hoor regelmatig mensen over Zita Swoon. Toch maar eens naar gaan luisteren. Ik ben benieuwd.

Vandaag via de site van De Spieghel trouwens terecht gekomen op de site van Francien van Tuinen. http://www.francienvantuinen.com/
Staat een aantal fragmenten van nummers van haar album op. Zeker de moeite waard om even te luisteren. Erg aangename jazz.

Ik heb even de topictitel aangepast.