Leuk! om een keer te kijken of je een top 10 kunt maken. Wel moeilijk ook, lukt me eigenlijk niet, veelsteveel leuke muziek. Dus ik heb niet echt een top-tien-mooiste-nummers, maar een top tien van 'bands' die (denk ik) nog niet genoemd zijn.

The cardigans – my favourite game
Everlast - what it’s like
Buena vista social club – chanchan (zin in zomer-muziek)
Goo goo dolls – iris
Elvis Costello – I want you (geniaal simpel)
Five for fighting – easy tonight
Margriet Eshuijs – What I do know
Snow Patrol - run
Boudewijn de Groot - Avond ( Het nederlandse aandeel)
saybia Hemmeligt nummer ( Ok, al wel genoemd, maar dit is zo'n tof nummer dat ik em toch wil noemen)

En verder heeel veel dingen die al wel (of niet) genoemd zijn in de vorige 6 pagina's.

@jean: heb net ff nieuw nummertje gehaald:

way out west - killa (duurt +-11 min).

daar kan die tiesto nog echt wel ff wat van leren

wouter schreef: way out west - killa (duurt +-11 min). daar kan die tiesto nog echt wel ff wat van leren

Het is een rete relaxed nummertje, maar om nou gelijk te zeggen dat Tiësto er wat van moet leren...
Zelf zegt Tiësto in de cd hoes van In Seacrch of Sunrise 3 van die gasten dat: "their album is a must for everybody". Hij weet wel dat die gasten goed zijn, en hij gebruikt ze ook wel. Het nieuwe album van WOW; Don't look now is dan ook een aanrader. (is ook via Black Hole uit gekomen...)

Way Out West, altijd lekker. Net als Solar Stone en dat soort rakkers. Die doen gewoon hun ding.
Dit nummer begint trouwens wel fijn, maar bij een minuut of 4 vind ik hem nogal saai worden. Haalt het niet bij bijvoorbeeld Mindcircus (G&D mix).

En In Search of Sunrise 3 is de slechtste uit de serie.

Jean schreef: Haalt het niet bij bijvoorbeeld Mindcircus (G&D mix). En In Search of Sunrise 3 is de slechtste uit de serie.

Mindcircus staat op In Search of Sunrise... in de Gabriël&Dresden mix NB.

wouter schreef: @jean: heb net ff nieuw nummertje gehaald: way out west - killa (duurt +-11 min). daar kan die tiesto nog echt wel ff wat van leren

Hmmm, smaken verschillen, doe mij Tiesto maar gewoon.

Hmm, een toptien zal er niet van komen. Zelf ben ik meer van de relaxte muziek: Moby, Grandaddy, Sigur Ros. Grandaddy kan ik je wel aanraden: wat meer rustig, soms wat rock, meestal vaag. Ook Sigur Ros maakt heerlijke muziek; eigenlijk moet je een CD in een keer luisteren. Enig probleempje is dat de tekst in IJslands is. Waar ik naar op zoek ben is muziek met gevoel. Geen pop, daar walg ik van. Meer op de manier van Muse, Coldplay, Moby.

Rossatron schreef: [..]Hmmm, smaken verschillen, doe mij Tiesto maar gewoon.
Rossatron schreef: [..](...) het enige dat ik dan hoor (....) is de standaard trance-achtige muziek. Gewoon lekker in het gehoor, stampertje eronder, vrouwtje incluis covertje erboven, goed voor een feestje of een stevige studiedag. Maar dat zijn deuntjes die gebaseerd zijn op muziek. Die beat hebben we nodig om de geweldige muziek van vroegah ook nu nog op de dansvloer te kunnen luisteren.

zo vraag je r natuurlijk ook om... is t n keer moeilijker dan de standaard tiesto trance, is t ook weer niet goed :wink:

Ha, dat dacht ik ook toen ik het las.
Maar daarna dacht ik 'Ach, ik vergeef het hem'.

Dan nog een tipje:
Sanvean - I Am Your Shadow

Van die reclame met die kanarie aan die lantaarnpaal, over de natuur.
Met dank aan Robbert via Ligtenberg.

Jean, ik heb wat van jouw aanraders geluisterd, en ik kan niet echt zeggen dat ik het wat vind. Overigens vond ik het ook niet echt wat ik had verwacht. Ik had nl. hèle stevige beats verwacht, maar kreeg standaard trance-sterkte, misschien met een net wat scherpere sound, maar toch niet echt schokkend.

Hocico - Ik vond het wat op metal lijken qua vocals, had wel wat van een grunt die door de computer heen wat gehaald. De beat was wel interessant, maar ontwikkelde zich niet echt genoeg naar mijn smaak, en het werd na een tijdje meer van hetzelfde. Beetje het Kraftwerk-euvel. Ik werd een beetje chagerijnig van deze muziek, niet wat voor mij denk ik. Komt het uit Duitsland?
geluisterde nummers - Self Destructive Path; Where Angels don't Sing
Cijfer: 3/10

VNV Nation - Dit leek mij gewone trance, zonder verdere boven het genre-uitstijgende kwaliteiten (zoals die bij Tiësto aanwezig zijn imo). De (bij de geluisterde nummers) mannelijke vocals klinken stevig, maar zijn naar een tijdje te eentonig naar mijn smaak. Leuk als achtergrond.
Geluisterde nummers - Beloved; Dark Angel
Cijfer: 7/10

Covenant - Dit klonk als ouderwets lekkere stamp-dance (ben niet zo thuis in verdere subgenres). Lekker stevig en simpel qua beat en melodie, lekkere dans/werkmuziek. Niet meer, niet minder.
Geluisterd nummer - Call the Ships to Port (Radio Edit)
Cijfer:7,5/10

Misschien moet ik toch die Aslan Faction uitproberen. Qua stevige beat kan ik zelf aanraden (wel Drum & Bass, moet je wel net leuk vinden/trekken...) Roni Size, Technical Itch, Dom & Roland - Killa Bullet. Qua interessante beat vind ik Boards of Canada en Funckarma wel aanraders.

Het zijn inderdaad allemaal artiesten die je moeten liggen. Met name Hocico zal bij heel weinig mensen in de smaak vallen. Hoewel ik moet zeggen dat je niet de beste nummers hebt geluisterd. Maar ze zijn wel redelijk representatief voor het geluid van Hocico. Probeer anders nog even Bloodshed of Bizarre Words. Die zijn wat nieuwer.
Overigens is deze muziek ook niet geschikt voor vrolijke buien. Meer voor energieke, brute buien :twisted:
Het komt uit Mexico, maar vindt wel gretig aftrek in Duitsland inderdaad.

Wat betreft de andere twee ben ik met je eens dat het redelijk op trance lijkt. Wat het voor mij alleen onderscheidt zijn de veel betere vocals die erin zitten. Beter dan een Do of Milk Inc wat mij betreft.
Op VNV en Covenant ben ik alleen ook wel een beetje uitgekeken inmiddels.

Ik heb ook wat dingen van Roni Size en Technical Itch binnengehaald, maar volgens mij hebben wij een wat afwijkende opvatting van 'een stevige beat'.

Roni Size:
Doet me erg denken aan Apollo 440. Lekker snel, maar niet echt stevig. Op zich best leuk, maar ik mis een beetje de echt harde beat eronder. Maar goed, dat is ook niet echt voor Drum'nBass.
Heeft hij trouwens ook nummers voor het spel SSX Tricky gemaakt? Vooral het nummer Godfather of Noize (met Rhazel) kwam me erg bekend voor. Grappig zeg.
Geluisterde nummers: Godfather of Noize, Watching Windows, Brown Paper Bag, The Calling

Technical Itch:
Komt al meer in de buurt. Iets overtuigender dan Roni, maar nog steeds een klein beetje te weinig. De reden daarvoor is dat ik soortgelijk materiaal op mijn PC heb staan, namelijk Panacea. Dit is net zoiets, maar dan met een stuk meer noise en harde beats. Probeer bijvoorbeeld Menhater, Twisted Designz of Tobsucht.
Technical Itch was dus wel leuk, maar het blijft een beetje op de vlakte.
Geluisterde nummers: Stack, Atalantic State, Soldiers VIP (die laatste bewaar ik wel 8))

De andere dingen die je noemde zal ik binnenkort nog even luisteren. Maar ik kan al wel vertellen dat ik van Boards of Canada al het een en ander heb liggen, en dat bevalt me inderdaad prima. Lekker mellow :blumenkind:

Overigens kun je Aslan Faction wel proberen, maar als je Hocico al als een grunt vindt klinken, zal meneer Faction waarschijnlijk als de Übergrunt overkomen... Mocht je het toch willen, doe dan Blood Letting en Widow Chamber.

Jean schreef: Dan nog een tipje: Sanvean - I Am Your Shadow Van die reclame met die kanarie aan die lantaarnpaal, over de natuur. Met dank aan Robbert via Ligtenberg.

wat n helden! dat nummer moet ik hebben. nu weet k de naam tenminste.

ennem, Neal Morse - Cradle to the Grave

Zeer goed geschreven tekst metname! Op concert werd het trouwens gezongen door zijn zoontje en hijzelf. 8)

Maurijn schreef: ennem, Neal Morse - Cradle to the Grave Zeer goed geschreven tekst metname! Op concert werd het trouwens gezongen door zijn zoontje en hijzelf. 8)

Hee Maurijn, wat vind je van One? :wink:

Hier zingen Neal en Wil Morse Cradle to the Grave...

Baynes schreef: Hier zingen Neal en Wil Morse Cradle to the Grave...

ben je acht, moet je zulke teksten zingen... wordt je wel hard van iig

wouter schreef: [..] ben je acht, moet je zulke teksten zingen... wordt je wel hard van iig

en een klein beetje arrogant.....
maar twas wel een schattig jochie hoor..

Anja jij gaat toch naar Saybia vanaaf? veel plzr en hier even vertellen hoe het was he! :)
(mooi nummer: 'please tell me why do birds, sing when you're near me')

christine schreef: Anja jij gaat toch naar Saybia vanaaf? veel plzr en hier even vertellen hoe het was he! :) (mooi nummer: 'please tell me why do birds, sing when you're near me')

ehm... the day after tomorrow? :) :lol:

Skippy schreef: [..] ehm... the day after tomorrow? :) :lol:

ja, die ja! :wink: kben benieuw hoe het was!

*Christianne*

Ik ben geweest! Was tof!