UndahCovah schreef: En qua tekst: sommige teksten zijn heel diepzinnig bedoeld maar falen ontzettend in dat doel.) Al me al weet ik het dus niet zo goed met dit album.

Vond je de andere teksten van Coldplay dan wel heel briljant/ mooi/ origineel?

Mooi wel, briljant en origineel zijn ze nooit geweest, op geen enkel album. Veel teksten van de oude albums waren niet echt diepgaand en meer van het kaliber 'You and me in love... blaat' (en dan iets beter uitgewerkt.)

Maar op het nieuwe album doet Coldplay een poging om iets minder oppervlakkige teksten te maken, die poging faalt mijns inziens.

Dit album is tof. Je wilt het gewoon blijven luisteren, en dat is goed. En het is in ieder geval beter dan X&Y, dat was namelijk best wel jammer in feite.

Maar Herman, kan je inhoudelijk even toelichten waarom naar jouw mening Coldplay faalt met diepgaande teksten schrijven? Wie zegt dat jij ze snapt?

C.A. schreef: Dit album is tof. Je wilt het gewoon blijven luisteren, en dat is goed. En het is in ieder geval beter dan X&Y, dat was namelijk best wel jammer in feite. Maar Herman, kan je inhoudelijk even toelichten waarom naar jouw mening Coldplay faalt met diepgaande teksten schrijven? Wie zegt dat jij ze snapt?

haha, wie zegt dat jij ze snapt, briljante opmerking. maar ik vind wel dat een zanger zijn mogelijk aanwezige intellectualiteit moet uiten door diepgaande teksten te schrijven die ten minste nog door mensen met een academisch karakter te begrijpen zijn. anders kun je net zo goed de eerste de beste jan smit het podium oproepen en zeggen dat het enorm diepgaand en intellectueel is wat hij zingt, en als je dat niet door hebt je maar aan jezelf moet gaan twijfelen. (wat mss in jouw geval geen kwaad kan C.A. met je kast die op de kop staat)

Hee wel ouderwetse muzeksmaken zeg, ik sta verbaasd.. zijn er binnenkort nog leuke concerten in Groningen? Who knows?

:shock:

In november komen The Dodos en No Age in Vera, daar ga ik sowieso heen!

Tijdens het Noorderzonfestival kon je gratis naar The Dodos. Ik was erbij, en het is niet eens mijn smaak...

geen idee wie dat zijn...the simplon is ook leuk. katie melua was hier wel. damien rice is wel erg leuk.

even weer over Coldplay. Je moet goed in je hoofd houden dat ze nog maar 8 jaar bestaan.. Het succes van parachutes hebben ze leuk weten uit te spreiden over 3 albums. Nu moeten ze weer iets nieuws, en in het hart van de artiest ben je daar dan ook aantoe. Ik vind dat ze het leuk hebben opgelost met een semi- experimenteel album. Ook in dit nieuwe cirquit moeten ze groeien..
Nog 1 dingetje, ik sprak laatst een kerel die helemaal in de geluidstechniek zit, hij doet ook concerten van coldplay. Heeft ook uitgebreid staan praten met Chris. Maar hij mocht dus gratis naar hun concert in Berlijn waar hij de accoustiek van heeft ontworpen en hij had nog nooit zo'n subliem concert meegemaakt. Blijkbaar weten ze wel waar ze mee bezig zijn ^^

ik las dat er hier ook mensen bij last.fm zitten, ook ik ben daar toevallig

mijn profiel: http://www.last.fm/user/ping-wing

Hey, leuke muziek luister je Berdien. Ik heb van de Shins alleen het album "Wincing the Night Away" vrij veel geluisterd, leuke band.

Mijn profiel is

BerniceSmit

Gaat het alleen over muziek luisteren, of is het een breder topic?

Herbsgarden

Wat had je in gedachten?

BerniceSmit

Welke muziek spéél je

Herbsgarden

Ik speel niets meer, maar vanochtend zong ik onder de douche van The Cold War Kids.

Dit is echt mijn meest zinloze post ooit.

Haha, dan wordt het topic heel anders. Oké:

Bernice schreef: Welke muziek spéél je

Alles met tenminste twee notenbalken, van Yann Tiersen en Coldplay tot J.S. Bach en Philip Glass.

Of is dat dan weer te breed?

BerniceSmit

haha, nee prima joh. Meest recente?

Ik zal het maar bij piano houden :). De Holberg-Suite van Edvard Grieg. Erg leuke en laat-romantische muziek. En niet al te moeilijk.

Maar volgens mij is dit topic meer voor popmuziek bedoeld.

BerniceSmit

Die moet je dan maar eens laten horen, misschien kan ik het ook wel spelen als het niet te moeilijk is :)