voor iedereen die toch al van gabriel&dresden houdt: ben net weer de remix van de themesong van nip tuck a perfect lie aan t luisteren. briljant!

en nog n tip voor drum 'n' base liefhebbers: fluke. is al wat langer aan de weg aan t timmeren (matrix themesongs), maar toch. vooral reeferendum, riedeltje lijkt alleen wat op een nummer van muse.

Normaal ben ik nooit zo'n liefhebber van clips, maar deze vind ik echt subliem!

Hier volgt de muziektip voor dinsdag 13 maart 2007:

Hed Kandi Beach House 04.03 aanzetten en op het balkon of in de tuin gaan zitten.

Zo, even dit topic weer omhoog halen. Zojuist weer eens bekeken. Wat een fantastische uitvoering is dit toch. Sluit de gordijnen, zet je stereo op oneindig en kijk en luister naar dit spektakelstuk! Kippenvel gegarandeerd...

Wat ik laatst ontdekt heb is allereerst Alela Diane, prachtige muziek.. (Bijvoorbeeld The Rifle: )
En verder Willie Nelson met zijn 'Outlaw Country'. Heel mooi!
En Adele uit Londen, knettergave stem..

N.B. Steendam
Julian schreef: Zo, even dit topic weer omhoog halen. Zojuist weer eens bekeken. Wat een fantastische uitvoering is dit toch. Sluit de gordijnen, zet je stereo op oneindig en kijk en luister naar dit spektakelstuk! Kippenvel gegarandeerd...
Laatst heb ik dat hele concert gezien... echt prachtig!

Jullie moeten allemaal Damien Rice luisteren. Die kan er wat van. :wink:

Klopt.

Ik heb nooit van Damien Rice gehouden. Veels te zweimelige singer-songwriter. Hij kan goed zingen en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het leuk vinden maar mij pakt het totaal niet.

Nu even iets anders, Wie gaat er mee als Flogging Molly een keer in Nederland komt? Gegarandeerd een festijn waar je bij wilt zijn! Lijkt me leuk om met een hele GSV delegatie dit feestje mee te maken!

Hadden we het daar niet laatst over op soos? Ik meld me bij deze aan.

Haha, feestje wordt het dan wel, misschien ben ik er dan ook bij.

evt. wil er een Arnold mee, lekker beuken!:D

en even een leuke video: http://nl.youtube.com/watch?v=ST2BGQWeOgY

Koning Drietand

Ik heb dan ook wel belangstelling, ligt een beetje aan de kosten voor het concert. Het is ook weer niet de beste band, maar wel lachen.

N.B. Steendam

Voor iedereen die bij Last.fm zit: meld je even aan bij de GSV groep. Voor iedereen die niet weet wat het is: www.last.fm

Nu luisteren de gsv'ers het meest naar:Arctic Monkeys, Pink Floyd, Eric Clapton, Simon & Garfunkel en The Beatles. Gelukkig heb ik 'bier en tieten' nog niet in de lijst zien staan. :)

Ja! meld je aan op www.last.fm! bekijk de mijne eens: www.last.fm/user/undahcovah

Wat is precies het idee achter deze site? Ik nie snap nie

Hij houd bij hoeveel nummers je luistert en daar maakt hij een net lijstje van. Hij maakt een lijstje van zowel de artiest als van individuele nummers. Verder heb je een Weekly Top Artist. Die laat zien wat je de afgelopen week gedraaid hebt.

Als je op artiesten klikt dan kun je discussies lezen van andere gebruikers over die artiest. Ook kun je zien wat voor albums die artiest gemaakt heeft. Wat ook heel leuk is dat er een ook een rijtje 'Similar Artist' als je bij een artiest kijkt. Daarin staan artiesten die in hetzelfde straatje passen.

Het leuke is dat je veel nieuwe muziek kunt ontdekken. Als je een lijstje van 1 van je muzikale 'neighbours' bekijkt dan staat er vast wel een band tussen die je nog niet kent. Die kun je dan een keer gaan luisteren en op die manier ontdek je veel nieuwe muziek!

En daarnaast is het gewoon leuk om te zien hoeveel en wat je luistert. Je hebt bijvoorbeeld ook een lijstje waarin staat wat je het afgelopen jaar gedraaid hebt.

Leuk nieuw album van Coldplay. Best wel anders dan hiervoor, maar wel tof.

UndahCovah is een beetje verdeeld daarover, zo las ik op MusicMeter :). Vertel eens, ben wel benieuwd.

Huh? zit jij op MusicMeter? Wat is jouw account naam?

Verder: ik ben er inderdaad verdeeld over, er staan goede nummers over maar ook nummers waar ik helemaal niets mee kan. Coldplay probeert met dit album iederen ervan te overtuigen dat ze ontzettend progressief/origineel/diepgaand/vernieuwend uit de hoek kunnen komen. Aan de ene kant lukt dat wel aardig, ik had bij het luisteren van dit album wel iets als 'huh? wat heeft Coldplay nou gedaan?'. Maar daarnaast is het heel geforceerd en is het helemaal niet zo origineel als ik op het eerst gezicht dacht. Sommige teksten falen gewoon ontzettend in hun opzet, net als sommige stukjes muziek (ik doel op de Timbalandachtige beat in het nummer Lost!, gewoon erg lelijk. En qua tekst: sommige teksten zijn heel diepzinnig bedoeld maar falen ontzettend in dat doel.) Al me al weet ik het dus niet zo goed met dit album.