Joachim Sickbock

Elke vrijdagavond is er tegen billijk tarief een sportzaal gehuurd. Maar de huur dreigt te worden opgezegd, omdat er geen sporters (en dus betalers) zijn.
Daarom: wie wil vrijdagavond sporten? Volleybal kan, maar ook zaalvoetbal of apekooi. Als het maar vast is. Er moeten vaste leden zijn, die ook op een vast tijdstip betalen, ongeveer €10,- per maand, eerder minder dan meer. Maar dat hangt af van het aantal leden.
Het zou jammer zijn dat zo'n goedkoop zaaltje op zo'n vaste tijd aan de neus van de GSV voorbij zou gaan. Nu niet geaarzeld, want er moeten snel enkele knopen mbt de huur doorgehakt worden. Dus: sport mee (welke sport, daar komen we wel uit) en zegt het voort. Iedereen is welkom, vrouwelijk en mannelijk, jong en oud.

Informatie: Roberto of Matthijs F.

L1Rn4urAyA7aTEe

Jo! Maar ik kan niet goed volleyballen, dus als er gebadmintond (!?!) wordt of gebasketbald vind ik het prima!

Hmmm, sporten schijnt gezond te zijn....... en het past wel in mijn rijtje goede voornemens vermoed ik. Badmintonnen vond ik vroeger wel een leuke sport, volleyballen ook wel. Nou vooruut, schrijf me maar op (en stuur de rekening maar op ofzo).

P.s. aanstaande vrijdag kan ik niet en die week erna ook niet, maar daarna komt het vast goed.

Avond sporten klinkt niet gek. Als er gevoetbald of gevolleybald wordt, wil ik meedoen.

LTW schreef: Hmmm, sporten schijnt gezond te zijn....... en het past wel in mijn rijtje goede voornemens vermoed ik. Badmintonnen vond ik vroeger wel een leuke sport, volleyballen ook wel. Nou vooruut, schrijf me maar op (en stuur de rekening maar op ofzo). P.s. aanstaande vrijdag kan ik niet en die week erna ook niet, maar daarna komt het vast goed.

dat is een lekker begin, maar is er geen animo voor zaalvoetbal?

Vriend Niels
The Master schreef:
LTW schreef: Hmmm, sporten schijnt gezond te zijn....... en het past wel in mijn rijtje goede voornemens vermoed ik. Badmintonnen vond ik vroeger wel een leuke sport, volleyballen ook wel. Nou vooruut, schrijf me maar op (en stuur de rekening maar op ofzo). P.s. aanstaande vrijdag kan ik niet en die week erna ook niet, maar daarna komt het vast goed.

dat is een lekker begin, maar is er geen animo voor zaalvoetbal?

Ik vind vrijdagavond niet zo'n hele ideale avond, maar zaalvoetbal trekt mij wel aan. Volgens mij zijn er nog een stuk meer GSV'ers die wel willen zaalvoetballen. Misschien is het een idee als er genoeg animo is om eens in de twee weken in de zaal te voetballen en de andere keren bijv. te gaan volleyballen.

Het één hoeft het ander overigens niet uit te sluiten. De zaal is de hele avond beschikbaar; dus vanaf een uurtje of 19.00 kan er al gespeeld worden. Je kunt dan bijvoorbeeld zeggen dat er eerst tot 21.00 uur wordt gezaalvoetbald, en dan tot ± 23.00 uur (of later) gevolleybald.

Over de optie 1x per twee weken zaalvoetballen; Dit is misschien nog niet zo'n slecht idee. Belangrijk is alleen dat, om het überhaupt door te kunnen laten gaan, er voldoende mensen meedoen. Het beslismoment hiervoor ligt al heel snel; namelijk op donderdag avond of misschien nog vrijdag middag. Tegen die tijd zullen Matthijs en ik moeten kijken of er wat mogelijk is; en anders zullen we helaas de zaal op moeten zeggen...

Wat mij betreft zijn er dan de volgende lidmaatschappen mogelijk: 4 opties, en dus 2 keuzes:Je gaat zaalvoetballen óf je gaat volleyballen.Je gaat 1x per week óf je gaat 1x per 2 wekenVoor de optie van 1x per week is de prijs € 10,- per maand, en voor de optie van 1x per twee weken is de prijs € 5 per maand.

Helaas is het niet mogelijk om een andere dag te kiezen; hier hebben we al eens om gevraagd; maar de zaal schijnt nogal druk bezet te zijn.

Carloz schreef: Wat mij betreft zijn er dan de volgende lidmaatschappen mogelijk: 4 opties, en dus 2 keuzes:Je gaat zaalvoetballen óf je gaat volleyballen.Je gaat 1x per week óf je gaat 1x per 2 wekenVoor de optie van 1x per week is de prijs € 10,- per maand, en voor de optie van 1x per twee weken is de prijs € 5 per maand. Helaas is het niet mogelijk om een andere dag te kiezen; hier hebben we al eens om gevraagd; maar de zaal schijnt nogal druk bezet te zijn.

Ik zou in principe wel elke week kunnen en willen als we gaan zaalvoetballen. Het liefst dan op tijd, zodat ik nog naar Dalfsen kan die avond. Want daar moet ik zaterdag weer zaalvoetballen. De optie 1 keer in de 2 weken (als er 1 keer in de twee weken wordt gevoetbald) is ook wel aantrekkelijk, maar dan weer max. tot 21 uur voor mij!!

Weet je meer mensen? Ik neem aan dat als je gaat zaalvoetballen, je niet met elke druif in het veld wilt staan; dus is het misschien slim om zelf hier en daar te vragen wie meer zin heeft. Ik weet namelijk niet of alle zaalvoetballers ook deze week op het forum kijken.

Carloz schreef: Weet je meer mensen? Ik neem aan dat als je gaat zaalvoetballen, je niet met elke druif in het veld wilt staan; dus is het misschien slim om zelf hier en daar te vragen wie meer zin heeft. Ik weet namelijk niet of alle zaalvoetballers ook deze week op het forum kijken.

Dat is waar, maar er zijn nogal wat mensen die daar wel behoefte aan zullen hebben volgens mij.... Er zijn een aantal eerste jaars die volgens mij wel willen zaalvoetballen, maar ik weet niet of die tijd hebben. Daarnaast zijn Lennert Molema, Henk van Biessum, Koos L., Matthias Esbach, Adriaan Weening, Chris Havinga, Jan Jaap Snoep, Ynse de Vries, Bart van der Stege e.d wel (zaal)voetbal liefhebbers, maar ik weet niet in hoeverre die daar tijd in willen steken of zin in hebben.

Judoka's der GSV, verenigt u!!

Volgens mij is een keertje besloten dat er een judo-avond georganiseerd gaat worden. Ik neem aan dat er genoeg matten in de zaal zijn, kan iemand daar duidelijkheid over geven. Ik zou het dan een leuk idee vinden om de matten te gebruiken om een potje te ravotten. De bril die nu op mijn neus staat, heb ik al behoorlijk lang...

Gewonen gym-matjes zijn er vast wel; en ook wel zo'n dikke mat; maar we zijn nu eigenlijk eerst op zoek naar mensen die er vast in willen. Dus mensen die elke week, of twee wekelijks iets willen doen. Een avondje judo-en vind ik opzich geen probleem; maar dat is iets wat denk ik één keer plaatsvindt, en er dus een avondje (in overleg) geruild moet worden met voetbal of volleybal.
Dat kan altijd later nog in overleg; nu eerst graag (groepjes) mensen die wekelijks of tweewekelijks willen sporten. Tot nu toe lijkt mij voetbal de meest haalbare optie; dus ik zou zeggen, geeft u massaal hiervoor op!

Oké,

  • een keer judo lijkt me leuk, volgens mij moet ik nog ergens een oranje band liggen, dus dat komt vast goed.

  • ik ga toch voor de volleybal, voetbal sluit ik opzich wel uit, ook al sluit ik niet uit dat ik een keertje zoveel mogelijk enkels kom beschadigen :lol: (dus als het alleen voetbal word schrijf ik me weer uit)

  • misschien als er voetbal en volleybal komt het vroeg en laat per week om te draaien als er voor wekelijk word gekozen.

  • apekooi is ook wel eens lache

Laat maar horen wanneer er gezaalvoetbalt wordt. deden we vroeger na een gymles ook altijd al.

LTW schreef: dus als het alleen voetbal word schrijf ik me weer uit
Het wordt wat mij betreft i.i.g. niet alleen voetballen. Ik heb op dit forum wel vaker een oproep gedaan voor volleyballers; en toen eigenlijk met name alleen voor jongens. Die luxe konden we ons toen nog (enigszins) permiteren; en het leek de spelersgroep toen niet verstandig om meiden mee te laten spelen. Nu hebben we toch vrij weinig spelers; en zullen we gewoon moeten kiezen; of stoppen, of.... openstelling. Daarom nu de oproep die ook voor meiden geldt: heb je zin om vrijdagavond te volleyballen; geef je dan nu op, vóór donderdag. Dus allereerst zoeken we extra mensen voor de volleybalvereniging Animo; waarbij dames ook hartelijk welkom zijn. Verder zoeken we nog iets naast volleybal, wat heel goed een voetbal team kan zijn. Als ik zo de reacties lees, lijkt me dat een hele reële optie. Verder zijn er nog de dagjesmensen (ik noem ze voor 't gemak even zo), die graag een keer willen apekooien, judo-en, badmintonnen etc. dat kan misschien ook wel een keer, maar dat is nu gewoon even niet aan de orde. Donderdagavond wordt besloten of we wel of niet het zaaltje aanhouden. Dat hangt af van het aantal mensen dat lid wil worden. We moeten hiervoor dus eerst enige zekerheid hebben. Als we dus doorgaan, is het wellicht mogelijk om een keertje met een volleybal- of voetbal-team te regelen dat je een keer iets heel anders gaat doen. Prima wat mij betreft; maar dat is pas iets dat later aan de orde komt. Verder: als er mensen waren die graag elke week wilden judo-en (of iets anders), of tweewekelijks, dan valt dat natuurlijk niet onder de categorie 'dagjesmensen', en is dit natuurlijk ook iets om mee te nemen... Hier de advertentie die ik ooit heb gemaakt (volgens mij ruim een jaar geleden). Dat vrijblijvend meespelen was wel de gewoonte van Animo, maar wordt nu waarschijnlijk even lastig; dus dat geldt nu niet. Ik was vergeten de spellingscontrole van Word uit te schakelen bij de screencapture :oops: PS: voor de volledigheid: dat vrijblijvend meespelen gaat nu niet lukken; omdat er geen avonden meer georganiseerd worden voordat er besloten moet worden of 't zaaltje wel of niet aangehouden wordt.

Kan de zaal evt. ook in tweeën gesplitst worden of is de zaal daarvoor te klein? Dan kunnen er twee sporten in één vrij uurtje gedaan worden.

Wie weet of er voldoende matten zijn om een half zaaltje mee te bekleden? Er moet een redelijk groot oppervlak zijn om op te judoën.

symfysis schreef: Er moeten vaste leden zijn, die ook op een vast tijdstip betalen, ongeveer €10,- per maand, eerder minder dan meer. Maar dat hangt af van het aantal leden.
Ik krijg van een aantal mensen vragen over de prijs. Er is iemand anders penningmeester, maar die bemoeit zich eigenlijk helemaal niet meer met Animo; dus ik probeer nu samen met Matthijs de zaken rond te krijgen. Dat moet opzich vrij eenvoudig te regelen zijn; want er moet per maand als absoluut minimum € 80,- bij de penningmeester binnenkomen. Betekent dat als we 10 volleyballers en 8 voetballers hebben, er veel minder aan huur gerekend kan worden. Een kleine toeslag bovenop het absolute minimum is wel nodig; maar dan praat je over een prijs van ± € 6,- per maand. De prijs hangt dus af van het aantal vaste leden dat we kunnen vinden; en ligt tussen de 6-10 euro. [ter illustratie: we betaalden altijd 15 gulden, maar die prijs was gebaseerd op 2 volleybalteams; dat is € 6,80]. Verder voor de zaalvoetballers en andere geïnteresseerden: het is denk ik handig dat wel duidelijk is over wat voor zaal we het hebben. Het is (zoals je kunt zien op de poster) het zaaltje van het Gomarus College aan de Magnolia locatie, wat dus betekent dat het niet zo'n enorme voetbal-zaal is waar ook wedstrijden in gehouden worden. Het is een zaal waar 1 volleybalveld in past (u kent het wel). Hier kan volgens mij ook wel in gevoetbald worden; maar dat moet u zelf maar beoordelen. Ik hoor het graag.
deboer schreef: Kan de zaal evt. ook in tweeën gesplitst worden of is de zaal daarvoor te klein? Dan kunnen er twee sporten in één vrij uurtje gedaan worden. Wie weet of er voldoende matten zijn om een half zaaltje mee te bekleden? Er moet een redelijk groot oppervlak zijn om op te judoën.
Splitsing van de zaal is geen optie. Het is (zoals ik vlak na je postte) zo'n kleine zaal, waar 1 volleybal veld in past. Of er voldoende matten zijn om een half zaaltje mee te bekleden weet ik niet. Ik ben eerlijk gezegd bang van niet... Symfisis!? weet jij dat?
Joachim Sickbock
Carloz schreef: Of er voldoende matten zijn om een half zaaltje mee te bekleden weet ik niet. Ik ben eerlijk gezegd bang van niet... Symfisis!? weet jij dat?

Volgens mij is er een kar met kleine matten erop, dus wel redelijk veel maar iig te weinig voor de hele zaal. Je zou de zaal kunnen opdelen voor judo en badminton.

symfysis schreef:
Carloz schreef: Of er voldoende matten zijn om een half zaaltje mee te bekleden weet ik niet. Ik ben eerlijk gezegd bang van niet... Symfisis!? weet jij dat?

Volgens mij is er een kar met kleine matten erop, dus wel redelijk veel maar iig te weinig voor de hele zaal. Je zou de zaal kunnen opdelen voor judo en badminton.

Een klein karretje met matten erop is niet voldoende om lekker op te judoën. Dat zal dan dus niet doorgaan. Helaas!!

Hoewel de vrijdagavond niet een heel ideale avond is, ben ik toch zeker van plan een aantal keren een balletje te komen trappen. Lekker zaalvoetballen!!!