Niets is mooier dan dat ene woord! Feyenoord!!

heel mooi gerijmd Riekje:).
Maar ook mijn ploeg heeft gewonnen afgelopen week, dus ik kan samen met de West Side Ultras (zo heten ze, en ik dus nu ook, de fans van Roda) trots zijn. Jammer genoeg zijn alle sjaals van de fanclub uitverkocht. Een wedstrijd is een goed idee, kunnen we dan niet naar Heerenveen - FC groningen? Of duurt dat nog erg lang?

Morgen gaat de FC uit Twente er weer tegen aan, en nu niet een KNVB-bekerwedstrijd maar in een eredivisiewedstrijd tegen Renske's clubje.
Ik wist helemaal niet dat ze normaal bij het nieuws de eredivisie uitslagen voorlazen zeg, maar nu hoorde ik het dus wel ineens, heel interessant :beat:

En maandag ga ik ook maar eens op zoek naar zo'n prachtig voetbalbroekje! En zo'n voetbalwedstrijd lijkt me ook wel grappig

Tot woensdag, 10.00 uur! ik ben erbij

Henrique schreef: Zaterdag spelen ze om 20u tegen FC Utrecht.

Juist. en wie heeft gewonnen??!!!
FC UTRECHT, hoera!!! 1-0, dankzij een treffer van Hans Somers vlak voor de rust.
Wat een prachtwedstrijd :dance:

Ander groot nieuws is dat Loïc Loval met onmiddellijke ingang Go Ahead Eagles voor FC Utrecht verruilt. Hij vermeldde nadrukkelijk dat hij de ambitie had om HOGEROP te spelen. Lijkt me duidelijk.

pff het AD schrijft: Zelf toonde de thuisclub (Utrecht) zich echter nog lang geen kandidaat voor de play-offs en in het verlengde daavan misschien Europees voetbal.

hmm wat een weekend. Ik moest het even verwerken, maar NAC heeft zaterdag helaas verloren van NEC. De eerste helft ging slecht en we stonden 2 - 0 achter, maar in de tweede helft begonnen we écht te voetballen en Sander van Gessel maakte de 2 - 1. Helaas bleef de gelijkmaker uit. In de tweede helft kregen we wel weer controle over de wedstrijd, maar NEC bleef ook op de counter gevaarlijk. De trainer Ernie Brandts miste mentale hardheid en dat ben ik eigenlijk wel met hem eens. Maargoed, NAC blijft mijn absolute favoriet!!

Gistermiddag heeft Roda JC het op nummer 1 bivakkerende PSV verslagen, het werd 2-0 in het Parkstad Limburg Stadion. Erg jammer Christianne..
Roda JC speelde energiek voetbal, en liep vooral in de eerste helft over PSV heen. Philip Cocu (verder een leuke man hoor) miste twee kansen, en door een doelpunt van Roda in de laatste fase werd de einduitslag bepaald op 2-0.
Verder zijn er nog wat leuke dingen gebeurd in de derde helft, maar die stonden intern op het West Side Ultra forum dus daar zeg ik verder maar niks over.

*Christianne*

Dat ga je niet menen...ben ik er een keer niet bij, gaat het meteen mis! Vandaar dat ik nog niks over de uitslag had gehoord. Nou, Christine, geniet van je overwinning. Dit hadden jullie natuurlijk ook wel even nodig, oh wacht...er wordt zojuist in mijn oor gefluisterd (door philip) dat ze Roda ook wel eens wat puntjes gunden.

Ik ben al elke dag bezig mijn spieren warm te maken voor woensdag!

Haha! Hilarisch om dit topic bij te lezen!! Riekje, ik kan niet zeggen dat je citaat uit het Feyenoordlied me koud laat, maar zolang we dispuut volgen, zal ik RBC trouw blijven steunen. Heleen, wat prachtig dat je het al over 'wij' hebt als het over NAC gaat. Dit belooft wat. Oja, ik ben er trouwens ook voor om naar die trouwerij van Arjen Robben te gaan, waar Mayke het over had. Lekkere voetballers spotten bij de ingang bedoel ik dan.

Oja, ik zal jullie ook nog even up-daten over de Jupiler League: Op dit moment is RBC aan het trainen. Ze zijn al vanaf tien uur bezig volgens de website. Morgen trainen ze om 10.00 en om 14.00. Tjonge, ze hebben het er maar zwaar mee. Afgelopen zaterdag heeft RBC tegen FC Emmen gevoetbald om die vervolgens met 5-0 onder de mat te spelen:

RBC maakte de intenties binnen de kortste keren duidelijk. De thuisploeg had slechts twintig minuten nodig om Emmen op een onoverbrugbare achterstand te zetten. Paul de Lange opende de schiettent na ruim vijf minuten, waarna Benjamin Martha even later binnen een minuut twee keer het net vond.

De aanvaller Benajmin Martha is afkomstig uit Curacao, 25 jaar en voetbalt sinds juli 2006 bij RBC. Hij heeft nog een contract tot juni dit jaar.

Sven Delanoy maakte het kwartet vervolgens vol. Na het indrukwekkende begin schakelde RBC een tandje terug. Het thuispubliek moest zodoende tot de tweede helft wachten voordat het weer mocht juichen. Routinier Henk Vos zette na een uur de eindstand op het bord.

Qua Euroborgwedstrijden werd ik door Stephan op het volgende gewezen:

FC Groningen – Provinciaal elftal (donderdag 22 maart 2007, 19.00 uur)
Benefietwedstrijd ten behoeve van Stichting KIKA (Kinderkanker). Kaartverkoop start op zaterdag 2 december bij TicketBox. Prijzen in de voorverkoop zijn 10 euro voor volwassenen en 7,50 euro voor jeugd tot 14 jaar. Op de wedstrijddag zijn kaarten 12,50 euro voor volwassenen en 10 euro voor jeugd tot 14 jaar.[/i]

Dat is een prima optie. Zelf zat ik te denken aan FC Zwolle, die spelen op vrijdagavonden, dan kan iedereen met zijn ov reizen. Dan zouden we aan het eind van de middag daar naar toe kunnen gaan, eten en naar de wedstrijd en vervolgens weer terug naar Groningen.

Heel misschien kan ik nog iets extra's regelen omdat ik een van de spelers van Zwolle van vroeger ken, maar dat zal ik eerst is uitzoeken.

keet schreef: Help! Ik denk dat ik het clublied van Willem II ga herschrijven. De tranen springen in m'n ogen als ik het hoor, en niet van ontroering.

Sorry dat ik me hier zo mee bemoei, maar ik vind het zo grappig allemaal. Ik heb een suggestie voor een nieuw clublied, beetje in de trend van het jaarverbandslied van Frontijn:

jingle bell, jingle bell, jingle all the way
iedereen kan voetballen behalve Willem II

Niet zelf bedacht trouwens.

Haha, je lacht je slap als je de teksten leest die gezongen worden tijdens wedstrijden.

en even op netherlands klikken.

Haha fantastisch, die van Ajax alleen al zijn prachtig, ik zit echt te genieten :D

Opa kijk die Ajax joden
Die plegen daar een brute moord
Dat geeft toch niks m'n kleine jongen
Het is er één van Feyenoord

We willen hash, coke en pillen!
Hash, coke en pilluh,
we willen hash coke en pillen
Hash, coke en pilluh!!!
(Gezongen nadat de Arena als handelsplaats genoemd
Werd door Justitie. Tegelijkertijd werden er drugszakjes
met smarties verhandeld. De camera's draaiden overuren
en uiteindelijk kwam de politie het vak in om alle
smarties in beslag te nemen!)

En het Ajaxclublied ('Een juichtoon daavre langs de velden') blijft de mooiste van allemaal.

En jahoor we hebben er weer een nieuwe speler bij.
Niek Loohuis tekent voor 3 jaar bij Heerenveen:

deze 23 jarige jongeman met zijn wilde bos blonde manen, kan zowel verdedigen als middenvelden.
Daarnaast zijn we een buitenlander kwijt, zijn naam was 'Reza Ghoochannejhad' :lol:

Heerenveen heeft trouwens ook mooie clubliederen:

Zie ginds komt het busje uit Heerenveen weer aan,
het brengt u supporters ik zie ze al staan!
Hoe zingen en juichen zij iedere keer,
hoe waahaaien de Friese vlaggen al heen en al weer!
De Haan staat te coachen en we schreeuwen hem reeds toe:
Heerenveen! Heerenveen! Heerenveen!

Deze is ook erg goed bedacht:

Hansje Vonk, Hansje Vonk, Hansje Vonk
Hansje Vonk, Hansje Vonk, Hansje Vooohonk
Hansje Vonk, Hansje Vonk, Hansje Vonk
Hansje Vohooonk, Han-sje Vonk!

Vriend Niels
Henri L schreef: Dat is een prima optie. Zelf zat ik te denken aan FC Zwolle, die spelen op vrijdagavonden, dan kan iedereen met zijn ov reizen. Dan zouden we aan het eind van de middag daar naar toe kunnen gaan, eten en naar de wedstrijd en vervolgens weer terug naar Groningen. Heel misschien kan ik nog iets extra's regelen omdat ik een van de spelers van Zwolle van vroeger ken, maar dat zal ik eerst is uitzoeken.

Je moet echt niet meer naar FC Zwolle gaan. Treurige boel daar tegenwoordig. Veel van voetbal zal je in het Oostenrenk stadion niet meer leren.
Beter kan je naar Vegtlust gaan. Het hoofdkwartier van zaterdag-hoofdklasser VV Berkum. Een schitterende pot VV Berkum - Urk bijv. is niet te versmaden. Net als de broodjes kroket in de kantine trouwens.

Hee ik vind dat idee van Ligtenberg wel tof trouwens om een keer naar een wedstrijd van FC Zwolle te gaan. Smiddags de stad in en savonds een leuke wedstrijd kijken, beetje als vroeger.

btw dat filmpje komt binnenkort online, wil tot nog toe niet erg lukken maar ik ga er snel weer mee bezig

FC Groningen waar blijf je???

Geweldige club Ajax!!!

Groningen, 29 jan 2007
In de eerste helft leek het er niet op dat Ajax voor het eerst zou winnen in de Euroborg. FC Groningen stond met 2-0 voor. Ajax herstelde echter na rust. Stam en Heitinga brachten de Amsterdammers langszij, Leonardo bezorgde Ajax de winst.

jaja gewonnen met 3-2! Nou mijn week kan niet meer stuk :D

Ps: Feyenoord- Ajax deze zondag 12.30....
Bereid je maar voor Riekje ;)

welzalig de vrouw die PSV een warm hart toedraagt. zij is een en al wijsheid, zelfs onder dwazen wordt zij erkend.

Reken maar dat Ajax aanstaande zondag vernederd word door Feyenoord! :twisted:

Feyenoord was afgelopen zondag baas voor eigen publiek. Ze hebben RKC Waalwijk vernederd met een 3-1 nederlaag.

Jonathan de Guzman en André Bahia scoorden voor rust, Angelos Charisteas bepaalde in de slotfase de eindstand. Ricky van den Bergh maakte vanaf elf meter de enige Waalwijkse treffer.
De trainer, Erwin Koeman was tevreden over de winst op de hekkensluiter van de Eredivisie, maar over de uitvoering was hij minder te spreken. ‘Met name achterin werden vaak de verkeerde keuzes gemaakt. Dit resulteerde onder meer in een strafschop tegen, waardoor we het onszelf onnodig moeilijk hebben gemaakt.’

Feyenoorders kunnen vliegen!

En over een geniaal clublied gesproken:

Het lied van Feyenoord:

Hand in hand, kameraden
hand in hand voor Feyenoord 1
Geen woorden, maar daden
leve Feyenoord 1

Ga je mee naar 't stadion
Naar de ploeg
Van Rood en Wit
Je zoekt een plekje in de zon
Waar je zo
Gezellig zit

Kijk ze komen op het veld
En gejuich uit duizend kelen
Want je staat ervan versteld
Als de sterrenploeg gaat spelen
Dan is altijd wat je hoort
Het lied van Feyenoord

Hand in hand kameraden
Hand in hand voor Feyenoord 1
Geen woorden maar daden
Leve Feyenoord 1