Heb ook eens een boek gelezen: De Broncode van Eric Smit. Over de helaas verloren gegane uitvinding van de eeuw en de betrokkenheid van oa Roel Pieper, Marcel Boekhoorn en andere BQN-en. Ongelooflijk verhaal.

Voorspelde hype: het debuut van Ivo Victoria, Hoe ik nimmer de Ronde van Frankrijk voor min-twaalfjarigen won en dat het me spijt. Mooie titel en net zo geniaal geschreven als Verhulsts De helaasheid der dingen. Voor een voorproefje kun je de eerste 30 pagina's lezen.

N.B. Steendam

Typisch.

Gisteren Dooi van Rascha Peper, vandaag Madame Bovary.

keet schreef: ... Ronde van Frankrijk ... net zo geniaal geschreven als Verhulsts De helaasheid der dingen ...

Klinkt veelbelovend.

Haha, er zit helaas geen alternatieve Tour de France in, ten minste, niet in de eerste 100 pagina's. Zit altijd nog te wachten tot de SPAC dat een keer organiseert voor de GSV.
@ N.B.: das andere koek, maar ook leuk! Benieuwd wat je van Mme Bovary vindt.

Iemand al 'The God delusion' gelezen van Dawkins? Of 'God als misvatting', zo je wilt? Wat overigens een razend slechte vertaling is van het oorspronkelijke boek.

Theo Z schreef: Iemand al 'The God delusion' gelezen van Dawkins?

'k Ben er nog net niet klaar mee, ik vind het niet een heel goed boek als ik eerlijk ben. Hij stipt wel een paar hele gevoelige punten aan over de wreedheid van God (met nadruk op het O.T.). Verder stelt hij een paar interessante vragen over of er ook een God nodig is om een moraal te hebben e.d.
Het boek is wel absoluut het lezen waard, het geeft je in ieder geval heel veel inzichten in de argumenten die er zijn in de discussie tussen atheïsten en theïsten.
Sommige van zijn argumenten zijn in mijn optiek enigszins zwak, zoals zijn argument dat het heel onwaarschijnlijk is dat God bestaat, terwijl hij voor enkele van zijn eigen punten ditzelfde argument niet van toepassing acht.
Het leest (lees: luistert, audiobooks zijn zo 2009) wel makkelijk weg.

Sanzo Panza
Theo Z schreef: Iemand al 'The God delusion' gelezen van Dawkins? Of 'God als misvatting', zo je wilt? Wat overigens een razend slechte vertaling is van het oorspronkelijke boek.

Ja wietze maar ik houdt het graag bij Gods wegen zijn duister en zelden aangenaam van Den Uil.

Herbsgarden

Lees jij Bob den Uyl? Goed, mijn zoon, maak je vrienden mee in de . Volgende keer wel z'n naam correct schrijven.

Wietze kan trouwens razend boeiend vertellen over 'The God Delusion' en over de twijfels die dat boek kan oproepen. Heb een keer een half uur ademloos geluisterd terwijl hij er - nota bene over de telefoon - over vertelde. Geen grapje, ongelogen.

Ik lees nu Marcus. Goed geschreven, leest lekker weg.

Ik heb gisteren het prentenboek Schatje en Scheetje gelezen van Elle van Lieshout

Goed verhaal, leest makkelijk weg en is erg vermakelijk.

Leuk dat het topic weer actief is! Ik ga nu beginnen met 'Bitterzoet' van Roopa Farooki. Iemand die al gelezen? Het schijnt een boek te zijn met humor en zelfspot, zegt De Volkskrant... Ik ben erg benieuwd.

Ik lees niks, al heel lang niet, dus als iemand me nog iets heel tofs wil aansmeren/uitlenen sta ik er voor open.

N.B. Steendam
keet schreef: @ N.B.: das andere koek, maar ook leuk! Benieuwd wat je van Mme Bovary vindt.

Leerzaam :wink:

Net begonnen in Julio Cortazar: een hinkelspel. Valt nog wat tegen. Ook bezig in Tijl Uilenspiegel.

Laatst ook een stuk gelezen van Nabokov - Pnin. Hilarisch. Vast wel te leen bij de RuG/OB, Holsappel.

Nabokov - Pnin is in de Ramsj bij de Selexyz, heb hem vrijdag ook gekocht. Ik ben er net in begonnen

Ja, ik heb die ook zien liggen, maar "Het dorp Stepantsjikovo" van Dostojevski sprak me iets meer aan. Ook in de Ramsj dus.

N.B. Steendam
HedGe schreef: Nabokov - Pnin is in de Ramsj bij de Selexyz, heb hem vrijdag ook gekocht. Ik ben er net in begonnen

Dank voor de tip. Wat vind je ervan?

Het begint in ieder geval erg goed, maar ik ben nog niet ver genoeg om iets van het hele boek te kunnen zeggen.

Ik zal hem zeker uitlezen.

Ik denk dat ik Pnin ook nog maar ga kopen.

N.B. Steendam

Doen! 3,95 is geen geld. Heb hem sinds vandaag ook in huis