ARD schreef: Penalty trauma is sowieso onzin. Voor de fans misschien niet, maar voor de spelers... Gelukkig zijn we nu door, haha! Dat gaat een mooie wedstrijd worden tegen Portugal..

Schijnbaar niemand houdt er rekening mee dat de wedstrijd tegen Portugal evengoed door middel van strafschoppen beslist kan worden. En dat bij verlies Oranje weer opgezadeld zit met hun net verwerkte trauma.

Vriend Niels

Nou ik denk wel degelijk dat Nederland nu van de penalty-vloek is verlost. Bij het EK van 92, 96 en 2000 en bij het WK van 1998 werd het Nederlands elftal uitgeschakeld middels penalties en veel spelers van de oude generatie hebben dat nog gemaakt en dat spookt natuurlijk altijd weer door je hoofd. Maar het is een goede zaak dat held Heitinga en ook Robben de bal er zo onberispelijk inschieten ook al staan ze onder grote druk en het is tekenend dat een icoon van de oude generatie, Cocu, de bal nou net mist.
Wat ook opvallend is dat vd Sar eindelijk is een penalty heeft tegengehouden. Er werd serieus over nagedacht om in de laatste paar minuten Westerveld in te brengen (gister kon dat niet meer) omdat die gemiddeld veel meer penalties stopt.

alweer kan de topictitel aangepast worden: wat een gekkenhuis!!!

Voor de mensen die zaterdag op soos hebben gekeken: op de atv-site staat een aantal foto's, waarvan de meeste van ATV-ers, maar er zijn ook een paar GSV'ers tussen gesneakt.

ARD schreef: Penalty trauma is sowieso onzin. Voor de fans misschien niet, maar voor de spelers... Gelukkig zijn we nu door, haha! Dat gaat een mooie wedstrijd worden tegen Portugal..

Zulke dingen spelen altijd mee in het hoofd van een speler. Is het niet toevallig dat alle spelers, die nog geen penalty's voor het nederlands elftal namen geraakt hebben, en dat Cocu miste???
Het penalty-trauma is nog aanwezig, namelijk bij de oude generatie. De nieuwe gneratie kent het woord penalty-trauma nog nie!
Tegen Portugal wordt het lastig, maar ik geef NL een 2-1 overwinning. Maar dan komen we die Tjechen tegen in de finale, en dat wordt pas lastig.

Vriend Niels
Henri!! schreef: [..] Zulke dingen spelen altijd mee in het hoofd van een speler. Is het niet toevallig dat alle spelers, die nog geen penalty's voor het nederlands elftal namen geraakt hebben, en dat Cocu miste???
Is al gezegd door mij.. heel origineel hoor.
Nylez schreef: [..] Is al gezegd door mij.. heel origineel hoor.

Oh, dus jij was degene die dat bedacht had? Ik dacht al: van wie hebben al die mensen op televisie toch dit heldere en originele inzicht?

Vriend Niels

Ja ik ben de man achter Johan Cruijff, Co Adriaanse en o.a. Ruud Gullit.

Nylez schreef: [..] Is al gezegd door mij.. heel origineel hoor.

Ik benadruk het slechts, omdat onze visies op dit punt zeer op elkaar gelijken!

Vriend Niels

Roy Makaay had in het duel tegen Zweden eigenlijk een rode kaart moeten krijgen volgens de Zweedse media. Direct na de normale 90 minuten ging Makaay naar het toilet zonder dit te melden bij de scheidsrechter. Hij had daar een gele kaart voor moeten krijgen.
In de verlenging kreeg Makaay geel voor een overtreding. Dat had dus zijn tweede gele kaart moeten zijn. Later schoot Makaay ook nog eens de vijf penalty raak.

ej Nylez, we hebben vaak dezelfde mening (lees maar is terug).
Stel ik wordt ooit bondscoach, wil jij dan mijn assistent worden?

Vriend Niels

Ik voel met net zoals Johan Cruijff te goed om ooit bondscoach te worden. Nederland is te klein voor mij.

agent_Fox_Mulder

Mooi dat we door zijn, maar is er hier al sprake geweest van een wedstrijdanalyse? Wederom was het spel namelijk weer om te huilen. Ze maken het wel spannend, maar volgens mij kunnen ze ook gewoon niet beter spelen dan wat ze tot nu toe hebben laten zien. Nu maar afwachten wat het morgen wordt.

Die Denen hadden wel pech trouwens, ze speelden in principe beter dan de Tsjechen, die steeds met acht man achter de bal bleven, maar ja ze misten een Baros en een Nedved. Die Tsjechen mogen dan wel goed zijn, maar van een teamprestatie kun je nog niet echt spreken.

Over de wedstrijd kun je natuurlijk niet veel zeggen, maar toch een paar opmerkingen zijn wel op zijn plaats:

  1. Nederland voetbalt liever tegen een ploeg die vooruit durft te spelen, en die niet steeds de lange bal hanteert. De Zweden speelden alsof ze Engelsen waren. Dat is niet makkelijk voetballen voor Nederland. Overmars had erin gemoeten voor vd Meyde, die de laatste tijd geen bal fatsoenlijk raakt.

  2. Nederland had meer van afstand moeten schieten. Die Isaakson is echt een enorm onzekere keeper, daar hadden ze meer gebruik van moeten maken.

  3. We moeten in onze Euforie ook niet vergeten dat die Zweden in de verlenging nog 2x het houdwerk raakten. Het had dus al lang over kunnen zijn.

Steun Dick op deze site

Henri!! schreef: Over de wedstrijd kun je natuurlijk niet veel zeggen, maar toch een paar opmerkingen zijn wel op zijn plaats: 1. Nederland voetbalt liever tegen een ploeg die vooruit durft te spelen, en die niet steeds de lange bal hanteert. De Zweden speelden alsof ze Engelsen waren. Dat is niet makkelijk voetballen voor Nederland. Overmars had erin gemoeten voor vd Meyde, die de laatste tijd geen bal fatsoenlijk raakt. 2. Nederland had meer van afstand moeten schieten. Die Isaakson is echt een enorm onzekere keeper, daar hadden ze meer gebruik van moeten maken. 3. We moeten in onze Euforie ook niet vergeten dat die Zweden in de verlenging nog 2x het houdwerk raakten. Het had dus al lang over kunnen zijn.

het is juist bewezen dat NL juist graag tegen 'brits georienteerde' ploegen speelt. Tegen Engeland worden bijna altijd goede resultaten behaald, en ik noem maar even een NL - Schotland...

Verder ben ik het niet eens met de mening dat Denemarken beter was. Dit is nou precies de tactiek van Tsjechie, waar ik ze echt ontzettend goed in vind; ze geven een tegenstander (Denemarken in dit geval, en NL ook een paar keren de afgelopen jaren) het gevoel dat die beter is. Die tegenstander heeft altijd veel balbezit en kan heerlijk de bal rondspelen, maar echte kansen heeft die tegenstander nooit (kijk maar naar Denemarken, ik heb werkelijk geen een echte kans gezien voor die denen tot aan de goals van Tsjechie.) En dan slaan de Tsjechen ongenadig hard toe op de counter. Het is niet het voetbal dat mijn voorkeur geniet, maar ze spelen het werkelijk briljant uit! Stel dat NL de finale haalt tegen Tsjechie, want griekenland komt daar echt niet in, dan krijgen ze een verschrikkelijk zware taak, zelfde geld overigens voor Portugal, als die de finale halen, die spelen namelijk ook op de 'Nederlandse' manier.

Jurrian schreef: [..]het is juist bewezen dat NL juist graag tegen 'brits georienteerde' ploegen speelt. Tegen Engeland worden bijna altijd goede resultaten behaald, en ik noem maar even een NL - Schotland....

Volgens mij waren de laatste resultaten tegen de Engelsen (1-1) en de schotten (0-1) niet erg best, pas toen het voetbal echt los kwam, werd het 6-0. Nederland speelt liever tegen open ploegen, dan komt het beste in hun naar boven. (Tsjechie)

Las ik net op vi.nl:

'Portugal wil de wereld laten zien waartoe het in staat is', zegt Anderson Luis De Souza, voetbalnaam Deco. En op dit moment is dat in ieder geval een plaats bij de beste twee van Europa. 'Want wij hebben op dit moment een beter elftal dan Nederland.'

Hij denkt dat Portugal beter is als Nederland. Ben ik het niet mee eens. Zij hebben Ronaldo, wij Robben. Wij hebben van Nistelrooy, zij hebben Paulete en Nuno Gomez en vergelijk maar door. Dan blijkt toch dat Nederland sterker is of niet?

je moet het verhaal wel goed lezen Henri. Deco zegt dat Nederland wel goede spelers heeft, maar dat Portugal echt een eenheid (waar hij vind dat het om gaat) is. Ze vullen elkaar aan etc.

Tsjonge, wat een eenheid is dat Portugal! Figo die zijn vervanger geen hand wil schudden, C. Ronaldo, ook zo'n teamspeler en Deco die volgens medespelers eigenlijk in Brazilie hoort te spelen. Dan is zelfs Nederland nog meer een team. Ik heb er dan ook wel vertrouwen in.
Overigens hoop ik dat Advocaat op rechts voor Makaay kiest. Er ging tegen Zweden veel dreiging uit van V. Nistelrooy en Makaay samen.