Henri!! schreef: Opmerkingen: 1. Puyol speelde alle wedstrijden uitstekend!! Vol inzet, overgave, techniek, opkomend, spitsen bedienden kortom: de beste! 2. Die Panenka-penalty (vooruit Geertsma, twas minder goed maar toch enorm lef heb je daarvoor nodig) 3. Of die van Beckham wel of niet over zou gaan, boeit niet hij ging gewoon mis. 4. We kunnen wel praten over de penalty's bij andere elftallen, maar wie moet ze volgens jullie voor het Nederlands elftal nemen??

Ad 1: Puyol? Ligt Spanje er niet uit?
Ad 2: Misschien dat die Postiga hierop maanden geoefend had... in dat geval vind ik het te billijken. Maar als hij gewoon iets wilde proberen om stoer te zijn, dan vind ik het bijzonder roekeloos.
Ad 3: Die van Beckham ging toch ook over? Of wordt er bedoeld: wat was er gebeurd als het gras niet 'instabiel' was? Tja... Beckham moet zelf eerst maar eens stabiel worden.
Ad 4: Ik denk aan: Cocu, Van Hooijdonk, Makaay, Robben, Van Nistelrooy. Dat wordt natuurlijk lastig... maar Advocaat moet er tegen het einde van de wedstrijd zeker geen goede penaltynemers uithalen, zoals Rijkaard wel deed in 2000. En dus ook niet te vroeg al z'n wissels gebruiken. Verder is het nog steeds het overwegen waard om aan het eind van de verlenging Van der Sar te vervangen door Westerveld. Maar ja... volgens mij wordt er over de tactiek van de penaltyreeks door de Nederlandse technische staf nauwelijks nagedacht. Dat zal wel weer ad-hocbeleid worden: met een blocnote een aantal angsthazen overhalen om er alsjeblieft eentje te nemen. Nou, dan weet ik het resultaat al.

K%S schreef: [..] Allemachtig, als je niet ziet dat dit een unieke penalty is, dan heb je echt een paar pollen in je ogen.

Koos, de penalty was ook zeker uniek en je moet echt lef hebben, zoals ik al eerder zei. Maar de uitvoering kon beter. Die was verre van perfect! Het is slechts opbouwende kritiek!!!!!!

Maar bij het nederlands elftal moet deboer echt geen penalty gaan nemen man. Ik dacht dat dit nu wel duidelijk was!!

Vantheman, piair, robben, mackaay, cocu.
en natuurlijk dan vanderSar wisselen voor WEsterveld!! Hij houdt er 2. dus hoef je er nog maar 3 te scoren.

jullie komen ook allemaal voetballen NU tussen reiger en saffier?? MOOI!!!

Op www.voetbalkrant.com stond:

´De uitschakeling van Engeland bij Euro 2004 is volgens de Engelse tabloids maar aan één man te wijten: Urs Meier. De Zwitserse scheidsrechter krijgt de volle laag omdat hij in de kwartfinale tegen Portugal kort voor tijd een doelpunt van Sol Campbell afkeurde. ’Bedrogen’ zegt de Daily Mirror en ’beroofd door een halve gare scheids’ kopt The Sun.

’Zwitserse thuisfluiter’
Laatstgenoemde krant heeft zelfs een link naar de persoonlijke website van Meier onder een artikel gezet, zodat Engelse supporters de arbiter per e-mail kunnen laten weten wat ze van zijn beslissing vinden. Niet alleen de boulevardkranten wijzen met een beschuldigende vinger naar Meier, ook de Engelse spelers hebben geen goed woord over voor de ’Zwitserse thuisfluiter’. "Volgens mij was het geen overtreding en Sol denkt er net zo over", verklaarde verdediger John Terry, wiens arm op de schouder van de Portugese doelman Ricardo lag toen Campbell binnenkopte. "Michael Owen heeft de herhaling op tv gezien en de mensen thuis vonden het zeker geen overtreding. Als die goal had geteld, hadden we in de volgende ronde gezeten. Het is verschrikkelijk. De grensrechter keurde het doelpunt goed, maar de scheidsrechter nam die beslissing niet over. We hadden geen geluk met de scheidsrechter´

Ik vind dit ´zo´n onzin he. De keeper werd echt gigantisch gehinderd. Dat is duidelijk te zien. Ik vind dat die Engelsen dat ook moeten kunnen accepteren. Het zijn toch immers zulke voetballiefhebbers!!

Hoewel het best te begrijpen is dat Urs floot voor de overtreding denk ik in deze situatie dat het toch fout was. De keeper had net gesprongen om de evt bal die tegen de lat ging tegen te houden en was net op de grond geland, dit terwijl de andere twee Engelse aanvallers dat niet hadden gedaan en toen dus pas in de lucht sprongen om te koppen nadat de bal de lat raakte.

Dus op het moment dat de Engelsen omhoog gingen, was de keeper net geland... Hij had dus nooit het duel kunnen winnen. De keeper werd dan ook nauwelijks aangeraakt omdat die nog aan de grond vast genageld stond.

Pieter schreef: Dus op het moment dat de Engelsen omhoog gingen, was de keeper net geland... Hij had dus nooit het duel kunnen winnen. De keeper werd dan ook nauwelijks aangeraakt omdat die nog aan de grond vast genageld stond.

Dit is niet helemaal correct. De keeper krabbelde overeind en sprong naar de bal toe. De 2 engelse aanvallers sprongen weliswaar eerder en kwamen hoger, maar de keeper werd gehinderd in zijn opwaartse lijn. Hij sprong, maar kwam niet hoger omdat hun hem (bewust of onbewust) hinderden. Het was binnen de 5 meter-lijn en een keeper geniet in dit gebied de bescherming. Dus was het terecht dat de goal niet telde!

Het gaat er niet om of de keeper het duel had kunnen winnen. Een overtreding is een overtreding en in het doelgebied mag je de keeper niet hinderen en er valt veel voor te zeggen dat Ricardo echt wel gehinderd werd door Terry. Gewoon stom van Terry, want Campbell had die bal er anders inderdaad waarschijnlijk alsnog wel in gekregen.

Hilbrand schreef: Het gaat er niet om of de keeper het duel had kunnen winnen. Een overtreding is een overtreding en in het doelgebied mag je de keeper niet hinderen en er valt veel voor te zeggen dat Ricardo echt wel gehinderd werd door Terry. Gewoon stom van Terry, want Campbell had die bal er anders inderdaad waarschijnlijk alsnog wel in gekregen.

Volgens mij is het zo dat hinderen niet het goede woord is. Je mag wel recht omhoog springen om te koppen en zo een duel met de keeper aangaan (en hem hinderen), als je hem maar niet tegen hem aanspringt.

Henri!! schreef: [..] als je hem maar niet tegen hem aanspringt.

En dat gebeurde dus wel!!

Koos schreef:

Nou, het viel me al eerder op dat je weinig kaas hebt gegeten van voetbal, maar dit slaat alles... Allemachtig, als je niet ziet dat dit een unieke penalty is, dan heb je echt een paar pollen in je ogen.
Dank je. Echter, een unieke penal is nog geen goeie penal. Wanneer viel het je trouwens op dat ik weinig kaas heb gegeten van voetbal. Na die hakbal op het paarskamp?

Volgens mij ging de penalty van Terry trouwens niet in de hoek, maar hoog door het midden.

De Engelse goal van Campbell werd inderdaad terecht afgekeurd. De keeper mag gewoon nooit gehinderd worden, en dat was duidelijk het geval. De reden voor de Engelse uitschakeling is dat ze zich de tweede helft teveel lieten terugzakken, mede door het wisselbeleid van Erikson. Scholes voor Neville, wat een onzin!

Ach, je moet het Koos niet kwalijk nemen. Hij is nou eenmaal voetbalkenner pur sang. Wat dan weer goed uitkomt, aangezien Dick er na dit toernooi mee lijkt te stoppen en men op zoek is naar jonge vervanging...

Teletekst:

Nederland heeft in de aanloop naar de
kwartfinalewedstrijd tegen Zweden niet
getraind op het nemen van penalty's.

Bondscoach Dick Advocaat is van mening
dat je tijdens een training nooit de
wedstrijdspanning kunt nabootsen.Hij
weet bovendien al welke spelers de klus
moeten klaren.Ruud van Nistelrooij is
nummer één op het lijstje.Roy Makaay en
Pierre van Hooijdonk genieten ook het
vertrouwen."Ik ben bereid hen vlak voor
tijd in te brengen",zo stelde Advocaat.

Nederland zal tegen Zweden starten met
dezelfde basis als tegen Letland.Frank
de Boer zal dus zijn 112de interland
afwerken.Een strafschop nemen doet hij
evenwel niet."Ik sla een keertje over."

Wat een draak van een wedstrijd heb ik net gezien. En Frankrijk uitgeschakeld! prachtig mooi ja! Dus:
halve finales: Nederland-Portugal en Tjechie-Griekenland
Finale: Nederland-Tjechie
Winnaar: wie zal het zeggen...

Gisteren nog iets van de persconferentie gezien? Allemaal grapjes en: Ronald de Boer gaat geen penals nemen!

En Frank ook niet!

Ik ben helemaal om. Nederland wordt Europees kampioen, we maken de Zweden af, 4-1 ofzo. Dan Portugal eruit knallen, iets wat het lastigste karwei van het toernooi gaat worden. Maar is deze operatie een keer achter de rug dan kan het niet meer fout. Wie kan V. Nistelrooy nog stoppen?

Mjam. Halve finale!

Koning David

De strafschoppen gezien. Volgens mij zijn de Nederlanders nu van het trauma af. Of zou dat liggen aan het feit dat Seedorf niet hoefde te schieten?

HaJee schreef: En Frank ook niet!

Bedoel ik.

Penalty trauma is sowieso onzin. Voor de fans misschien niet, maar voor de spelers...

Gelukkig zijn we nu door, haha! Dat gaat een mooie wedstrijd worden tegen Portugal..