Dat schrijf je volgens mij zo: Youri.
Over opmerkingen gesproken: Die verslaggevers zijn funest voor de Nederlandse taal. Zo hoorde ik Bert Maalderink vragen: Liep de bondscoach tegen zijn theewater aan? Wat moet ik me daar toch bij voorstellen? Ik kan er wel om lachen trouwens.

En zojuist: Kortom, de kranten zijn helemaal overgeslagen qua mening.

Mooiste tekst gelezen op een shirt: I stand behind my Dick!!

Wow, wat een toffe wedstrijd!!! (Engeland-Portugal)

Wat deed Cees de Snoo trouwens op het veld?

Goed gezien hoor! Wat een apotheose zeg! Sjonge jonge!

Idd was een mooi potje, qua scoreverloop, verder was er niet heel veel te beleven, op de afgang van Figo na. Helaas moet Nederland nu in de halve finales tegen de snel vallende Portugezen ipv de Engelsen.

Misschien kunnen we A. Cole transfereren voor die halve finale. Ongelofelijk, wat had hij C. Ronaldo in z'n (figuurlijke) zak. Portugal viel me nogal tegen, volgens mij moet Nederland dit kunnen. Deco uitschakelen en die hele aanval stelt niets meer voor.

ja en Van Bronckhorst moet natuurlijk strak op C. Ronaldo zitten. Geen ruimte gunnen. Zo kun je die kerel aanpakken. DAt tdeed Cole echt supergoed.
Ik vond die penalty van Beckham gewoon zielig. Zo n ster en dan zoooo diep vallen. Maar ik weet niet of jullie StudioSportzomer hebben gezien. Maar als je die penalty nogmaals goed bekijkt, dan zie je dat wanneer David Beckham zijn aanloop neemt en bijna wil gaan schieten de bal 3 centimeter o.i.d. wegrolt. Heel grappig om te zien. En dus raakte Beckham hem volledig verkeerd. Tja. geluk dwing je af. (en soms dus niet)

Vergeet vooral de prachtige panenka-penalty niet, en wat te denken van Ricardo, die met blote handen de penalty van Vassell stopt en vervolgens de beste penalty neemt van de 12 genomen penalty's!!
De penalty van Beckam was slecht (excuses aanwezig, want uit tvbeelden blijkt, dat de bal in beweging komt voordat Beckham schiet), maar Rui Costa kan er ook wat van!
Ashley Cole is idd na Puyol de beste verdediger van dit EK!

Henri!! schreef: Ashley Cole is idd na Puyol de beste verdediger van dit EK!

Onzin!!!!!
Wanneer je 1 wedstrijd goed speelt ben je niet meteen de op-een-na beste verdediger van het EK.
En die Puyol is een iritante duikelaar!!

Kwalitatief een retematige pot zeg... Maar de spanning vergoede wel aardig wat.
En die keeper is wel heel achterlijk trouwens, zonder handschoenen. Echt 100% nutteloos, je zag ook dat hij die bal maar moeizaam had terwijl het heel makkelijk was. Je zou een keeper bij een penalty toch juist aanraden grotere units te nemen...
Helder Postiga rulez!

Henri!! schreef: Vergeet vooral de prachtige panenka-penalty niet

Haalt het niet bij Panenka. Die was echt niet te houden. Als de keeper hier per ongeluk naar de goede hoek was gedoken had hij hem zelfs klemvast kunnen hebben, volgens mij. Vond het een beetje onnozel.

Hadden die Engelsen trouwens afgesproken hoe ze de penals gingen nemen? Drie x achter elkaar door het midden. En toen de keeper dan maar bleef staan ging-ie wel de hoek in.

Beckam hing trouwens wel erg ver achterover bij die penal van hem, dus vraag me af of-ie sowieso niet over was gegaan.

Geertsma schreef: [..] Beckam hing trouwens wel erg ver achterover bij die penal van hem, dus vraag me af of-ie sowieso niet over was gegaan.

Op de lat denk ik!!

Maar het is wel lef hebben hoor, om in zo n wedstrijd een ´soort van panenka´ penalty te nemen. WAs niet goed uitgevoerd en als James gewoon snel weer was opgestaan en naar de andere hoek was gesprongen had ie m misschien nog wel gehad!!! Je weet het niet!!! :?

van der Jagt schreef: [..] Op de lat denk ik!! Maar het is wel lef hebben hoor, om in zo n wedstrijd een ´soort van panenka´ penalty te nemen. WAs niet goed uitgevoerd en als James gewoon snel weer was opgestaan en naar de andere hoek was gesprongen had ie m misschien nog wel gehad!!! Je weet het niet!!! :?

Hou toch op gemeente! Die Postiga wist donders goet wat hij deed en voerde het perfect uit. Hij wachtte op de keeper en liet de bal in het doel stuiteren... Waanzinnig! Met miljoenen landgenoten hijgend in je nek, kwartfinale EK, echt, much respect!

Echt niet! Die penal was bijna nog slechter dan die van Becks. De bal stuiterde bijna voor de lijn. Je maakt mij niet wijs dat dit zo bedoeld was. Ricardo was inderdaad de enige die de bal onhoudbaar inschoot. En Terry misschien.

RC schreef: Echt niet! Die penal was bijna nog slechter dan die van Becks. De bal stuiterde bijna voor de lijn. Je maakt mij niet wijs dat dit zo bedoeld was. Ricardo was inderdaad de enige die de bal onhoudbaar inschoot. En Terry misschien.

Dan vergeet je Maniche nog, die van hem was ook niet slecht. En dat terwijl het de laatste in de serie van vijf was, en Portugal dus achter stond. Dan moet je ook behoorlijk stevig in je schoenen staan. Daar kan Seedorf nog een puntje aan zuigen!

Drie keer schoten die Engelsen recht door het midden. Leuk om dan te zien dat die keeper besluit maar te blijven staan en dat die bal dan toch in de hoek beland...

Opmerkingen:

  1. Puyol speelde alle wedstrijden uitstekend!! Vol inzet, overgave, techniek, opkomend, spitsen bedienden kortom: de beste!
  2. Die Panenka-penalty (vooruit Geertsma, twas minder goed maar toch enorm lef heb je daarvoor nodig)
  3. Of die van Beckham wel of niet over zou gaan, boeit niet hij ging gewoon mis.
  4. We kunnen wel praten over de penalty's bij andere elftallen, maar wie moet ze volgens jullie voor het Nederlands elftal nemen??

nistelrooy, robben, pi-air, cocu, de boer, makaay enz.

RC schreef: Echt niet! Die penal was bijna nog slechter dan die van Becks. De bal stuiterde bijna voor de lijn. Je maakt mij niet wijs dat dit zo bedoeld was. Ricardo was inderdaad de enige die de bal onhoudbaar inschoot. En Terry misschien.

Nou, het viel me al eerder op dat je weinig kaas hebt gegeten van voetbal, maar dit slaat alles... Allemachtig, als je niet ziet dat dit een unieke penalty is, dan heb je echt een paar pollen in je ogen.

RC schreef: Echt niet! Die penal was bijna nog slechter dan die van Becks. De bal stuiterde bijna voor de lijn. Je maakt mij niet wijs dat dit zo bedoeld was. Ricardo was inderdaad de enige die de bal onhoudbaar inschoot. En Terry misschien.

Die Terry zei na afloop dat hij ook last had van het gras rondom de penalty stip, tot zijn schrik ging de bal nl. naar de andere hoek waarna hij richtte :shock:
Dus toevallig onhoudbaar..