nee. dat ga je helemaal niet doen... :(

Check de nieuwe plaat van , I fear no Foe . ga naar de luisterpaal en klik op I fear no Foe. Vooral Consume me Free, Brag en Obscure Details!!

Vriend Niels

Wat ik nu voor tofs heb gekregen van mijn huisgenoot; een hele goede cd van Britney Spears, de nieuwste: Greatest Hits - My Prerogative. Allemaal stuk voor stuk klassiekers van dat schattige blond nachtegaaltje.

Mark Knopfler was ontzettend tof vrijdagavond. Ook leuk om veertigers uit hun dak te zien gaan...;)
Maar het was wel jammer dat ik errug weinig leeftijdsgenoten zag. Waar is de waardering voor goede muziek gebleven?!

Stadspark vanmiddag op bevrijdingsfestival Groningen:

Planet Orange 13.00 - 13.30
Youngblood Brassband 13.50 - 14.30
Gabriel Rios 14.50 - 15.30
Beef! 16.00 - 16.30
Colour of Fire 17.00 - 18.00
Bettie Serveert 18.30 - 19.30

Gabriel Rios is een aanrader en Bettie Serveert mag je gewoon niet missen!

Wat! Bettie Serveert?! Ik dacht dat Jasper Steverlinck zou komen.. jammer hoor..
Maar Bettie Serveert is ook leuk gelukkig.

Ik dacht dat ali B zou komen...jammer hoor. En nou heb ik net Gabriel Rios gemist, kom ik achter. Erg jammer hoor

Het is weer tijd voor passie! De Matthaus Passion van Bach wordt twee keer uitgevoerd in de Martinikerk.
Op woensdag 12 april om 19.00u door het Nederlands Bach Koor en orkest.
Op zaterdag 15 april om 14.00u door het Holland Boys Choir en het Nederlands Bach orkest. Beide uitvoeringen staan onder leiding van Pieter Jan Leusink.

Kaarten zijn in de voorverkoop 30,-
Aan de deur 35,- (maar het is de vraag of er dan nog kaarten zijn)
Studenten: 27,50 (mits telefonisch besteld op: 0525-684819)

Vorig jaar in de Oosterpoort was het 8 euro, dit is toch andere koek :shock:

Ja, wat wil je met Bach koor & orkest en Holland Boys Choir, dat is ook andere koek.

Dit is veel en veel mooier dan die NNO-uitvoering. En ik ben erbij! Ik heb m'n ouders overgehaald, dus dat wordt een gezellig (en goedkoop) uitje voor het hele gezin 8)
(Nadeel is dat ik niet kan voetballen... Wat een offer.)

Je hebt wel degelijk een punt, Holsappel, alhoewel ik het HBC niet echt grandioos vind. Maar dan nog is het veel geld. Ik draai de cd met allemaal retegoeie solisten e.d. nog wel een keer af :wink:

He Koos, dat is helemaal niet zo'n slecht idee. Ik ga ook even met thuis thuis overleggen.

Mausie schreef: Je hebt wel degelijk een punt, Holsappel, alhoewel ik het HBC niet echt grandioos vind. Maar dan nog is het veel geld. Ik draai de cd met allemaal retegoeie solisten e.d. nog wel een keer af :wink:

Ik heb de cd met Collegium Vocale Ghent... Heel gaaf!!!
Desondanks ga ik er toch over denken...

Heel goed bezig allemaal met jullie ontwikkeling op cultureel gebied! (y). Toch doet de naam van het topic vage herinneringen bij mij opborrelen uit de tijd dat ik ckv-punten moest halen...

Vriend Niels
nemo schreef: Toch doet de naam van het topic vage herinneringen bij mij opborrelen uit de tijd dat ik ckv-punten moest halen...

Punten halen door het kijken van de film Scream. Mooi was die tijd.

Aanstaande zondag: cantatedienst in de Nieuwe Kerk. Het begint om 17:00 uur, be there!

http://www.nieuwekerk.org/cantatedienst ... nsten.html

Faaak, wat word je daar lam van: 's middags even een biertje pakken in café-bar Amicitia... Peter, Anna en man-van-vijf-procent-zonder-naam bedankt!
(Cor is zelfs zo lam dat-ie de afwas doet 8) )

Dit weekend: Museumweekend!! En laatste dagen Professor van Giffen in het Groninger Museum.

Heb je vrijdag een uurtje over, hou je van Passies maar heb je geen 25e (over) voor de mattheus (jammerjammer) dan is dit misschien een leuke tip..: (Nogmaals: het kan niet tippen aan de Bachpassies maar gezien de muzikanten en de setting,Martini kerk,lijkt het mij de moeite waard!)

vrijdag 14 april 2006 The Crucifixion van J. Stainer m.m.v. Roden Handel Chorus Daniël Rouwkema - tenor Henk Timmerman - bas Sietze de Vries - orgel o.l.v. dhr. R. Te Wies aanvang: 15.15 uur toegang: gratis [...]De Crucifixion vertelt het lijdensverhaal van Christus. Stainer baseerde zich op teksten van de predikant J. Sparrow-Simpson en voegde er zelf ook nog enkele teksten aan toe. Dit uiterst romantische werk ook wel omschreven als ‘a Meditation on the Secred Passion of the Holy Redeemer’ duurt ongeveer een uur. De Crucifixion is niet bedoeld om te worden uitgevoerd in grote concertzalen, maar heeft tot doel het Evangelie uit te beelden in de kerk. Door deze muziek wordt iedereen met hart en stem bij het passieverhaal betrokken. Vanaf de eerste uitvoering in 1887 is het traditie dat de Crucifixion op Goede Vrijdag ten gehore wordt gebracht. Deze traditie zou het Roden Handel Chorus graag willen voortzetten.[...] Gratis kaarten verkrijgbaar bij boekhandel Boomker&Savenije in Groningen en Haren en Daan Nijman in Roden