Jaap bedankt voor je rondleiding door helpman. Ik vond het zeker de moeite waard, nu nog steeds.
Als je in winamp bij streams op Eels zoekt kun je de clip van Hey man... bekijken en luisteren.

Jes ik vond het ook gaaf!! Jammer dat E niet nog een keertje terug kwam om een beetje om zn gitaar te rossen...

Ik vond Eels ook cool! Maaar die recensie was wel terecht denk ik. (waren er trouwens grappen gemaakt door de bassist die te begrijpen waren? ik vind hem best grappig, maar sterk gevonden waren zijn grappen toch niet?) Anyway, het was het geld best waard!

Oh Ja, en waar ik dus eigenlijk voor poste was dit:

Vrijdagavond 7 juli speelt mijn zwager met de band The Swains in Vera. Ik wil jullie allemaal uitnodigen om langs te komen want dat wordt n topoptreden! Die band swingt! En daarnaast staat mijn zwager op t podium, dat is natuurlijk al reden genoeg. Komt allen!! Het is de Finale van de Groninger Popprijs, in de main hall en het begint om half negen. Het wordt zeker tof!!!

Vanavond wordt Die Zauberflöte van Mozart uitgevoerd op de Vismarkt. Kaarten zijn enorm duur (3e rang 30 euri), maar misschien is er wel wat van te volgen zonder kaartje. Helaas kan ik dit zelf niet proberen.

Ik heb gisteren het laatste stukje gezien vanaf de zijlijn.... Ik had em al een keer in de stopera in Amsterdam gezien, maar het klonk erg goed! Ook al stonden de boxen af en toe te hard... Maar het is zeker een toffe opera!

HaJee schreef: Vanavond wordt Die Zauberflöte van Mozart uitgevoerd op de Vismarkt. Kaarten zijn enorm duur (3e rang 30 euri), maar misschien is er wel wat van te volgen zonder kaartje. Helaas kan ik dit zelf niet proberen.

En dat ook nog inclusief € 30 000 subsidie van de Gemeente Groningen. Een waardeloos project :wink:

Heeft iemand het gehoord of gezien? Het moet geweldig zijn geweest, met de Korenbeurs als decor!

ik heb een beetje gehoord en een beetje gezien vanachter het wit.. Maar de Korenbeurs was vakkundig weggewerkt hoor, daar zag je niet zoveel van.

Je zag nog wel het schuine dak van de korenbeurs opzich. Er was een trap tegenaan gebouwd waar het hele koor op stond. Dat koor bestond uit schoonmakers en bouwvakkers. Heel tof in contrast met de schitterende muziek! Ik heb een kwartiertje staan luisteren en kijken. Het was nameljk prima te zien vanaf de straat.

Volgens mij waren ze van plan met een lichtshow de Korenbeurs als decor te gebruiken. De pilaren zouden perfect zijn voor het opvoeren van de opera.

Herbsgarden

Voor wie niet ontgroend wordt.. Noorderzon 2006 beloofd ook heel mooi te worden! :-) Nog iemand van plan om daar naartoe te gaan? Geen gek idee, afgaande op de volgende line-up:

Do 17 Aug : Youngblood Brass Band (US)
Do 17 Aug : Martha Wainwright (CA) -> Spiegeltent
Vr 18 Aug : Guillemots (UK)
Za 19 Aug : Chico Mann (US)
Zo 20 Aug : Gogol Bordello (US)
Zo 20 Aug : Zita Swoon (BE) "Band In A Box" -> Spiegeltent
Ma 21 Aug : TBA
Di 22 Aug : T-99 (NL)
Wo 23 Aug : Antwerp Gipsy Ska Orkestra (BE)
Do 24 Aug : Lefties Soul Connection (NL)
Vr 25 Aug : Buck 65 (CA)
Za 26 Aug : Mullhouse (NL)
Zo 27 Aug : Kraak & Smaak (NL)

Zita Swoon lijkt mij heel tof, maar Matha Wainwright (zus van Rufus) is ook goed. Lefties Soul Connection is superrelaxed. Rest line-up is vooral óf beetje melancholisch óf vrolijke chill-muziek.
Kortom: Noorderzon wordt super! Dus laat die novieten toch, niks niet ontgroenen, ga gewoon lekker relaxen in het Noorderplantsoen ;-)

Infamous angel

Zoals ik in een ander topic al poste:
Ik zou graag naar het optreden van Martha Wainwright (dochter van Loudon Wainwright, zus van Rufus Wainwright), alleen weet ik niet of ik de kaarten op tijd kan bemachtigen. Is er iemand die hier ook heen wil en de kaarten wel wil halen? Dan betaal ik ook jouw kaartje :)

Dus als jij er heen wil, kan je dus kaartjes ophalen (4 in totaal) en heb je optreden gratis

Stieneke schreef: Volgens mij waren ze van plan met een lichtshow de Korenbeurs als decor te gebruiken. De pilaren zouden perfect zijn voor het opvoeren van de opera.

Tsja, maar ik wilde gewoon mijn boodschappen doen...:)

Infamous angel schreef: Zoals ik in een ander topic al poste: Ik zou graag naar het optreden van Martha Wainwright (dochter van Loudon Wainwright, zus van Rufus Wainwright)

Martha Wainwright moet haar optreden afzeggen, dus niemand kan daar meer mee

Vandaag (en in beperkte mate morgen) overal in Nederland Open Monumentendag met als thema "Feest". Met theater, muziek, dansen etc. Groningen e.o. doet ook goed mee.

He Jaap, misschien kun je vertellen wat je allemaal hebt gezien, en wat leuk was, en een aanrader om ooit nog eens te gaan bekijken. (Geldt natuurlijk voor iedereen die de open monumentendag heeft bezocht)

Zelf heb ik het Provinciehuis bewonderd. Zeker een aanrader. Nadat er een brand heeft gewoed in het academiegebouw van de RuG, heeft dit voormalige gebouw van de Latijnse School deze functie tijdelijk overgenomen. Prachtig om te zien is de oude Statenzaal, met een groot doek van Herman Collenius, kroonluchters met echte kaarsen welke zo nu en dan nog worden ontstoken, en de gebrandschilderde wapens van de gemeenten van Groningen.

He Stieneke, dat wil ik wel.

Gisteren heb ik met Dick en Johan de toerist uitgehangen in onze eigen stad.

Allereerst hebben wij een rondleiding gekregen boven de gewelven van de Martinikerk. Interessant om eens te zien wat er zich boven het zichbare gedeelte van de kerk bevindt en te horen te krijgen wat voor bouwkundig kunst- en vliegwerk noodzakelijk is om de boel een beetje op zijn plaats te houden. Hieronder vindt u de bovenkant van een gotische boog, te herkennen aan de "bilnaden" zoals onze rondleider deze plastisch aanduidde.

Na deze opwarmer begaven wij ons naar het Provinciehuis alwaar wij Stieneke begluurden. Zoek maar:

Zie voor een verdere beschrijving van het Provinciehuis het verhaal van Stieneke. Nog grappig om te vermelden was dat Hans Alders er met een historisch commissaris-pak rondliep dat speciaal vanuit Den Haag was overgebracht.

Wij vervolgden onze stadswandeling met een bezoek aan het stadhuis alwaar de burgemeester graag met ons op de foto wou in zijn werkkamer.

Verder werd er in de hal een Argentijnse Tango uitgevoerd, om het thema "Feest" een beetje recht te kunnen doen.

Na een gegrild kippetje weggewerkt te hebben op de Vismarkt, bezochten wij de Der Aa-kerk.
Helaas waren daar de rondleidingen al vol, zodat we niet met een rood overall en helm mochten rondlopen. Wel kregen we daar een kop koffie dan wel thee aangeboden en konden nog het staartje van een optreden van het Hanze Saxofoonkwartet en de stadsdichter Ronald Ohlsen meemaken.

Na een teleurstellend bezoek aan het Lamme Huininge Gasthuis (what's in a name?), waar werkelijkwaar niks te doen was, sloten wij het binnenstadgedeelte met een theaterstuk in Huis Eem aan het Hoge der A. In een kamer met een balustrade werd in een soort novcie-noviet opstelling de afdaling van Mozes van de berg na zijn ontmoeting met God uitgebeeld in een monoloog. "Het gouden Kalf" heette dit stuk. Indrukwekkend.

Tot slot hebben wij de toren van de Nieuwe kerk beklommen

alwaar wij konden genieten van vergezichten over de stad:

Iedereen die het dit jaar heeft gemist, Open Monumentendag is echt heel erg leuk. Wees er bij volgend jaar!

Komende vrijdag 22 september op Oog radio, in het programma Scherpe Oren: Mama's Homemade Dress!
(onder voorbehoud)

Als je niks te doen hebt, op een dinsdagmiddag ofzo, moet je even bij De Bron gaan zitten, op de Vismarkt. Heel mooi, hoe die dame jouw verhalen voorleest: http://www.de-bron.eu/index.php?mes&all