jou of jouw?

beide

De Bron staat vanaf morgen bij de Harmonie.

Ik ben van plan volgende week het te bezoeken om de tentoonstelling van de Magnum fotograaf Miguel Rio Branco te bezoeken. Iemand zin om mee te gaan?

Ik ga zaterdag samen met mijn broer, schoonzus en nichtje.
Ik ga nu kijken wat ik ga bekijken :D

Nog te zien in Groningen tot en met zaterdag: "Alexander, koning van de hele wereld" van Willem Jan Otten. Om 20.15u in de Stadsschouwburg. Het schijnt een hele goede productie te zijn.

Zeker de moeite waard inderdaad. Ben er gisteren met JP geweest. Er was alleen weinig publiek. Kaartje met OV korting is EUR 14,50. Heb je geen OV dan kan je een derderangs kaart kopen voor EUR 12,- met een goede kans dat er nog voldoende ruimte is om richting de tweede of eerste rang op te schuiven.

Klopt, een mooie voorstelling, en een nog mooier verjaarskado! Vooral het decor en de belichting vond ik knap gedaan. Maar die blote knaap in dat omgekeerde auto-dak hadden ze wel achterwege mogen laten. Net als de vrouw die naast ons zat die de hele tijd zat te giechelen alsof er allemaal grapjes gemaakt werden terwijl dat helemaal niet het geval was. Verder een fijn avondje uit. Jaap Bedankt!

Hoe was het Renske?

Ja heel leuk. Ik vond het wel jammer dat ik vanwege mijn viereneenhalfjarige nichtje het museum eigenlijk in toptempo heb gedaan. (Met dank aan Haribo)
Het is heel bijzonder opgezet met foto's, filmpjes en sculpturen (tentoonstelling van Miguel Rio Branco) De andere tentoonstellingen (oa 7 doodzondes in lood en was) waren wel wat minder. Maar kortom, ik heb het niet heel erg goed bekeken, maar wat ik heb gezien vond ik zelf wel de moeite waard!

Zijn er mensen die naar 'Troilus en Cressida' zijn geweest of nog gaan?

Mijn huisgenootje is geweest, en zij was er wel enthousiast over.

Het kan nog tot 29 oktober: naar de World Press Phototentoonstelling in het Universiteitsmuseum. Een middagje rondwandelen tussen veel mooie en schokkende foto's (voor 3 euro) leidt gegarandeerd tot flinke bewustwording en goede gesprekken, en je krijgt de beroemde mummie Jannus er gratis bij!

Cantatediensten in de Nieuwe Kerk worden in principe gehouden op de eerste zondagmiddag van de maand van 17.00 tot ongeveer 18.00 uur.

De cantatediensten van het seizoen 2006-2007 zijn op
5 november 2006
3 december 2006
4 februari 2007
4 maart 2007
1 april 2007
6 mei 2007
3 juni 2007

meer info http://www.nieuwekerk.org/cantatedienst ... nsten.html

Voor iedereen die na het lustrum even heel iets anders wil:

Op zondag 29 oktober speelt fanfare orkest CWO in het conservatorium. Dat is te vinden aan de Veemarktstraat 76 te Groningen. Het begint om 16.00 en de toegangsprijs is €5,-.

Jullie kunnen je hier allemaal van laten overtuigen dat een fanfare meer is dan een hoempapaband, wij zullen namelijk de meest uiteenlopende stukken spelen, van jazzbewerkingen tot klassieke standards en natuurlijk de echte fanfarewerken.

Voor meer informatie kijk op: www.cwo.hafabra.nl

12 november is er weer een Cantatedienst in de Lutherse Kerk, dit keer met medewerking van Tirana, solisten en instrumentaal ensemble! Op zondag, dus helemaal gratis, om 10.00 uur.
J.S. Bach, cantate BWV 139 'Wohl dem der sich auf seinen Gott' zal uitgevoerd worden. Voorganger is ds. P. Moet.
Komt allen!

Herbsgarden

Vanavond, 20.30: concert van This Beautiful Mess in het Viadukt. Rock, maar niet al te hard en hier en daar een christelijke tekst. Kost maar 4 euro.

Van 1 t/m 16 november vindt het Franse filmfestival Cine Premieres weer plaats in Groningen. Films zijn o.a. te zien in Images. Aanrader!! www.cinepremieres.nl

annemarieke

Wat leuk, ik ga dr meteen eentje uitzoeken!

Donderdag om 20.30u in de Oosterpoort: Kashmir! Voor mij wordt het de vierde keer, maar het blijft geweldige muziek... Volgens mij zijn er nog gewoon kaartjes te verkrijgen, overal af te halen (plato, VVV, GWK etc.), prijs ligt ergens rond de 17 euro.

http://www.chaosingroningen.nl/ in de der Aa-Kerk. Nog tot 12 november. Gratis. Ik ben er zaterdag geweest en heb me met name vermaakt met de animatiefilmpjes die in een zijzaaltje te zien zijn.