oh ja, gister met Bk naar The Motorcycle Diaries geweest, ook een topper!

Knapzak schreef: moeten daar ook kaartjes voor worden gekocht in de voorverkoop?

Je kunt misschien reserveren, maar ik denk dat de meeste kaarten aan de deur gekocht gaan worden.

Eenzaam en alleen op valentijnsdag? organiseert weer een Salon voor Woorden:

De spreker zwijgt, de schrijver legt zijn pen neer en de zangeres slikt haar noten in.......

Maar niet voor lang want op maandag 14 februari is er weer een nieuwe salon voor woorden!

Een ode aan de ode met cynische, vrolijke en droevige versies daarvan. Laat je op Valentijnsdag verassen door schrijvers, dichters en zangers met hun odes. Mocht je zelf nog een ode in de kast hebben liggen; aan je vader, de kat, je fiets (die voor de vierde keer gejat is), je ex, Groningen of het weer schroom niet en laat het horen! Presentatie: Jelle IJntema aanvang: 20:15u. Locatie: Grand Café van het Martini Hotel aan het Gedempte Zuiderdiep. Aanmelden voor een bijdrage aan salon voor woorden kan via woorden@levensgroot.nl of op de avond zelf.

Tot 14 februari!

(Ik ga 2 liedjes spelen!!)

Een avond rond Jan Siebelink

Dinsdag 15 februari 20.30 uur, Athena's boekhandel.

Een avond rondom het nieuwe boek van Jan Siebelink, die in 2005 zijn dertigjarig schrijversjubileum viert.
Anton Brand, voorzitter van de Stichting Van der Leeuw Lezing en schrijver van o.a. Hoek van Ameland, heeft een gesprek met hem.
Knielen op een bed violen, de nieuwe roman van Jan Siebelink is verschenen op 20 januari 2005.

Deze avond is volledig verenigbaar met Bijbelkring. Het laatste boek van Siebelink (net als sommige eerdere overigens) handelt over zijn vader, die in een bevindelijk-hervormde gemeenschap verkeerde en op een goede middag door zijn zoon werd getroffen, geknield op een bed violen, nadat hij een ontmoeting met de Allerhoogste had gehad. Anders dan Wolkers, 't Hart en vele andere ex-protestanten gaat Siebelink erg integer om met de erfenis van zijn vader en het geloof in het algemeen.

Arnold schreef: woensdag 23 en donderdag 24 maart: Mattheüs Passion - J.S. Bach in de Oosterpoort, ook door het NNO opgevoerd. Normaal gesproken 26 euri, met OV slechts 8. Ik ga woensdags heen!

Klopt dat? Op de website (www.de-oosterpoort.nl) lees ik de volgende bedragen:

Prijssoort Prijs
1e rang Uitverkocht
2e rang € 27,50
CJP/OV € 20,00

Ik zie ze toch echt voor € 8,00
En ze hebben ondertussen ook € 16,00 voor twee kaarten afgeschreven :)

@Vet: de prijzen die jij laat zien, zijn van de uitvoering van de Mattheüs op 15 maart, door het Bachkoor Holland en het Concertgebouw Kamerorkest. Dat is wel even iets anders dan de uitvoeringen op 23 en 24 maart door het NNO en Johannes Leertouwer.

Weer even een ouderwets avondje Smederij op dinsdagavond. Is ook leuk!

Animal schreef: @Vet: de prijzen die jij laat zien, zijn van de uitvoering van de Mattheüs op 15 maart, door het Bachkoor Holland en het Concertgebouw Kamerorkest. Dat is wel even iets anders dan de uitvoeringen op 23 en 24 maart door het NNO en Johannes Leertouwer. Weer even een ouderwets avondje Smederij op dinsdagavond. Is ook leuk!

Voor mensen die voor het Bachkoor en het Concertgebouw Kamerorkest gaan: gegarandeerd een mooie indrukwekkende uitvoering. Olv Charles de Wolff ben ik hier twee jaar geleden naar toe geweest.
Maar ik denk dat het NNO ook wel iets moois zal laten horen.

Sfeer, humor en muziek tijdens smartlappenfestival in Martiniplaza
Krijg je tranen in je ogen bij De Vlieger van André Hazes? Gaan je voeten vanzelf swingen bij ‘Dans je de hele nacht met mij’ van De Sjonnies? Dan is het festival Hollands Goud dat zaterdag 19 maart in de Martiniplaza in Groningen plaatsvindt helemaal iets voor jou! Op die avond komt namelijk het neusje van de zalm aan Nederlandse artiesten naar Groningen, zoals Wolter Kroes, De Sjonnies, Jannes, Renee de Haan, Diep Triest en Bonnie St. Claire, om er samen een geweldig feest van te maken.
Maar niet alleen de artiesten zorgen voor de sfeer, ook de aankleding is bijzonder. Speciaal voor Hollands Goud worden de Middenhal, de Springerzaal en het theatercafé van Martiniplaza omgetoverd tot een sfeervolle feestlocatie met gezellige terrasjes, schitterende kroonluchters en een Oudhollands decor. Kortom, deze eerste editie van Hollands Goud is een feest om niet te missen.

Wie gaat er mee???

Kost dat?

€27,-

The enige echte Kelly Family komt ook naar Groningen! Op 3 april ergens geloof ik. Kost 28 Euro.
(weet je nog: fell in love with an alien.. :lol: )

christine schreef: The enige echte Kelly Family komt ook naar Groningen! Op 3 april ergens geloof ik. Kost 28 Euro. (weet je nog: fell in love with an alien.. :lol: )

Au, moest dat nou?

Nu op radio 4 (94.8 FM) (12:00-17:00):
Bach. Matthäus Passion, traditionele Palmzondag. Nederlands Kamerkoor. Omroep Jongenskoor, Jongenskoor Rijnmond. Koninklijk Concertgebouw Orkest o.l.v. Philippe Herreweghe. Christoph Prégardien, tenor (Evangelist). Konrad Jarnot, bas (Christus). Carolyn Sampson, sopraan. Sarah Conoly, alt. Steve Davislim, tenor. Thomas Bauer, bas. Presentatie: Peter Bree. Rechtstreekse uitzending vanuit de Grote Zaal van het Concertgebouw te Amsterdam.

Bedankt voor de tip, heerlijk. (En goede voorbereiding op woensdag...)

Ja ook bedank voor de tip. Kan ik nog net een uurtje luisteren voordtat ik naar de kerk ga.
Ze zijn al bij de schriftgeleerden aangekomen hoor ik net.

verdrie! dat lees ik nu pas! naja.. woensdag dan maar extra goed luisteren.. er gaan dus meer mensen begrijp ik?

Komende zaterdag 2 april release party van LPG in de kelderbar van Vera.

22.30 uur Zaal open
23.00 uur Suicidal Birds (vind ik echt helemaal niks)
24.00 uur LPG

ARD schreef: €27,-

Was dat inclusief de drankrekening van Bonnie St. Claire?

Jaap Boersema schreef: Komende zaterdag 2 april release party van LPG in de kelderbar van Vera. 22.30 uur Zaal open 23.00 uur Suicidal Birds (vind ik echt helemaal niks) 24.00 uur LPG

potverdikke! ik kan niet, hoewel, heel misschien moet ik maar even tijd voor ze inruimen...