ik praat net met r op msn: het kan wel bij annerieke en joke.

Knapzak schreef: ik praat net met r op msn: het kan wel bij annerieke en joke.

Misschien dat er idd maar eens een schildersbuurt bidstond moet komen? Alleen zijn de schildersbuurtvrouwen niet echt in hun element 's ochtends....

Knapzak schreef: ik praat net met r op msn: het kan wel bij annerieke en joke.

goeie zaak, dan moet dat maar over twee weken want volgende week zijn we al uitgenodigd door Robbert.

Enne, Sabine, dat je niet in je element bent, daar kun je wel iets aan doen. Volgens mij kun je er gewoon voor zorgen dat je in je element raakt. Jij bent er ook bij volgende week om 7.45 uur in Beijum?? Van harte welkom!!

Sabine schreef:
Knapzak schreef: ik praat net met r op msn: het kan wel bij annerieke en joke.

Misschien dat er idd maar eens een schildersbuurt bidstond moet komen? Alleen zijn de schildersbuurtvrouwen niet echt in hun element 's ochtends....


Ik zie dat de leegte die binnenkort ontstaat door het wegvallen van mijn persoon al (virtueel) is opgevuld voordat deze is ontstaan. Voorwaar een goede zaak! ;)
Overigens heb ik er zeer veel aan gehad vanmorgen. Ik vond het een van de beste bijeenkomsten tot nu toe! Bedankt iedereen! Ik ben weer geinspireerd en onder mijn kont geschopt.

Jo allemaal, in Vinkhuizen is de mannelijke garde ook duidelijk in de meerderheid. De bassen tijdens het psalmgezang deden menig aquabewoners ontrust ontwaken denk ik. Enne btw, Jan Maarten waar was je? Nie gezien hoor.

deboer schreef: Rolf, de volgende keer word je ook verwacht evenals iedereen uit de Schildersbuurt. Doen we het de volgende keer bij Annerieke en Joke?

Lijkt me gezellig, we hebben hier ook een tosti ijzer dus dat moet goed komen

Het doet een mens goed een bidstond te volgen, alleen trek ik (en ik heb gehoord dat vele anderen daarom ook niet meedoen) het vaak niet al te goed zo vroeg in de ochtend. Zeker niet als het de avond daarvoor wat later is geworden. Het lijkt mij wel wat om op een wat later tijdstip een bidstond te houden. Om 9 uur of misschien nog iets later. Voor mensen voor wie de dag normaal toch niet voor 11 uur begint. Is daar belangstelling voor?
p.s. en hoe is het gegaan Agnes?

Avee schreef:
deboer schreef: Rolf, de volgende keer word je ook verwacht evenals iedereen uit de Schildersbuurt. Doen we het de volgende keer bij Annerieke en Joke?

Lijkt me gezellig, we hebben hier ook een tosti ijzer dus dat moet goed komen

robbert, is dit ieets ter heroverweging van je aanbod?

Avee schreef:
deboer schreef: Rolf, de volgende keer word je ook verwacht evenals iedereen uit de Schildersbuurt. Doen we het de volgende keer bij Annerieke en Joke?

Lijkt me gezellig, we hebben hier ook een tosti ijzer dus dat moet goed komen

Prachtig, nog meer mensen!
Maar hoe gaan we dit vormgeven volgende week aangezien het dan Hemelvaartdag is? Robbert heeft voorgesteld om na kerktijd bij hem te gaan koffiedrinken, en dat lijkt me voorwaar geen slecht idee.

We kunnen als oplossing ervoor kiezen om vandaag over twee weken, dat is dus op 5 juni, de Schildersbuurt te verrassen met een bezoek. Ik denk dat dit een goeie oplossing is als iedereen tenminste kan op deze dagen en wat belangrijker is, als Annerieke en Joke ook kunnen over twee weken!!

Als we eerst 's ochtends op hemelvaartdag samenkomen en daarna met z'n allen naar de kerk gaan, hebben we tweemaal achter elkaar een bijbelstudie en dat is misschien wat teveel van het goeie.

Is iedereen niet uit wijk west het hiermee eens?

ik had op zich bedacht dat het koffiedrinken eventueel als daar behoefte aan zou zijn altijd nog tijdelijk met gebed of wat dan ook onderbroken kon worden. als je snapt wat ik bedoel.

Knapzak schreef: ik had op zich bedacht dat het koffiedrinken eventueel als daar behoefte aan zou zijn altijd nog tijdelijk met gebed of wat dan ook onderbroken kon worden. als je snapt wat ik bedoel.

ben ik het helemaal mee eens. Tijdens de koffieborrel is dat natuurlijk bespreekbaar.

Wooow, geestelijk dagje vandaag. En toevallig of niet heb ik tussen de bidstonden (7.30 en 18.00 uur) hard kunnen leren. Lekker is dat! En: hoe meer mensen, hoe meer vreugd!
Biezekit, ik heb gemerkt dat het juist goed is om wél veel te vroeg je bed uit te gaan. Ik ben alles behalve een ochtendmens, maar dit was door de bidstond een goede dag. Dus het lijkt me niet slim om het naar een paar uur later te shiften...

Koos, dit is goed om te horen. Laat het voor alle mensen een stimulans zijn om ook te komen. Je hoeft maar een uurtje eerder uit bed, ontbijt krijg je ergens anders, en wat nog belangrijker is, geestelijk voedsel aan het begin van de dag is beter dan wat ook!! Wat een positieve geluiden..

deboer schreef: Koos, dit is goed om te horen. Laat het voor alle mensen een stimulans zijn om ook te komen. Je hoeft maar een uurtje eerder uit bed, ontbijt krijg je ergens anders, en wat nog belangrijker is, geestelijk voedsel aan het begin van de dag is beter dan wat ook!! Wat een positieve geluiden..

En voor komende donderdag hoef je helemaal niet eerder uit je bed te komen! We doen namelijk een koffiebidstond in Beijum. Altijd gezellig!

Ik denk niet dat ik er komende donderdag bij ben. Het spijt me enorm. Het ligt zeker niet aan het feit dat Beijum tever weg ligt. Ik ga namelijk een stukje op het wad lopen. Ik wens jullie wel heeeeeeeeel veel genot bij het nuttigen van de koffie. En ik wacht nu al tot we onze nieuwe aanwinsten kunnen bezoeken aan de Wassenberghstraat...

vorige keer zei je ook dat je niet zou komen. jammer hoor, eindelijk een zo laat dat gerwald ook potentieel wakker is, komt ie niet!

Knapzak schreef: vorige keer zei je ook dat je niet zou komen. jammer hoor, eindelijk een zo laat dat gerwald ook potentieel wakker is, komt ie niet!

Ik zal aan jullie denken. Ik ben in gedachten zeker bij jullie!! Ik ga zelf mediteren op het wad, dus met het mediteren zit het wel goed.

Voor de bidstonders uit vinkhuizen: wordt er nog op de hemelvaartochtend gebeden?

Zo ja, dan moeten we er zo mogelijk nog vroeger bij zijn; de columna begint namelijk volgens mij om 9.00 uur :shock:

Voor Groningen-Oost is het donderdag in elk geval wel releks, want beginnen nu na de dienst van half tien, onder het genot van een kopje koffie, en voor wie zin heeft een panne(n?? hoezitdatookmaarweer)koek.

Een soort van bezinning na aanleiding van de preek.

Tot morgen.

jeuh pannekoeke! maar pannekoeke als bezinning naar aanleiding van een preek? is dat dan met of zonder mes en vork eten?