Jean schreef: Oioioi, dat schaatsen valt nog niet mee. Wat een gladheid. Maar wel geinig. Voor een uurtje. Wie wil er volgende keer met mij kunstschaatsen/ijshockeyen/kunsthockeyen in de ijshal?

vreemd he,... glad ijs.....

ben je nog vaak op je plaat gegaan? :D

Martijn schreef: Ik wil ook wel een keer schaatsen op de donderdag! Al tijden niet meer gedaan. Alleen wel jammer dat er zoveel bochten in zo'n ijsbaan zitten. Heb toch liever een wat langer recht stuk!

Daar zit ik ook altijd mee. Ik kan best een beetje schaatsen, maar als ik dan nét lekker op gang ben, komt er weer die bocht! Ik kan geen 'pootje-over', dus moet ik weer vaart minderen en voornamelijk met rechts afzettend de bocht door zien te komen... :shock:

minileeuwtje

guttegut, heb je nooit gehoord van zoiets als: 'Hé dude, je bent nooooit te oud om te leren'. Ik wil je er best wel meehelpen hoor! Niet dat ik er nou zo geweldig in ben..

Wanneer gaat er weer geschaatst worden?

Maandag was ik er nit bij maar het lijkt me toch wel leuk om een keer mee te gaan. Dan eens even uitproberen of ik nog pootje over kan, en of het dan heel anders is dan skaten. Ik ben er ook wel voor om een keer op een donderdagavond te gaan voor soos uit. Niet aanstaande donderdagavond by the way...

eeyy ik ga binnenkort ook mijn rondjes 24 laag weer draaien...nog mensen die sochtends om 9 uur willen bikkelen??..kost iets van je slaap of studietijd maar daarna ben je 3x zo productief!!!

ps..ik krijg klapschaatsen voor mijn verjaardag.. :D
(zegt niet dat ik het kan)

Hallo mensheid, je kan nu ook op de grote markt schaatsen. Niet op noren ofzo, maar lekker slieren rond de kerstboom. Tot 10 januari ofzo

Geerpeer schreef: Hallo mensheid, je kan nu ook op de grote markt schaatsen. Niet op noren ofzo, maar lekker slieren rond de kerstboom. Tot 10 januari ofzo

Niet op noren? Dwz alleen op kunst- of ijshockeyschaatsen??

nou, zodra je vaart gemaakt heb, ben je aan de andere kant. 25 meter is de baan geloof ik in de lengte. Het kan wel op noren, maar dan moet je het pootje over goed beheersen.

Alle schaatsers opgelet! Morgen gaan Roelof en ik schaatsen. We vertrekken half 9 naar Kardinge, wie mee wil is van harte welkom. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Morgen is vast gisteren en was het om half 9 's ochtends of 's avonds? Ik wil volgende keer ook mee. Kunnen jullie goed schaatsen??

Ja, het was 's ochtends. En: 'morgen' was inderdaad gisteren, vanaf vandaag gerekend...
En het ging heel aardig al had ik pas na anderhalf uur steeds opnieuw strikken, voeten masseren, uitpuffen op de bank en een kop koffie drinken, de slag eindelijk een beetje te pakken.

Op een duur steeds rondjes in 1 minuut ongeveer. Weet niet of dat heel goed is? René en ik gaan binnenkort nog wel een keer denk ik. De komende 5 dagen nog niet overigens ivm spierpijn.

Okee, bedankt. Kunnen jullie ook pootje over? En hoevaak val je gemiddeld per uur? Ik kan nl opzich wel redelijk vaart maken, maar bij de bochten wordt het altijd link... dit vraag ik alleen ter informatie, zodat ik niet gezellig mee ga schaatsen en jullie slechts twee keer per rondje in een flits voorbij zie komen... bvd

1 rondje per minuut is sneller dan de gemiddelde rijder in Kardinge, maar niet overdreven snel. Roelof rijdt snellere bochten, en ik rij snellere rechte stukken. We kunnen allebei pootje over en voor het eerst in mijn leven ben ik niet gevallen, Roelof viel gisteren trouwens ook niet.

Maar ga gewoon een keer lekker mee te schaatsen, dan zie je het vanzelf. Pootje over leren we je in 5 minuten, gewoon even durven :) .

Wanneer is de volgende keer?
Ik wil ook wel weer es.,

ik vind het eigenlijk ook wel erg tof!

RJ schreef: ... Maar ga gewoon een keer lekker mee te schaatsen, dan zie je het vanzelf. Pootje over leren we je in 5 minuten, gewoon even durven :) .

He ik wil ook "pootje over" leren in 5 minuten. Dan wordt schaatsen op eens weer een stuk leuker. Continu afremmen wanneer er weer een kromming nadert is ook maar niets. Wanneer jullie volgende week woensdag weer gaan, wil ik graag mee!

Ik ook!!! als jullie me voor die tijd niet meer op het forum zien, el dan ff... maar kan het ook een keer op een do-avond ofzo...

Ik ga met een ander groepje morgenavond schaatsen...

Was dat gister??

Laat ook maar