Op het zuidlaardermeer kun je prachtig schaatsen. Vanaf het station met bus 58 (Assen) of 59 (Emmen), na een half uurtje uitstappen in Noordlaren of Midlaren (net iets dichterbij). Je kunt daar rondjes van +/- 10 kilometer doen. Het ijs was gister prima.

Ga nu die kant op...

Wordt er vandaag nog geschaatst?

Vriend Niels
JWJ schreef: Op het zuidlaardermeer kun je prachtig schaatsen. Vanaf het station met bus 58 (Assen) of 59 (Emmen), na een half uurtje uitstappen in Noordlaren of Midlaren (net iets dichterbij). Je kunt daar rondjes van +/- 10 kilometer doen. Het ijs was gister prima.

Inderdaad goede tip JWJ. Redelijk goed ijs en een prachtige omgeving.
En vooruit, hierbij een plaatje van het meer, gewoon omdat ik weet hoe dat moet:

Ooow! Ik ben zoooo jaloers. De laatste keer dat ik op het Zuidlaardermeer heb gestaan, was ik 4. Ben ik 12 januari eindelijk van de ergste studiedrukte af, gaat het dooien (toch?).

Ach, voor schaatsen gaat zelfs de ergste studiedrukte aan de kant. Als over 20 jaar blijkt dat dit het laatste jaar was dat we 'zomaar over water konden lopen', wil ik niet tegen mijn kindertjes zeggen op de vraag 'waar was jij toen, papa?' dat ik achter zo'n raar apparaat zat stukken te schrijven over Georgië of de Holocaust. Toch?

Nee, maar als ik het vak waar ik nu mee bezig ben niet haal, dan haal ik dit jaar ongeveer net zoveel punten als in mn Senaatsjaar. Dat wil je je kleinkids ook niet vertellen.

ik ga straks even schaatsen op het paterswoldsemeer. Gewoon, omdat het kan. Eergister ook geweest, alles was prima, rondjes van zo'n 8 kilometer. Heerlijk!

Ik vind het echt ongelofelijk dat zulke grote stukken water dichtgevroren zijn. Zijn er nog geen ongelukken gebeurd op het Paterswoldse meer? En hoe is de kwaliteit van het ijs? Morgen heb ik misschien tijd, als het dan nog niet te hard dooit...

Vandaag op paterswoldesmeer geschaatst en ijs lag er prima bij. Morgen weer even in de middag daar schaatsen.

Zuidlaardermeer evenzo prachtig. Af en toe wat hobbels en hier en daar een pittig tegenwindje, maar het is werkelijk genieten.

Vandaag de ´Rond de Wieden tocht´ geschaatst in de buurt van St. Jans Klooster 40 kilometer door een prachtige omgeving. Morgen zijn er ook door het hele land nog tochten georganiseerd, echt een aanrader!

Fop schreef: Vandaag de ´Rond de Wieden tocht´ geschaatst in de buurt van St. Jans Klooster 40 kilometer door een prachtige omgeving. Morgen zijn er ook door het hele land nog tochten georganiseerd, echt een aanrader!

Mooi is Sint Jansklooster en omstreken, hè? ;)

Vandaag nog mensen geschaatst?

Even een bumpertje, om alle schaatsplannen even te bundelen. Ik begrijp dat donderdag er een delegatie GSV'ers naar het Paterswoldsemeer gaat. Wat zijn de plannen voor morgen? Het lijkt mij wel leuk om op de grachten te gaan schaatsen. Weet iemand hoe de staat van het ijs daar is?

Ik zoek nog maat 44 noren ofzo. goedkoop

Ik ga morgen met Bolks naar het Paterswoldsemeer. 1u bij Bolks. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

En, als ik het overleef, donderdag ook wel weer.

Net op de grachten geschaatst, kan maar het is op sommige plekken wel erg bobbelig. Van het pannekoekenschip tot de roeivereniging aan de praediniussingel kun je zonder klunen doen.
Morgen weer. 1400 uur op het ijs. Verzamelen bij mij thuis. Koffie staat om 1330 uur klaar. Warme chocolademelk achteraf. Super verhaal, vraag maar aan Gerdien.

Klasse Thierry. Klein rondje over de grachten ben ik bij morgen. Donderdag paterwoldse meer ook. Tot morgen.

Morgen grachtenrondje ben ik bij. Donderdag misschien ook.