Den Bosch is iets met 'De Vlier' volgens Date Jan.

Emmen is het Unive stadion.
Den Bosch heeft het Ecco-stadion
Cambuur heeft toch gewoon het cambuurstadion, of is daar wel een naam voor?
Roda JC is Parkstad Limburg Stadion
Dordrecht weet ik niet.....

Net als die van Eindhoven...

Henri L schreef: Emmen is het Unive stadion. Den Bosch heeft het Ecco-stadion Cambuur heeft toch gewoon het cambuurstadion, of is daar wel een naam voor? Roda JC is Parkstad Limburg Stadion Dordrecht weet ik niet..... Net als die van Eindhoven...

Cambuur is geloof ik goed. Voor Roda had ik een andere naam in mijn hoofd, wellicht is de naam van het stadion veranderd. Vandaar de vraag: Hoe heette het stadion van Roda JC vroeger, zeg maar toen ze nog tweede werden?

Kaalheide bedoel jij. En Den Bosch zou inderdaad wel Ecco-stadion kunnen hebben, maar het was inderdaad De Vliert.
Welke naam heeft het NAC-stadion en hoe heette het daarvoor? En hoe heette het Emmen-stadion hiervoor?

Date Jan beweert dat het NAC-stadion Rat Verlegh heet. Ondanks zijn historische achtergrond moet hij het antwoord schuldig blijven op de vervolgvraag over het NAC-stadion.

Het stadion van Emmen heette De Meerdijk.
In welk jaar is Ajax verhuisd naar de Arena? En wat was de eerste wedstrijd die daar gespeeld werd?

NAC stadion heette hiervoor het Fujifilm stadion. Pas een nieuwe vraag stellen als de vorige is beantwoord

Ajax ging in 96 naar de ArenA

siegardinho schreef: Het stadion van Emmen heette De Meerdijk. In welk jaar is Ajax verhuisd naar de Arena? En wat was de eerste wedstrijd die daar gespeeld werd?

Ajax-AC Milan 0-3 dacht ik.

siegardinho schreef: In welk jaar is Ajax verhuisd naar de Arena? En wat was de eerste wedstrijd die daar gespeeld werd?

Hij bedoelt natuurlijk de eerste competitiewedstrijd in de Arena, uit m'n hoofd zeg ik augustus 1996, Ajax-NAC, 1-0 door Kiki Musampa in de tweede helft.

1
Vorig jaar won Ajax de beker door PSV met 2-1 te verslaan, vooral dankzij twee doelpunten van ex-PSV'er Huntelaar. Wat was de uitslag van de bekerfinale daarvoor waarin Ajax en PSV elkaar troffen?

2
Iedereen weet nog de fraaie bekerfinale van Ajax tegen Utrecht, waarin Ajax ver in blessuretijd op gelijke hoogte kwam. Wie maakte de gelijkmaker (makkie, maar wat was er zo bijzonder) en wie de winnende (pittig)?

3
Wie maakte beide doelpunten in de door Ajax met 2-0 gewonnen bekerfinale tegen Fortuna Sittard (iets van een decennium terug?

3 Jesper Gronkjear.
2 Zlatan Ibrahmovic maakte een goal, volgens mij de winnende misschien de gelijkmaker. De gelijkmaker was een buitenspeldoelpunt. De doelpuntenmaker ken is misschien Zlatan I. maar ik gok Van der Vaart omdat het een makkie is.

  1. pas
  1. Wamberto maakte vanuit buitenspel de gelijkmaker in blessuretijd

De goal van Zlatan betekende zijn doorbraak bij ajax.

Koos zeg het maar, 1 weet niemand! Dan weet ik een nieuwe vraag: Wie was oefenmeester bij Ajax tijdens de bekerfinale waarin Jesper tweemaal scoorde?

M. Olssen?

Had gedacht dat 1 de makkelijkste zou zijn, maar goed, het is Ajax-PSV in 1998 geloof ik. Het werd 5-0, onder meer door 3 fraaie goals van Jari Litmanen.

In welk jaar en onder welke trainer behaalde welke club het kampioenschap met een recorddoelsaldo?

Volgens mij was dat in '95 onder van Gaal. Weet ik absoluut niet zeker trouwens.

"Van een ongekende zotheid", vindt Geert Wilders. "Het was toch niet het Surinaamse Elftal?"

Hoeveel Surinaamse spelers stonden afgelopen zaterdag in de basis van het Nederlands elftal onder 21?

Vriend Niels

Zes. Zuiverloon, Drenthe, Waterman, Babel, Donk en Rigters.

5?

inderdaad, 6