Oke, de ANFA Coca Cola National League uit Nepal? ;)

Skippy schreef: Wanneer heeft FC Twente voor het laatst een finale gespeelt in europa en wat was de uitslag en tegen wie was het?

1975 de UEFA cup?
En ze zijn er zo trots op dat ze hem twee keren noemen in een opsomming van hoogte- en dieptepunten in de historie van FC Twente; een keer als de verloren finale en een andere keer als het behalen van de finale.

Pieter schreef: [..]je bedoelt gesponsord? ik ken bijv. de Coca Cola League Cup

Ha! Wrong, die heet inmmiddels de Worthington Cup.
Het juiste antwoord is natuurlijk de Nepalese competitie: de ANFA Coca-Cola National League.

pauljonathanpaulusI schreef: [..] 1975 de UEFA cup? En ze zijn er zo trots op dat ze hem twee keren noemen in een opsomming van hoogte- en dieptepunten in de historie van FC Twente; een keer als de verloren finale en een andere keer als het behalen van de finale.

Aardig op het spoor. Er missen alleen nog twee details waar ik om vroeg. :)

K%S schreef: [..] Ha! Wrong, die heet inmmiddels de Worthington Cup. Het juiste antwoord is natuurlijk de Nepalese competitie: de ANFA Coca-Cola National League.

Ok Koos, dat heb je goed gezien. Welk ander sportdrank zou zijn naam verbinden aan een competitie. Trouwens scherp opgemerkt Koos dat de Coca Cola League Cup nu de Worthington Cup heet.

ik was natuurlijk wel de 1e met de nepalese competitie als antwoord he! 8) en niet koos
welgeteld 1 minuut eerder! :lol:

Pieter schreef: ik was natuurlijk wel de 1e met de nepalese competitie als antwoord he! 8) en niet koos welgeteld 1 minuut eerder! :lol:

Dat is me niet ontgaan!!! Goed bezig hoor Pieter! :wink:

Skippy schreef: [..] Aardig op het spoor. Er missen alleen nog twee details waar ik om vroeg. :)

1975 Mönchengladbach 5-1 Twente 0-0 5-1

Goedsow Pieter. :daumenhoch:

OK, next question: deze is voor internet en niet bedoeld voor bewoners van Maagdenhuis of Miele.

Welke Belgische ex-international werd midden jaren '90 bij een proeftraining van Sparta afgetest omdat hij te langzaam zou zijn?

Oh, Koos. Hoe heette die ook al weer? :wink:
Ik vind dat je deze vraag niet kan stellen. Wij als Huize Miele hebben zelfs contacten moeten leggen met het sparta-forum, en de vi-alleskenner. En zelfs zij wisten het niet. Kansloze missie. Tenzij Koos meerdere hints geeft.

Kom on, Koos

OK, jammer dat je het meteen moet verpesten... Zijn voornaam begint met een D, hij was destijds 29 en kaal.

Kom zelf maar met wat beters Debileam.

Koos sputterde:

Kom zelf maar met wat beters Debileam.

En ik kom inderdaad met twee vragen.

De uit-het hoofd-vraag:

Titel: Waal
Hij keepte jarenlang voor Standaard Luik en speelde op het WK in 1994 uitgerekend tegen Nederland een wereldpartij. Een paar maanden later werd hij tot 's werelds beste doelman van dat jaar uitgeroepen. Welke Waal bedoel ik?

De zoek-vraag of ook uit-het-hoofd-vraag:

Titel: Quelix

Bachirou Salou, aanvaller uit Mali, noemde hem ooit 'de laatste nog levende dictator in Europa', wat overeenstemt met zijn bijnaam Quelix. Hij beleefde zijn hoogtepunt in mei 1983 toen hij in Athene met een afstandsschot Hamburger SV de Europa Cup 1 bezorgde. De man die zelf graag marathons loopt had als trainer Hamburger SV, 1. FC Saarbrücken, 1. FC Nurnberg en Eintracht Frankfurt onder zijn hoede voordat hij afgelopen seizoen VFB Stuttgart naar de Champions League loodste. Wie is deze Duitse trainer van het Jaar 2003?

Succes ermee.

Die keeper is volgens mij Michel Preud'homme, ik dacht dat hij nu ook trainer is van Standard, weet ik niet zeker.

Die trainer is naar mijn idee Felix Magath.

De eerste is een makkie: die man is regelmatig te bewonderen bij voetbalprogramma's op de Belgische kijkbuis. Hij ziet er uit als een dood lijk... we noemen hem Michel.

De tweede weet ik niet zeker maar ik durf te gokken op Felix Magath.

Leuke vragen. Om even verder te gaan op de Verein für Ballspiele uit Stuttgart:
Hoeveel tegendoelpunten kreeg doelman Hildebrand in de huidige competitie om zijn oren en vermeld bij elk doelpunt een bijzonderheid (is niet: doelpuntenmaker).
Moet zonder hulpmiddelen kunnen.

(Beekhuis werk me niet zo tegen... kon je niet ff zeggen dat je ook ging antwoorden, dan had ik wat haast gemaakt)

Om precies te zijn 2 tegengoals, 1 strafschop en 1 goal van een net ingevallen speler. Dat was trouwens tegen Bremen en Freiburg.

Een wilde gok hoor, maar was die penalty niet onterecht en dat velddoelpunt niet meters buitenspel? Oftewel: de beste man had nog op 0 tegendoelpunten moeten staan?

Bakkie Krasse
Lennert schreef: Oftewel: de beste man had nog op 0 tegendoelpunten moeten staan?

een leuk opvallendheidje:
Koos had ook op nul moeten staan en hildebrand heeft net z'on thof kapsel als lennie zou moeten hebben!

en preudhomme, dat wist ik ook uit mijn hoofd. Zoals die vent die schitterende onhoudbare bal van Dennis -the non-flying dutchman- Bergkamp uit de goal haalde: onvergetelijk, maar waarom toen???

Om precies te zijn was het eerste tegendoelpunt na een voorzet terwijl de bal al over de achterlijn was geweest en de tweede was inderdaad een penalty. Of die onterecht was weet ik niet, maar dat kun je Hildebrand niet aanrekenen en had hij dus inderdaad nog op 0 kunnen staan. Maar ach, we doen het ongeveer even goed nu, allebei 2 tegengoals. Alleen heb ik al gescoord en hij niet...
Beekhuis, stouterd, het was een uit-het-hoofd-vraag en dat van Freiburg en Bremen heb jij opgezocht!
Wie komt met de volgende vraag?

karnemelk schreef: Oh, Koos. Hoe heette die ook al weer? :wink: Ik vind dat je deze vraag niet kan stellen. Wij als Huize Miele hebben zelfs contacten moeten leggen met het sparta-forum, en de vi-alleskenner. En zelfs zij wisten het niet. Kansloze missie. Tenzij Koos meerdere hints geeft. Kom on, Koos

Hij heeft het in het busje verteld, dus het lijkt me niet eerlijk dat ik hier een antwoord op ga geven :wink: