Koos L

Na een maandenlange sportkennis-strijd tussen Huize Miele (Medved, voor intimi) en Het Maagdenhuis (Bogomolov, voor intimae) spreidt dit fenomeen haar vleugels uit. Wegens een doorslaand succes in het ON5-topic is het tijd voor een eigen plek binnen de vereniging. De Sportvraag, er staat wat op het spel...

U zult begrijpen dat voor de juiste procedure een aantal regels in acht genomen dient te worden.

  1. Sportvragen stellen is een serieuze sport.
  2. Sportvragen beantwoorden is serieuze topsport.
  3. Onder sport wordt met name verstaan: voetbal, tennis, wielrennen (dus niet curling, dammen of polstokhoogspringen).
  4. Er is onderscheid te maken tussen vragen die met of zonder hulpmiddelen beantwoord mogen worden. Dit dient erbij vermeld te worden.

Maak het zo gek als het kan. Geen vraag is leuk genoeg, gooi het in elke gewenste vorm (meerkeuze, niveau, tijdslimiet: whatever). Succes!

Zelf heb ik een tweetal brandende vragen, dus ik trap bij dezen af.

Iedereen kent de legendarische doelman van de voormalige Sovet-Unie. Hij wordt algemeen beschouwd als de beste keeper ooit. Hoeveel penalties stopte Lev Yashin in zijn carrière?
(Misschien weet iemand het uit z'n hoofd, maar dat lijkt me sterk. Of Chris moet op dreef zijn...)

Een zoek-vraag: Een van de oudste clubs in Engeland is Wolverhampton Wanderers, opgericht in 1888. Vanaf dat jaar speelde de club afwisselend in de hoogste afdeling en die daaronder (respectievelijk 59 en 27 jaar). Het laatst seizoen in de hoogste divisie is alweer 20 jaar geleden, namelijk in '83-'84. Hoe verging het the Wolves de jaren na dit seizoen?

K%S schreef: Zelf heb ik een tweetal brandende vragen, dus ik trap bij dezen af. Iedereen kent de legendarische doelman van de voormalige Sovet-Unie. Hij wordt algemeen beschouwd als de beste keeper ooit. Hoeveel penalties stopte Lev Yashin in zijn carrière? (Misschien weet iemand het uit z'n hoofd, maar dat lijkt me sterk. Of Chris moet op dreef zijn...)

staat: He possessed agility, shot-stopping and anticipation absolutely unparalleled by any other goalkeeper and it is even claimed that he saved over 150 penalties during his career.

Antwoord: meer dan 150?

K%S schreef: Een zoek-vraag: Een van de oudste clubs in Engeland is Wolverhampton Wanderers, opgericht in 1888. Vanaf dat jaar speelde de club afwisselend in de hoogste afdeling en die daaronder (respectievelijk 59 en 27 jaar). Het laatst seizoen in de hoogste divisie is alweer 20 jaar geleden, namelijk in '83-'84. Hoe verging het the Wolves de jaren na dit seizoen?

Dit seizoen spelen ze ook in de Premier League hoor :wink:

K%S schreef: Een zoek-vraag: Een van de oudste clubs in Engeland is Wolverhampton Wanderers, opgericht in 1888. Vanaf dat jaar speelde de club afwisselend in de hoogste afdeling en die daaronder (respectievelijk 59 en 27 jaar). Het laatst seizoen in de hoogste divisie is alweer 20 jaar geleden, namelijk in '83-'84. Hoe verging het the Wolves de jaren na dit seizoen?

1989/1990 Division One
1988/1989 Division Two
1987/1988 Division Three
1985/1986 Division Two
1984/1985 Division One
De rest Division One tot het seizoen 2003/2004, want daar spelen ze weer in de Premier League.

Wolverhampton Wanderers was dus twee keer achter elkaar gedegradeerd (superslecht) om vervolgens twee keer te promoveren (supergoed) Waar lag dat aan??

Goed, dan kom ik met get the picture!

Wiens stadium is dit?
(van een toch wel redelijk bekende Engelse club)

Pieter,

ik heb me suf gezocht. Mag ik nog een hint?

karnemelk schreef: Pieter, ik heb me suf gezocht. Mag ik nog een hint?

bijvoorbeeld in welke divisie deze (bekende, edoch kleine club) speelt, want het is niet meer wat het is geweest.

een divisie zou te makkelijk zijn:

2 hints:

  • ik heb er een band mee
  • de tribune aan de bovenkant van het fotootje
    laat 3 letters zien ;)....
Pieter schreef: een divisie zou te makkelijk zijn: 2 hints: - ik heb er een band mee - de tribune aan de bovenkant van het fotootje laat 3 letters zien ;)....

Die eerste is ook zo duidelijk, niet dus!! Daarnaast is het helemaal geen bekende club voor de out-siders. :roll:

Okay ik ga ff een gok wagen. Met een beetje hints (erg veel) van de vraagsteller: Woking FC?

Bakkie Krasse

bedoel je met engelse club, Groot Brittanie en Ierland? zo ja, dan weet ik het, zo nee, dan geef ik het op.

Bakkie schreef: bedoel je met engelse club, Groot Brittanie en Ierland? zo ja, dan weet ik het, zo nee, dan geef ik het op.

Kom maar op, van der Vinne heeft het toch goed :wink:

Bakkie Krasse

wtf het is idd woking fc. en wel het stadion hetende kingsfield.

Nog een vraagje;
In welk(e) land(en) bestaat er een competitie die vernoemd is naar een frisdrank-merk?

Woking FC, wokingfc.co.uk
de lokale club van waar ik woonde nabij Londen.
subtopper altijd al geweest van de GM Vauxhall Conference!
giant-killer in de FA Cup.. :)

Nu ook ff een vraag vanaf Parel 92. Het is een internetvraag want ik betwijfel dat iemand het uit het hoofd weet.

FC Twente heeft ook goede jaren gekend! Jaja, er was een tijd dat ze het ook wel eens flikten in europa.

Wanneer heeft FC Twente voor het laatst een finale gespeelt in europa en wat was de uitslag en tegen wie was het?

The Master schreef: Nog een vraagje; In welk(e) land(en) bestaat er een competitie die vernoemd is naar een frisdrank-merk?

je bedoeld gesponserd?
ik ken bijv. de Coca Cola League Cup

Deze vraag antwoord ik uit principe niet Sipko...

Overigens, Lev Yashin stopte inderdaad meer dan 150 penalties!
En de Wolverhampton Wanderers speelden drie jaar na hun laatste degradatie uit de hoogste league drie niveaus lager... heel idioot.

Pieter, leuke vraag op zich, maar dit is natuurlijk geen bekende club hè!

Pieter schreef: [..] je bedoeld gesponserd? ik ken bijv. de Coca Cola League Cup

Het gaat toch echt om landen meneer Bezemer.

K%S schreef: Deze vraag antwoord ik uit principe niet Sipko...

Is jammer Koos,... je mag wel wat sportiever zijn en doe niet zo dom. Het is echt geen moelijke vraag. :)