Allereerst dit, ik ben blij dat er inmiddels een wat meer serieuze discussie is ontstaan over dit voorval en dat er dingen wat minder zwart-wit worden benaderd.

ik zal allereerst even ingaan op de vraag waarom ik me met deze discussie bezig houd. Ik heb zelf op Greijdanus College gezeten en toen men hoorde dat ik in Groningen zou gaan studeren was de reactie: o ga je bij de GSV?
Dit snapte ik al niet, ik ga niet bij een vereniging omdat dat moet of omdat het binnen het straatje past van het Greijdanus.
Op die manier heb ik wel met meerdere van jullie leden gesproken over een eventueel lidmaatschap. Ik ben dus gewoon simpelweg aan het rondkijken van wat mij aanspreekt.
Toen ik dit verhaal hoorde van een huisgenoot had ik het idee dat dit de rede is waarom ik nog geen intresse heb.
Alleen al de manier waarop er zoveel herrie word gemaakt om zo'n voorval, is voor mij een rede om weg te blijven.
Ik begrijp; dit is ook weer generaliseren omdat, er genoeg andere mensen zijn die hun verenegingsleven op een geheel andere wijze invullen. Maar toch blijft bij mij het vermoeden dat de sfeer die zoiets met zich meebrengt (het gebral en de arrogantie) toch niet voor mij de juiste is. Ik ben niet eens lid en ik erger me er al aan...

Ik weet dat dit ook weer 'off-topic' is maar hoop toch dit te mogen posten

Groeten E Feenstra

rmuntz schreef: Maar toch blijft bij mij het vermoeden dat de sfeer die zoiets met zich meebrengt (het gebral en de arrogantie) toch niet voor mij de juiste is. Ik ben niet eens lid en ik erger me er al aan...

JUIST omdat je geen lid bent erger je je eraan.

rmuntz schreef: Ik begrijp; dit is ook weer generaliseren omdat, er genoeg andere mensen zijn die hun verenegingsleven op een geheel andere wijze invullen.

Sowieso is een oordeel of mening gebaseerd op louter uitlatingen op een forum naar mijn idee weinig onderbouwd.

Kom anders morgen langs op de Dan kun je zien hoe gezellig, aardig en bescheiden iedereen is.

Maurice schreef:
rmuntz schreef: Maar toch blijft bij mij het vermoeden dat de sfeer die zoiets met zich meebrengt (het gebral en de arrogantie) toch niet voor mij de juiste is. Ik ben niet eens lid en ik erger me er al aan...

JUIST omdat je geen lid bent erger je je eraan.

Ik weet niet of het de bedoeling is om hier over verder over te discusieren,
maar Maurice; ik ben wél lid, maar erger me soms ook aan de sfeer en de arrogantie.

rmuntz schreef: Allereerst dit, ik ben blij dat er inmiddels een wat meer serieuze discussie is ontstaan over dit voorval en dat er dingen wat minder zwart-wit worden benaderd. ik zal allereerst even ingaan op de vraag waarom ik me met deze discussie bezig houd. Ik heb zelf op Greijdanus College gezeten en toen men hoorde dat ik in Groningen zou gaan studeren was de reactie: o ga je bij de GSV? Dit snapte ik al niet, ik ga niet bij een vereniging omdat dat moet of omdat het binnen het straatje past van het Greijdanus. Op die manier heb ik wel met meerdere van jullie leden gesproken over een eventueel lidmaatschap. Ik ben dus gewoon simpelweg aan het rondkijken van wat mij aanspreekt. Toen ik dit verhaal hoorde van een huisgenoot had ik het idee dat dit de rede is waarom ik nog geen intresse heb. Alleen al de manier waarop er zoveel herrie word gemaakt om zo'n voorval, is voor mij een rede om weg te blijven. Ik begrijp; dit is ook weer generaliseren omdat, er genoeg andere mensen zijn die hun verenegingsleven op een geheel andere wijze invullen. Maar toch blijft bij mij het vermoeden dat de sfeer die zoiets met zich meebrengt (het gebral en de arrogantie) toch niet voor mij de juiste is. Ik ben niet eens lid en ik erger me er al aan... Ik weet dat dit ook weer 'off-topic' is maar hoop toch dit te mogen posten Groeten E Feenstra

Ik begrijp je reactie en vind dat wel jammer. Jammer is vooral dat je op deze manier in aanraking komt met de GSV waardoor je misschien een eenzijdig beeld krijgt. Het is namelijk een heel intern onderwerp. De Meter is een attribuut van het genootschap Brandhout die zij met zorg gemaakt hebben en waar ook anderen gebruik van maken. Het is eigenlijk een beetje een kado aan de societeit (correct me if im wrong) en het is dan ook not done om zoiets kapot te maken of in ieder geval de schijn op te wekken. Dat is ook de reden waarom er zoveel mensen (ook die niet bij het genootschap zitten) erover vallen. Het gaat tegen de mores in van de verenigingen dat je geen dingen jat binnen je vereniging en ook geen dingen kapot maakt of beschadigt.

Ik kan echter wel begrijpen dat dit voor een buitenstaander heel anders over komt. Vlak voor dat ik lid was moest ik namelijk ook helemaal niets hebben van dat studentikoze gebral en gedoe. MAar ik denk dat je het een beetje kan zien als de Yel en mascotte van een voetbal of volleybalteam: Voor een buitenstaander klinkt het geschreeuw onverstaanbaar en is de mascotte een lelijke afgetrapte kinderachtige knuffel. Voor het team echter is het yellen en de mascotte datgene wat hen samenbindt om de strijd aan te gaan. Als iemand daar wat over zegt wordt dat dan ook niet gewaardeerd.

Prachtige vergelijking Ferdinand. Als die vent nu niet lid wordt...

Komen we em misschien tegen bij Ichthus ;).

Doe dat nou niet postma, verdikkeme.

Nee Postma, bovendien kun je van Ichthus geen lid worden, alleen donateur ;)

Het is toch bijzonder dat de GSV zich moet gaan verantwoorden aan buitenstaanders als een paar misselijke sjaars een foute actie uithalen en dat daar ophef over is.
Wordt de Prescie trouwens boos als ik morgen extra arrogant doe? En wat is er mis met Ichthus jongens? Laten we niet meteen op de man/vereniging spelen, het is een christelijk forum. 8)

Ben ook uiterst gecharmeerd van de vergelijking maar zit met 1 vraag:

Het gedrag van deze lieden was toch niet te vergelijken met dat van de rest?

Zijn ze dan wel sfeerbepalend?

Koos, je hoeft je helemaal niet te verantwoorden: zie het ook niet als een aanval maar meer een vraag

Khut jonge, je hebt nu al een warm plekje in mn hart.

Rinze schreef: Ik weet niet of het de bedoeling is om hier over verder over te discusieren, maar Maurice; ik ben wél lid, maar erger me soms ook aan de sfeer en de arrogantie.

Ach, ik ook wel es, maar ben desondanks toch aardig wat jaartjes met veel plezier actief lid (geweest).

Denk dat als je het puur bekijkt vanuit het feit dat een groep GSV'ers iets cadeau doet aan de GSV (idd Djurre) en een aantal mensen (die eerlijk gezegd net komen kijken) dat vervolgens gaat slopen, wat nou niet bepaald een gewoonte is op de GSV, het ook niet heel raar is als men daar verontwaardigd over is.

Al ben ik wel van mening dat men makkelijker verontwaardigd wordt dan kritiek accepteert op de GSV. Misschien es een puntje voor een interne discussie (in aansluiting op Rinze).

Maar goed, allicht zal de GSV zijn mindere kanten hebben (wie heeft dat niet), het is wel een toffe vereniging. En ik kan het weten, dacht ik ;).

Denk dat je iets te snel afgaat op iets waar je net even te weinig van weet.

En verder vind ik nog steeds dat deze discussie niet in Amicale Rivaliteiten plaats hoort ;).

Koos L schreef: Het is toch bijzonder dat de GSV zich moet gaan verantwoorden aan buitenstaanders als een paar misselijke sjaars een foute actie uithalen en dat daar ophef over is.
vind niet dat de gsv zich moet verantwoorden voor hun reactie op zo'n lelijke actie. al kunnen sommige reactie wat overdreven zijn, zoals die van mij. toch kan het nooit kwaad juist extern te discussiëren over hoe de gsv in de wereld staat. intern met elkaar meekletsen brengt weinig nieuws naar boven, vrees ik. niet-gsvers kunnen een nieuw perspectief bieden. [he tof autocensuur... >> webcie, zorg wel dat alleen het juiste deel van het woord wordt vervangen: meel*llen wordt l*l en das toch iets heel anders...]

In het Profiel van Ton lees ik:

Alles over Ton Echte naam: Zie hierboven

Hee webcie hoe kan dit?? Waarom moet iedereen zijn echte naam invullen en kan Tonnie hiermee wegkomen??

Ard, eerst balk uit je eigen oog, dit is zo offtopic als maar kan... Maar je hebt natuurlijk gelijk, zonder jouw oplettendheid was de webcie nergens!

In aanvulling op wat Wouter schreef:

Het zijn wel dit soort voorvallen die bij mij, niet-GSV-er, ter ore komen. Is misschien daarom wel van belang dat de vereniging ook op andere manieren naar buiten treed.
Open soos is prima idee, was vast gekomen ware het niet dat de NS weer een rede heeft om op z'n luie achterste te gaan liggen en ik daarom een dag eerder richting het huis van mijn ouders keer.

hoewel geheel off-topic
groet ik u

rmuntz schreef: Het zijn wel dit soort voorvallen die bij mij, niet-GSV-er, ter ore komen. Is misschien daarom wel van belang dat de vereniging ook op andere manieren naar buiten treed.

Daar gaan we uiteraard ons best voor doen. We zullen zo te zien zijn bij de diploma-uitreiking van het Gomarus, op de informatiemarkt van de kei-week en we hopen op nog meer (positieve) manieren naar buiten treden.

Verder wil ik nog zeggen dat we een studentikoze vereniging zijn. Daarbij horen grappen en grollen en bij (ram-)acties tegenacties. Deze worden altijd wat dikker ingezet dan ze daadwerkelijk bedoelt zijn. (overdrijven is een vak) En op (daar komt het woord weer) een buitenstaander komt dit een beetje vreemd over. Ik denk dat je daar even doorheen moet prikken, dat is mijn mening (niet die van de GSV).

Nu on-topic:
Ik begrijp dat er nu eigenlijk een beetje twee onderwerpen door elkaar gaan lopen, maar ik ben toch nog wel een beetje benieuwd naar een reaxie van de indieners van de foto's. (ik denk dat ze intussen wel een keer het forum hebben bekeken)

Allemachtig! wat is dit voor madness!!

Wat zijn dat voor lui jonge die de Boer en Kant. Die lui moeten duidelijk nog maar een keer ontgroend worden want kennelijk snappen ze er nog geen flikker van. Vind je het gek dat er zulke reacties komen op het willens en wetens mollen van een Geschenk aan de GSV? (Ferdinand bedankt voor de uitleg) Als ik volgende week jullie fiets zie staan bij soos zal ik ze dan ook maar bij wijze van amicaliteit in de hens steken?

Kant en de Boer ik wil welgemeende excuses zien en jullie zorgen ook dat die meter weer piekfijn in orde is.

Minimaal.

Ten aanzien van de gasten hier: Leuk dat jullie er zijn. Maar de vragen zijn echt ridicuul. Als men zich vanuit welke reden dan ook, eenzijdig laat voorlichten mag er redelijkerwijs niet van GSV-ers (wie dan ook) worden verwacht dat zijn zich gaan verantwoorden. Probeer eerst maar eens te begrijpen wat er gebeurd.