Jeugdelftal is flink onder handen genomen vandaag. Beginniveau en potentiele niveau is flink opgeschroefd en dat merk je meteen, alleen de keeper haalde geen 5 sterren.

Ik heb mijn eerste serieuze pull uit de jeugdopleiding: 17 jaar, 67 dagen - goed positiespel, goed passen en snel. Staat op de transferlijst voor 950k. Koopje!

heb ook een leuke jeugdpull getrokken net:

Renze de Mos (185216421) [Voeg deze speler toe aan jouw bookmarks.]
17 jaar en 36 dagen, redelijk in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die kalm en oneerlijk is.
Hij heeft waardeloos ervaring en is een zwak leider.

Volgende verjaardag: 23-02-2008
Nationaliteit: flag Nederland
Total Skill Index (TSI): 1 550
Loon: 470 €/week
Eigenaar: V.V. Heipaal
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit

Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: matig
Vleugelspel: goed Verdedigen: goed
Scoren: slecht Spelhervatting: waardeloos

ook niet verkeerd...

heerlijk Skippy! Ik heb zelf € 1.624.000 voor mijn pull gekregen! Very nice!

Yeheeeesss... lekker antuma... das een hele berg geld. Voor een jeugdspeler kan je dan een hele goede speler terugkrijgen! :)

Zat net ff mijn league ranking te bekijken in de 8e divisie: League ranking: 112 / 2048... slik!!

867 000 € heb ik ervoor gekregen antuma... geen 1,9 miljoen... maar wel een leuk bedrag!:)

Dat klinkt best aardig. Mijn eerste gepromoveerde jeugdspeler van 18.5 jaar oud haalde Goed PM wat binnen een a twee weken tot uitstekend kan poppen. Verder nog Red scoren als bijstat. Zodra ik hem verkoop (hoop op zo 300.000 na 'pop') wil ik een nieuwe trainer aanschaffen van dat geld + kasgeld.

Heb straks hopelijk zo 900k ter beschikking daarvoor, waar zal ik voor gaan? Goed coach met zwak leiderschap (a 600k) of Red coach met red leiderschap (500k), als laatste optie een interne speler coach maken voor 700k tot goed coach met matig leiderschap? Maar in dat laatste geval verlies ik mijn utopisch spelhervatter en flink wat scorend vermogen.

Ook je coach kan gewoon blijven spelen in wedstrijden. Wanneer je dus een interne speler de positie van coach geeft, heb je als enige nadeel dat je hem niet meer kunt verkopen. Ik weet neit of je daarop doelt. De afweging die je moet maken is in hoeverre je het leiderschap van je coach wil gebruiken. Omdat ik tegenwoordig lang in de beker verblijf, vind ik leiderschap toch wel een enorm groot voordeel. Mijn huidige coach zit nu op zwak leiderschap (is op redelijk begonnen), dit betekent dat aan het begin van volgend seizoen mijn interne coach (speelt al bijna 3 jaar - meer dan 1000 dagen voor FC Santen) voor de leeuwen wordt gegooid.

@ Skippy, dat is ook het verschil tussen V-klasse en de VIII ;-) Gisteren overigens weer een speler gepromoveerd: 18 jaar en redelijk verdedigen, ga ik hooguit mijn kosten op terugverdienen. We zullen zien!

Trouwens, ik zit voor de tweede keer in de clubhistorie (en succesie) in de zevende ronde van de KNVB-beker. Goede kans om naar de achtste ronde door te breken. Daarnaast ben ik nog koploper in V.28, ik kan dus niet anders concluderen dan dat het lekker draait!

Momenteel zit er 3,1 miljoen in kas, bij iedere ronde van de beker groeit dat met 350k aan.

Lekker hoor Steef, hoe staan de zaker er nu voor in de beker?

Ondertussen heb ik de interne speler gepromoveerd tot coach, Goed coach met matig leiderschap, altijd leuk. Nu ik een nieuwe coach heb wil ik daar ook de vruchten van plukken en wil eigenlijk overstappen op een nieuwe trainingsmethode. Impulse is na vijf seizoenen Positiespel toe aan vernieuwing en mijn aandacht is gevallen op de aanval.

Nu doe ik voor de zoveelste keer een beroep op jullie ervaring en kunde. Ik heb zitte denken hoe ik het beste 3-4-3 kan spelen en wat ik daarvoor moet verbeteren. Na mijn te oud geworden middenvelders verkocht te hebben, ze waren 22/23 jaar en verbeterden eigenlijk te langzaam, voor totaal 5,8 miljoen kan ik wel wat structurele wijzigingen doorvoeren. Ik heb 2 middenvelder over gehouden, mijn beste speler en sinds kort buitenaardse PM en een briljante. Daar moet dus nog wat bij, liefst 2 wonderbaarlijke/buitenaardse centrale middenvelders voor niet meer dan 3 of 4 milj.

Daarnaast moet ik trainees kopen, een stuk of 6 voor totaal dus 2 miljoen. Ik denk aan 3 uitstekend/formidabel scoren van 18/19, en 3 goed scoren van 18 om te beginnen.

Zit ik zo een beetje in de richting?

Gelet op je budget kun je denk ik niets anders. Ik heb gisteren voor een 18-jarige spits met formidabel scoren en matig passen al 1,2 miljoen betaald...

Overigens ben ik vorige week uit de beker gevlogen. Uitslag: 5-2, qua ratings was ik misschien iets beter - maar dat is Hattrick!

Zo dat is niet weinig steef, helaas zit 1,2 miljoen er voor mij niet in voor een enkele trainee. En jammer dat je uit de beker bent, maar wel een goede prestatie weer.

Misschien ga ik tijdens de omschakeling naar het trainen van scoren eerst wel wat daytraden voor wat extra budget. Trouwens, binnenkort komt er nog een half miljoen bij van een 18 jarige jeugdspeler die bijna naar uitstekend PM gaat.

Welke bijstats zijn trouwens nuttig voor spitsen naast Passen, heeft PM nog wat nut bijvoorbeeld?

probeer iemand met "koppen" te krijgen,.... die doen het altijd wel leuk in de spits... en "snel" ook.

Verder zou ik een middenvelder erbij halen om meer budget over te laten voor je trainees. Die zijn toch belangrijker... je kan het middenveld eventueel oppakken met een vleugelspelers als een geblesseerd raakt.. of doe dan een keer een 4-3-3 opstelling.

Ik weet dat je dan minder vervanging hebt op het middenveld... maar ja.. keuzes :)

Ik was gegaan voor de trainees... trek er even geld voor uit!

Skippy schreef: probeer iemand met "koppen" te krijgen,.... die doen het altijd wel leuk in de spits... en "snel" ook.

Bedankt voor de tip, daar had ik nog niet aan gedacht.

Verder zou ik een middenvelder erbij halen om meer budget over te laten voor je trainees. Die zijn toch belangrijker... je kan het middenveld eventueel oppakken met een vleugelspelers als een geblesseerd raakt.. of doe dan een keer een 4-3-3 opstelling.

Hoewel dat beter is voor het budget, vind ik het wel erg riskant. Met maar 3 wonderbaarlijk+ middenvelders is een blessure/ slechte vorm echt heel beperkend, die gok durf ik eigenlijk niet te nemen en heb liever nog een goede reserve achter de hand.

De 'vleugelspelers' die het middenveld zouden kunnen bezetten zijn twee formidabel PM, matig vleugelspel (VS) spelers, niet echt Ik was van plan mijn spelhervatter met uitstekend VS te gebruiken op de vleugel en in ieder geval een van de andere twee te verkopen voor 500k.

Ik weet dat je dan minder vervanging hebt op het middenveld... maar ja.. keuzes :) Ik was gegaan voor de trainees... trek er even geld voor uit!

Ok, stel jij zou 3,5 miljoen beschikbaar hebben voor +/- 6 trainees, hoe zou jij het besteden?

Oh en weer een vraag voor iedereen: mijn bovennatuurlijke PM is 22 jaar, kan zeker 2,5m opleveren en zal niet meer verbeteren in PM. Lijkt mij dat het beter is deze dan in te ruilen voor een oudere (24?) en goedkopere bovennatuurlijke speler, is dat goed gedacht?

Zelf zou ik daar niet voor kiezen. Allereerst verlies je sowieso de 7% op de transfersom, daarnaast zijn met zulke leeftijdsverschillen de prijzen nog (vrijwel) gelijk. Speelt ook nog eens een rol dat ik zelf liever met een jonge selectie speel (blessures, verlies aan conditie etc.) Ik probeer spelers altijd rond hun 28 / 29e jaar te verkopen. Nog een mooie prijs, enkel verlies aan ervaring. But it's your choice!

Heb inderdaad weinig te klagen over mijn prestaties. Momenteel ongedeeld koploper in de vijfde, met heel erg veel geluk speel ik volgend seizoen in de vierde. Wie had ooit gedacht dat ik Jongsma op zo'n indrukwekkende wijze voorbij zou streven :wink:

Ik train op dit moment even een paar weken op passen (aanvallers en middenvelders) heb de nieuwe regels erop nageslagen, passen wordt gewoon een stuk belangrijker. Daarnaast heb je 14 trainingsplekken. Het doel is tweeledig: mijn trainees weer wat extra passen geven, de "harde kern" van mijn A-selectie krijgt op deze manier ook een kleine boost - wat hun marktwaarde ten goede komt.

Verder onderschrijf ik de tip van Skippy: probeer aanvallers met specialty's te kopen. Zelf heb ik krachtige, koppende en snelle spitsen. Vorig seizoen ook nog een technische speler, maar die kom ik niet heel erg veel tegen.

Met de mededeling dat ik eerder vandaag mijn 35e vlaggetje heb gescoord, besluit ik deze update :wink:

Voor de mensen die het overwegen, promoveren moet je doen als je selectie er klaar voor is. Is dit pas 3 weken na de seizoensstart het geval en heb je vervolgens 3 wedstrijden pech en erg slechte vormupdates, dan kan het weleens tot week 7 duren voordat je de eerste 3 punten in de pocket hebt. Voordat je het weet, ben je kandidaat nmr 1 voor degradatie.

Pak je het daarna echter goed op, dan hoef je niet per se te degraderen. Met wat betere vormupdates en wat additioneel geluk is het seizoen dan slechts financieel gezien belabberd.

Tot zover mijn update en ambitie.

edit: Ere wie ere toekomt:

  1. ZUMPELVELD HOOLIGANS 28 - 9 (+19) 18
  2. -SX- 25 - 6 (+19) 18
  3. Dragon Boys 37 - 19 (+18 ) 18
    128. FC Santen 30 - 12 (+18 ) 18

  4. Thunder Hawks 28 - 10 (+18 ) 18
  5. Lombok Vooruit 28 - 10 (+18 ) 18
  6. envil 26 - 8 (+18 ) 18
  7. Ulrich's Eikels 26 - 8 (+18 ) 18

Dank Jongsma, dank! Ik ben het trouwens eens met je stelling, de vorige keer dat ik promoveerde naar de vijfde was het (achteraf bezien) iets te vroeg. Maar ik vond het toen wel een hele uitdaging om te proberen erin te blijven, je wedstrijden waren spannender dan nu het geval is. Natuurlijk: het is leuk om week in week uit te winnen en aan kop te staan, je leunt echter voor een groot deel op eigen kracht en hoeft je (nauwelijks) meer aan te passen aan de tegenstander. Daarom kijk ik alweer uit naar de wedstrijden tegen de nummers 2 en 3, daar komt wat vuurwerk!

'De selectie is er klaar voor' betekent niet dat deze iedere wedstrijd op zijn sloffen wint. Het betekent veeleer iets als competatief zijn tov andere selecties. Is dit niet het geval dan heb je iedere wedstrijd weer geluk nodig om niet te verliezen.

Ha mijn selectie was er bepaald niet klaar voor om te promoveren, maar toch heb ik het gedaan. En het is er een stuk leuker door geworden, al hoewel ik nu de meeste partijen verlies. Hopelijk kan ik me de 6e plaats behouden.

Onder tussen heb ik me over de transfer markt lopen buigen en voor z'n 1.8miljoen betaald voor 3 trainees, 1 formidabele (bijna uitmuntend) en 2 krachtige uitstekend scoren. Mijn oorspronkelijke plan om 2 middenvelders te kopen gaat toch maar van de baan en moet toch constanteren dat ik meer geld nodig heb voor fatsoenlijke trainees. Ja skippy, ik neem je advies toch over en koop maar 1 nieuwe middenvelder.

Nu nog op zoek naar 3 snelle/koppende/technische spitsen!

Edit: nog op zoek naar 2 spitsen, Impulse is blij met de (al wat dure) aankoop van een 17jarig uitstekend talent met veel kopkracht.

Ook maar weer eens een update van FC Hajenius. Terug in de VI gaat het als een trein, gedeeld koploper en de komende drie wedstrijden zijn zekerheidjes. Het kampioenschap is natuurlijk het doel. De beker werd ook een keertje leuk, ronde 4 was het eindstation, maar dat is wel een clubrecord. Momenteel zit er bijna € 2 miljoen in kas. Ik moet me enorm inhouden om dat geld niet uit te gaan geven. Begin volgend seizoen wordt de trainer vervangen. Ondanks wat blessures en schorsingen gaat het dus wel lekker :)